Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.  (Przeczytany 1722 razy)

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« dnia: Marzec 13, 2019, 20:57:50 pm »
Cześć.
Wiem że temat był już poruszany na forum wiele razy, jednak nie do końca wydaje mi się że elektrozawory czy pompa wody są u mnie nie sprawne.
Więc tak:
Pacjent to s-type z 1999r. V8
2 miesiące temu kupiłem Anglika na części, u poprzedniego właściciela stał prawie rok, miał pęknięta chłodnice cały był zapowietrzony, tydzień temu przełożyłem silnik i skrzynię do swojego europejczyka.
Jeśli chodzi o dźwięk silnika to super nic nie stuka itp.
Troszkę kopci ale to chyba normalne przy tym silniku (poprzedni dymił więcej).
W starym silniku grzanie działało ale nie dmuchało jakoś super ciepło po prostu lekko grzało, zdecydowanie lepiej gdy wyłączyłem klimatyzację ( była słabo nabita ).
Teraz na nowym silniku z wersji angielskiej grzeje o wiele słabiej niż wcześniej (nabiłem klimę) gdy wyłączę klimatyzacje grzeje tak samo jak przy pierwszym silniku.
Ogólnie zauważyłem że gdy dłużej przyczymam na większych obrotach to w końcu nagrzewnica się zagrzeje i zaczyna dmuchać gorącym powietrzem tak jak powinna aż do czasu gdy obroty nie spadną na mniejsze.
2 węże które idą z elektrozaworów do nagrzewnicy są cały czas gorące, jeden przewód grubszy jest ciepły około 50 °C.
Silnik w normalnym tempie się zagrzewa i utrzymuje temperaturę 90°C.
Nie słychać żeby pompa wody źle pracowała.
Przewody które idą do chłodnicy są gorące oprócz tego przy którym jest termostat i łączy się z nim wspomagająca pompka wody, on jest letni.
Na początku myślałem że jest zapowietrzony więc odkręciłem zaślepkę która jest na wolnej rurce przy zbiorniczku i tak odpowietrzałem przez około 3h. Na początku kaplo płynem raz na jakiś czas a później już trochę częściej i nie wiem dalej czy z tej rurki ma się płyn wylewać cały czas czy tylko od czasu do czasu, wylewa się też kiedy mocno po ściskam przewód od chłodnicy ale też tylko raz na jakiś czas.
W zbiorniczku ubywa płynu ale tylko dlatego że próbuje go odpowietrzyć właśnie tą rurka.
Ogólnie objawy są bardzo podobne do tych które miałem w poprzednim silniku.
Czy gdyby był zapowietrzony to ogrzewanie miało by wpływ na obroty samochodu?
Proszę o waszą pomoc.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2019, 12:51:13 pm »
Może elektrozawory ogrzewania stoją lub pompka obiegu ogrzewania stoi. Jak elektrozawory umarły w pozycji zamkniętej to dobrze nie odpowietrzysz układu. A jeśli pompka i elektrozawory 100% sprawne to są jakieś klapy chyba jeszcze ale tematu z klapami nie przerabiałem to tu nie pomogę. To było z pewnością na forum już. Musisz pogrzebać i doczytać.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2019, 18:59:42 pm »
Cześć szwagier. Dzięki za podpowiedź.
Właśnie sam nie wiem jak to jest bo gdyby stały to te węże które idą do chłodnicy byłyby zimne tak?
Mówisz że jak jest zapowietrzony to większe obroty miałyby na to wpływ?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2019, 19:33:06 pm »
Jak w moim zacinały się to też były gorące te rurki to od silnika też się grzeje. U mnie też pompka trup była. Nie wiem co ci podpowiedzieć. Masz części z angola to zamień pompę i elektrozawory wcześniej sprawdź czy działają jak i czy pomka chodzi. Zamień i zobaczysz. Jeszcze opcja moduł klimy padnięty. Też gdzieś jest na forum jak to naprawić.

A jak nie to Jaguar Gieremek ma dużo części. Pomka też pasuje od innego modelu nowa tylko trzeba chyba wtyczki przerobić to tu chyba V12 podpowie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2019, 19:37:26 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2019, 15:11:14 pm »
Szwagier mówisz o pompce wspomagającej na 12v? Czy tej która jest na pasku lub łańcuchu?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2019, 18:39:23 pm »
Dodatkowej pompce obiegu zasilanej na 12v, jest tuż nad elektrozaworami.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2019, 18:16:07 pm »
Ok. Sprawdzę to w tym tygodniu. Będę się odzywał w temacie

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2019, 12:48:54 pm »
 Witam udało mi się przełożyć elektrozawory i pompkę wspomagającą. Było ciasno ale wyjąłem ja od góry i musiałem w kanale odkręcić śrubkę mocująca elektrozawory.
Wszystko przebiegło zgodnie z planem i ogrzewanie działa, dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli ktoś ma problemy z ogrzewaniem takie jak opisałem w poście to może śmiało zacząć od pompki i elektrozawór  :)
Pozdrowienia  :-thank

Offline exctvy

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2019, 22:14:20 pm »
Mam takie pytanie.
Na kostce od elektrozaworów środkowy kabelek ma 12 v. I takie napięcie się u mnie pojawia gdy sprawdzam miernikiem z masą pojazdu. Ale gdy na kostce sprawdzam styk 2 (12v) ze stykiem 1 i 3 obwód się nie zamyka. Tzn klima jest na low ustawiona i max dmuchawa. A podobno przez Panel ma się obwód zamykać. Wymieniałem panel na inny z allegro. I nie wiem czy nie jest zepsuty. A podejrzane jest tez to że na obydwu nie działa. Na starym miałem taki problem, że od strony kierowcy leciało w miarę chłodne powietrze. Od Pasażera leciało tylko gorące. Mam Jaguara z 2001 roku 4.0 V8. Dostęp do kostki jest ciężki, ledwo wsadzę rękę. Mam jeszcze LPG i z nagrzewnicy jest zasilanie wodne do reduktorów, tym bardziej dostęp jest utrudniony. Elektrozawór mam nowy założony. Ale nie sprawdzałem go na sucho czy działa poprawnie ( mój błąd) .  Rozebrałem mój stary Panel i nie widzę w nim żadnych ścieżek uszkodzonych. Nawet miernikiem sprawdzałem ścieżki i te które są na filmikach i zdjęciach u ludzi powypalane u mnie wyglądają ok i przejście miernikiem jest. Nie wiem w czym problem może być. A grzeje bardzo mocno.

Offline Kijuuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2019, 17:13:56 pm »
Też zauważyłem ten problem u mnie, z lewej strony chłodzi mocno a z prawej wieje letnim. Wymieniłem panel klimy na drugi z Anglika ale dalej jest to samo  Póki co sam szukam rozwiązania tego problemu. Zastanawiam się czy czasem nie mam za mało gazu w klimie bo przy sprężarce jest spryskane żółtym płynem. Lub silniczki klapek zepsute?

Offline Matszy281

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • X-type 3.0
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2019, 11:09:36 am »
Generalnie jak jest za malo freonu to komprsor sie nie powinien włączać,  wiec zobacz czy zasprzegla, jak tak to predzej juz slaby parownik lub skraplacz jak za zaslabo chlodzi, chpc jak po ktorejs stronie slabo chlodzi a po drugieiej gorzej czy wcale czy generalnie rozne temp z roznych otworow lecą to najbardziej wyglada na klapki a ze to popularne w jagu mozna zle trafic i uzywke kupic z podobnym problemem :/
X-type 3.0 estate 2004r

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Problem z ogrzewaniem s type 8v 1999r.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 14, 2019, 12:58:36 pm »
Sprawdź kostkę przy przednim mocowaniu haka holowniczego. I najlepiej cała wiązke od modułu do wtyczki zaworu. Miałem tak ostatnio ze środkowy przewód się utlenił i miernik napięcie pokazywał ale żarówka już się nie zaświeciła. Co do załączania sprzęgła sprężarki ,musi być poważny ubytek aby się nie załączył. Jednak ubytek już ok 150 gramów skutkuje znaczna redukcją wydajności układu.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.