Autor Wątek: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód  (Przeczytany 1656 razy)

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Ostatnio wymieniałem akumulator i okazało się, że przy akumulatorze dynda sobie niepodłączony przewód. Czy on był faktycznie niepodłączony wcześniej - ręki sobie obciąć nie dam, choć jestem przekonany, że nie był. Obecnie nie jest połączony i to jest fakt.

Pytanie, co to jest, czy faktycznie może być niepodłączone i ok, a jeśli jednak powinno być, to jak, gdzie i do czego?

W załączniku zdjęcie przedstawiający owy przewód. Chodzi o białą wtyczkę mniej więcej w środku kadru.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2019, 21:31:23 pm »
Wydaje mi się ze przewód ten jest od tzw przekaźnika transportowego który był kiedyś montowany na akumulator na czas transportu z fabryki do dilera.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 260
    • Facebook
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2019, 19:39:11 pm »
Witam

biala wtyczka dwupinowa zostaje luzem,

tzw tyrytytka zalatwi temamt ewentualnego stukania ...,

;)

akumulator po wymianie do resetu IBS ;)

moga byc komunikaty, a w skrajnych przypadkach zniszczysz akumulator,

Pozdrawiam
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2019, 00:27:23 am »
Jak zrobić ten reset IBS - SDD da radę?

Offline Bolo004

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 92
  • Kocham to forum
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2019, 10:17:46 am »
...nie musi byc reset...wystarczy,ze akumlator wymienisz za pomoca "krokodyli",ktorymi podlaczysz sie do nowego akumlatora i auta...a wtedy stary akumlator mozna spokojnie wyciagnac,bez problemu zamontowac nowy i oczywiscie przykreciec klemy na miejsce"krokodyli". Niczego wtedy nie stracisz,nic nie potrzeba resetowac i wszystko jest ok...pozdrawiam...

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2019, 10:33:08 am »
Bolo - ok, z pewnością masz rację, ale aku już wymieniony bez ceregieli, czyli stary odpięty i nowy przypięty.

Czy mam zrobić ten reset IBS? Jak?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2019, 21:51:34 pm »
Mój klient ostatnio wymieniał. Zaadaptował tylko ręczny i tyle. Nie straszcie użytkowników
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 260
    • Facebook
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2019, 19:00:06 pm »
Hej

zacznijmy od tego, ze nikogo nie strasze,
to, co kto zrobi, to jego prywatna sprawa w koncu,
byla to dobra rada,
juz widzialem kilkukrotnie kwas z akumulatora w bagazniku,

jesli jest tzw inteligentna klema to zawsze powinno sie resetowac wymiane akumulatora,
identycznie jest w innych markach, np bmw, audi, wlacznie z wpisywaniem rodzaju akumulatora i pojemnosci (bmw),
zreszta w jaguarze tez jest zapisana pojemnosc, zeby bylo smieszniej,

a krokodylki z innego zrodla sluza wylacznie nie skasowaniu sie zegarka, elektrycznych szyb, itp ;)

sdd bez problemu, w koncu to serwisowka,
inne testery nie wiem, nie uzywam ;)

jesli sa dostepne "resety" typu wymien przeplywomierz, przepustnice, dpf, egr, zawor turbo, co kolwiek ...
to powinno sie to wykonac po wymianie danego podzespolu,

starajmy sie cos robic najlepiej, jak umiemy i do konca - takie jest moje podejscie ;)

Pzdr
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2019, 23:30:18 pm »
Panowie, wiadomo, że każdy decyduje za siebie. Ale jeśli miałbym zrobić ten reset, to byłbym naprawdę wdzięczny za informację, gdzie w SDD mogę to uruchomić.

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2019, 20:03:29 pm »
Wpisać w komputer auta powinno się,mój mechanik z jaga to zrobił kompem serwisowm.Tam sa dane akumultora,cas dodania ,chodzi o dobranie np. ładowania itp.
Z drugiej strony jak sie tego nie zrobi to też bedzie jezdził  :-hehe ale przecież zawsze lepiej zrobić to co mówi fabryka a może wdłuzymy życie akumulatora. :- pojecia

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Ciekawostka po wymianie akumulatora - niepodłączony przewód
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2019, 11:07:02 am »
Czy temat resetu przy wymianie aku dotyczy każdego XF-a?

Na chwilę obecną do tego co robiłem radziłem sobie z Delphi, ale jeżeli jest dedykowane oprogramowanie pod Jaga, to czemu nie.

Dlatego pytanie o IBS - SDD.

Jaką wersję wybrać. Znalazłem na rynku V131, V138 i V155.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)