Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

XJ jako auto na co dzień

(1/4) > >>

CzarnyLewis:
Jestem na etapie zmiany auta, początkowy myślałem nad XF lub ew. podobnych. Niestety XF poliftowego znaleźć zadbanego. z dobrym wyposażeniem (klimatyzowane fotele i skóra soft grain) i niskim przebiegiem jest trudno. Od razu mówię, że nie szukam okazji cenowej tylko zadbanego egzemplarza.

I tak sobie pomyślałem, że przejadę się CLS-em (C218) i XJ 351 i... zapomniałem o XF, F10, A6 i itp.

Biorę pod uwagę te dwa auta ponieważ praktycznie wszystkie egzemplarze są dobrze wyposażone. CLS-em jeździłem w wersji 3.0 z dieslem, przyjemnie się nim jeździło - fajne są też rzeczy których nie uświadczę w XJ czyli asystent pasa ruchu, ręcznie poziomowane pneumatyczne zawieszenie, ledowe światła, czy też fenomenalne dynamiczne fotele. XJ-em jeździłem w wersji 3.0 benzyna z kompresorem i muszę powiedzieć, że pod względem frajdy z jazdy jechało się znacznie lepiej niż CLS-em. Design auta wewnątrz jest świetny, znacznie lepszy i nowocześniejszy niż CLS. Jedynie co mnie przeraża to długość tego auta i nie chodzi tu o manewrowanie, tylko jazdę po mieście. W większości będę jeździł do pracy (poza miastem) i czasem w trasy, mimo to jednak chciałbym od czasu do czasu podjechać pod market, zmieścić się na parkingu i coś kupić ;)

Interesują mnie modele z lat 2013/2014 - po lifcie, gdy już system multimedialny jest szybszy, skrzynia 8 biegowa, i poprawione podstawowe bolączki auta.
- czy ktoś z was korzysta z tak dużego auta na co dzień jak XJ w mieście? jest to dobry pomysł na użytkowanie takiego miasta w mieście ?
- mam s-type i spalanie średnie w moim trybie jazdy wynosi 11-11.5l/100km. Czy mogę liczyć, że XJ w wersji 3.0 benzyna nie będzie przekraczał tych wartości dla takiej samej jazdy ? (jednym zdaniem czy nowa 3.0 benzyna jaguara jest oszczędniejsza od 3.0 beznyny forda ?
- lepsze 3.0D czy 3.0B ? chodzi mi o awaryjność i wyciszenie. 5.0 nie biorę pod uwagę
- i może ktoś się orientuje jak wygląda zestawienie awaryjności CLS z XJ?  może ktoś się podzieli uwagami na temat porównania tych dwóch aut? rozsądek przemawia u mnie za CLS-em ale głównie chodzi o gabaryty auta.

Dzięki

Driv3rrrr:
CLS jest praktycznie tak samo długi. On tylko wygląda na mniejszego

CzarnyLewis:
Driv3rrrr CLS jest krótszy 18 cm od XJ. CLS w zasadzie jest dłuższy od S-Type z 3 cm. Jeżdżę teraz S-Type i chciałem wiedzieć czy te 20 cm (względem XJ) robi wielką różnicę w użytkowaniu na co dzień.

Driv3rrrr:
Tyle to żadna różnica. Swego czasu mieliśmy w rodzinie Volvo S80 i Chryslera Pacifica. Pierwszy 4.8m drugi 5m długi. Tylko Chrysler był też 2m szeroki bez lusterek.

To tam już było czuć różnice aczkolwiek mimo wszystko Chrysler miał lepszy skręt i na parkingu lepiej manewrował o się amerykańcem

rmazurek:
Witaj.

Jeżdzę na co dzień.

Auro wystaje praktycznie z każdego miejsca parkingowego, do tego jest dość szerokie wiec czasem trzeba spędzić trochę czasu na szukanie miejsca które pozwoli na wydostanie się z auta.

Mam takiego o którym piszesz (przełom 13/14 roku) i nie zamieniłbym na nic innego. Pali relatywnie mało, jest bardzo komfortowy, zbiera się ładnie (szczególnie po remapie) i wyglada swietnie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej