Autor Wątek: Zaciski 350/358  (Przeczytany 1616 razy)

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Zaciski 350/358
« dnia: Luty 04, 2019, 23:52:59 pm »
Witajcie

Przymierzam się do rewitalizacji zaciskòw P/T. Przypadkiem zauważyłem np. na Alle, że jest sporo ofert zaciskòw dwutłoczkowych na przòd, raczej w bdb cenach. Tymczasem u mnie są jednotłoczkowe. Czy to może jakaś specyfika rynkòw (UE/USA), czy faktycznie np. przed liftem/350/ były podwòjne? Podchodzą do 358? Jak z efektywnościá? Skoro podwòjne to idá wiéksze klocki wiéc powinny hamowač lepiej tak sobie myślę.

Pozdrawki

Offline Kacper21

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Zaciski 350/358
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2019, 21:31:49 pm »
Ja wymieniałem ostatnio klocki w swoim x358 XJR i tutaj z przodu są jednotłoczkowe, aż sam się zdziwiłem i zacząłem dzwonić z ciekawości i wyszło na to, że w wersji poliftowej z przodu są jednotłoczkowe niezależnie od specyfikacje UE/USA bo mój pochodzi z Europy

Pozdrawiam
2007 Jaguar x358 XJR

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Zaciski 350/358
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2019, 22:41:27 pm »
Zgadza  się, zaopatrzyłem się EPC także już wiem: dwutłoki były do VINu G49701 - ale dzięki za info. Mimo wszystko, w erce masz sporo większe tarcze i kloce, więc pewnie i lepiej hamuje z jednotłoczkowymi zaciskami /ale już tak kozacko nie wygląda :)/. Tak szczerze, to jestem mocno zawiedziony skutecznością moich hamulców, popracuje nad nimi trochę. Mam wrażenie, że są niefortunnie dobrane klocki do tarcz, takie ściskanie bez tarcia. Składam nowy zestaw P/T na ATE, zobaczymy. Pozdr.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Zaciski 350/358
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2019, 05:51:02 am »
Zgadza  się, zaopatrzyłem się EPC także już wiem: dwutłoki były do VINu G49701 - ale dzięki za info. Mimo wszystko, w erce masz sporo większe tarcze i kloce, więc pewnie i lepiej hamuje z jednotłoczkowymi zaciskami /ale już tak kozacko nie wygląda :)
Tarcze do dwutłoków w XJRach mają 365mm średnicy, a do jednotłoków 355, tak więc różnica nie jest duża, natomiast różnią się znacznie kształtem. Wydaje mi się, że te przedliftowe tarcze mają ze względu na szerokość większe tendencje do bicia, poliftowe są  płytsze, takie bardziej "zwarte" i pewnie dzięki temu bardziej odporne na termiczne odkształcenia...
Pzdr

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Zaciski 350/358
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2019, 09:23:49 am »
Of kors, ale miałem na myśli różnicę pomiędzy jednotłokiem XJR vs. standard, tj. 355 vs. 326 mm, a tu już duża różnica.