Autor Wątek: Amortyzatory  (Przeczytany 1352 razy)

Offline Dooro

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Kocham to forum
Amortyzatory
« dnia: Styczeń 02, 2019, 14:34:52 pm »
Witam.
Wiem że zadaje wiele pytań no ale kto pyta ten nie błądzi.

Przymierzam się do kupna amortyzatorów i widzę, że są dwa rodzaje: z adaptacyjnym tłumieniem drgań i bez. Po czym rozpoznać jakie ja mam w aucie?

Są też amorki komfort [1] i sport [2]. Bez różnicy które? Chce komfort biorę komfort, chce po sportowemu biorę sport?

Jeżeli posiadam te tłumienie drgań do właściwe będą amorki [1 lub 2] a jeżeli nie mam to amorki [6]?

Bardzo dziękuję za pomoc



Offline tomtrz

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • S-type 4.2
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:58:32 pm »
Sprawdzisz to bardzo syzbko. Otwórz maskę, i sprawdz czy z mocowania amortyzatora wychodzi kabelek. Jeśli jest, to masz CATS.
Jaguar S-Type 4.2 2007

Offline Dooro

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Kocham to forum
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2019, 15:03:46 pm »
Super, jedna sprawa wyjaśniona :) nie ma tam nic a to oznacza zwykłe amorki.
A więc któreś z [6] numeru.
Jeszcze tylko czy komfort czy sport i będe szczęśliwy :)

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 777
  • JCPF Club Member
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2019, 11:48:43 am »
A to już które chcesz. Nazwy mówią wszystko.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2019, 23:04:54 pm »
Tak nie do końca wszystko jedno czy sport, czy komfort.
Nie jest tego wiele ale S-Type wychodził też w wykończeniu "Sport" i oprócz tego, że zamiast drewna było tam aluminiowe wykończenie, co pasowało jak świni siodło, brak chromów na karoserii jak w STR i dodatkowe opcje tapicerki, to właśnie tylko w tych wersjach występowało zawieszenie sportowe. Wersja sport ma właśnie sportowe amortyzatory i sportowe sprężyny, zawieszenie jest nieco niżej niż "w komforcie". Ale w silniku to ani pół konia więcej.
Jeśli więc masz niesportowe wykończenie, to amorki i sprężyny powinny być w komforcie, a jeśli masz "sporta" to sportowe. Ostatecznie to możesz wstawić albo sport albo komfort, ale wstaw też od razu dedykowane sprężyny.
Ja mam "sporta", poprzedni właściciel wstawił komfortowe Sachsy w sportowe sprężyny. Tragedii to wielkiej nie było, ale amorki stosunkowo szybko się zużyły, mają jeszcze wystarczające tłumienie, ale tył osiadł i czasem krzywo stoi. Osobiście to nie pchałbym się w sportowy zawias, bo trudniej to dostać, jest wyższa cena.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 777
  • JCPF Club Member
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2019, 12:36:02 pm »
Miałem sporta ale aluminiowego wykończenia to nie było. A z doborem amorów do sprężyn to masz rację.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline Dooro

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Kocham to forum
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2019, 14:31:40 pm »
Mam sport ale również aluminiowego wykończenia nie mam - mam drewno a na zewnątrz wszystko w kolorze.
Wolałbym komfort - więc jak kupię amorki i sprężyny komfort, to będzie wszystko ok, mimo że mam sport?

Offline JerryRS4

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 82
  • S-Type 2002r I Lift 3.0 V6 LPG
    • datebest.net - visit website and win smartphone!
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2019, 14:50:16 pm »
W takim razie jak odróżnić wizualnie zawias sport od komfort? Kupiłem na Allegro kompletne używki (sprężyny + amortyzatory) na tył, bo od poprzedniego właściciela kupiłem auto z pękniętymi sprężynami, a tył mimo wymiany i tak siedzi niżej niż przód. Mimo, że mam instalacje LPG i butlę 55L podejrzewam, że aż tak nie powinno usiąść, tym bardziej, że pokusiłem się o założenie gum usztywniającycg na tył (40mm) po jeden sztuce. Chyba, że mam z tylu sport ;)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2019, 13:43:41 pm »
Czyli wynikałoby, że do sporta można było sobie dobrać drewno. Nie wiedziałem, nie kupowałem z pierwszej ręki a wszystkie sporty, które miałem okazję zobaczyć miały aluminium w kabinie. Wszystkie poza moim, bo ja sobie wymieniłem ;D

Co do pytania JerregoRS. Drążyłem kiedyś ten temat i nic nie wydrążyłem. Jedyne co jest oczywiste, to to, że amortyzatory do systemu CATS mają zieloną obudowę. Oryginalne sprężyny natomiast mają color code i polega to na tym, że od góry do dołu przez całą długość mają pociągnięty jakiś kolor. Nikt jednak nie był mi w stanie udzielić odpowiedzi, czy któryś kolor coś oznacza. Jedyna opcja przy kupowaniu używanego zestawu to taka, że trzeba się zorientować jaki egzemplarz rozebrał sprzedawca części, czy sport, czy komfort i jaki silnik (co do silnika, to chyba tylko charakterystyka przednich amorów i sprężyn ma znaczenie ,bo z tyłu do chyba w przedlifcie i polifcie jest to samo).
Kwestia zakupu używanego zestawu i tego jak potem auto stoi jest dyskusyjna. Pomijając to, że masz butlę LPG zwróć uwagę na to, że nie ma jak sprawdzić, czy używane amorki i sprężyny są wykuśtykanie. Do tego weź pod uwagę, że ostatni rocznik S-Type to 2007, więc najnowsze używane zestawy mają dwanaście lat, więc spokojnie mogą być styrane.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline tomtrz

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • S-type 4.2
Odp: Amortyzatory
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2019, 09:36:50 am »
Wymieniłeś na używane? Trochę bez sensu, szczególnie, że to nie są jakieś koszmarnie drogie rzeczy.

Spręzyny generalnie z wiekiem osiadają, więc jakiekolwiek inne dywagacje można odsunać na bok, do czasu jak nie kupisz nowych.
Jaguar S-Type 4.2 2007