Autor Wątek: XJ 2.7 2006  (Przeczytany 779 razy)

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • X350 XJR 2004
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2019, 16:47:25 pm »
Dokladnie tak jal napisalem z pelna odpowiedzialnoscia. Marka Jaguar konczy sie na roku 2001.
Dokładnie to samo piszą na niemieckich forach o 7mce BMW, że skończyła się w 2001 roku wraz z odejściem modelu E38. Na jednym z tych portali 7-forum.com jestem aktywny od 2002 roku i jako właściciel kilku Beemek od lat śledzę problemy marki. Powiem tylko tyle, model E65 to pasmo nieszczęść i to nie tylko w wersji przedliftowej. Mój przyjaciel Szwajcar miał poliftową E65 z dieslem V8  i lista napraw, które musiał zrobić w ramach gwarancji zbliżyła się do kwoty 100 tys franków szwajcarskich, gdyby musiał za to zapłacić. Sprzedał to auto i zapomniał o BMW na zawsze.
Gdy czasem muszę odwiedzić serwis BMW to widzę i słyszę o problemach dotykających właścicieli nowych BMW. Pękające łańcuszki rozrządu w silnikach 2.0d, rozsypujące się sprzęgła hydrokinetyczne i skrzynie biegów, rozpadające się plastikowe klapki kolektorów ssących w silnikach 3.0d powodujące śmierć tych silników, spadek kompresji doładowanych, benzynowych silników V8 w modelach F i G powodujący wzrost spalania oleju do poziomu 2 litrów/1000km i w efekcie prowadzący do wymian silników to tylko kilka przykładów. I nie są to usterki pojawiające się po 200 tys kilometrów, tylko jeszcze w pierwszej setce.
A z szalejącą elektroniką z powodu słabego akumulatora miały problemy już E32, gdzie pierwszym objawem był meldunek Getriebeprogramm i przejście skrzyni w tryb awaryjny! W nowszych modelach liczba komunikatów o awariach wzrastała wprost proporcjonalnie do liczby elektronicznych gadżetów zamontowanych na pokładzie.
Wielu użytkowników nowych BMW pisze, że to już nie są samochody tylko Playstation na kółkach...
Gdy porównuję na co dzień mojego XJRa z dwunastocylindrową E38 750 to Jaguar wypada w tym porównaniu całkiem nieźle, chociaż E38 jest pozbawiona wszelkich chorób wieku dziecięcego, gdyż pochodzi z końca produkcji modelu/końcówka 2000/, a  Jaguar z początków/maj 2004/...
Pozdrawiam
PS. Świadomie nie piszę o problemach z korozją, ale to był poważny problem i to zarówno BMW jak i Mercedesa! Natomiast co do diesla w Jaguarze XJ...hmm...to tak samo jakby ubrać Dodę w walonki...:D
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 22:18:43 pm wysłana przez Choina »

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 554
  • S-typ 2.7D
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2019, 19:22:41 pm »
przydałyby sie dodzie walonki ;D

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.064
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2019, 21:13:21 pm »
Zaprzyjaźniony spec od BMW odmawia przyjmowania do warsztatu wczesnych e65  ;D Mówi krótko - dzieło szatana. Nie ma pieniędzy, które go przekonają do serwisowania tego modelu.

A o e38 myślę, żeby przygarnąć, póki jeszcze są. Klasyczna linia, dobra mechanika, rewelacyjna jazda.

@a1410 - porównywanie x350 i e38 to słaby pomysł. Nie te systemy walutowe ;)
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 188
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2019, 21:44:10 pm »
Po co porównywać Jaguara do Niemców, zwłaszcza pod kątem elektroniki, jak Jaguar nawet połowy nie ma tego co mają niemcy na wyposażeniu, elektrycznie opuszczane szyby nawet w Fiacie Panda się nie psują, wiec te porównania są mało obiektywne, a najlepiej porównywać ze swojego doświadczenia, i trzeba tez wsiąść pod uwagę ile się sprzedało Niemców a ile Jaguarów, dlatego nie ma się co dziwić że o niemcach słychać częściej, każdy wie jak Jagury są zrobione i nie się co czarować

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • X350 XJR 2004
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2019, 09:33:01 am »
@a1410 - porównywanie x350 i e38 to słaby pomysł. Nie te systemy walutowe ;)
Mam oba w garażu, to porównanie nasuwa się tak jakby "z automatu".
Cytat: marti
Po co porównywać Jaguara do Niemców, zwłaszcza pod kątem elektroniki, jak Jaguar nawet połowy nie ma tego co mają niemcy na wyposażeniu
I bardzo dobrze, że nie ma. Niemiecy porobili ze swoich samochodów elektroniczne zabawki, w których pojemność pamięci oraz szybkość łączenia z internetem są ważniejsze niż pojemność silnika i liczba cylindrów. Myślę, że za moment zobaczymy 7mkę z silnikiem cztero, a może nawet trzycylindrowym, ale ekran wyświetlacza na desce będzie miała co najmniej 20-sto calowy  :-\. Już z 10 lat temu napisałem na niemieckim forum, że w nieodległej przyszłości przyjdzie moment, w którym BMW będą sprzedawane ze specjalnym chipem do zaimplantowania w mózgu właściciela po to, żeby szybciej i sprawniej łączył się on z systemami pojazdu...
A tak w ogóle, to gdy wiele lat temu trafiłem na historię rodziny Quandt, która jest właścicielem BMW, to powiedziałem sobie, że nigdy więcej nie kupię BMW, a po krótkim przemyśleniu rozszerzyłem to na wszystkie niemieckie pojazdy...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 22:19:46 pm wysłana przez Choina »

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 12, 2019, 18:57:34 pm »
Co do nowych BMW - na YT ostatnio oglądałem, jak właścicielka wypowiadała się na temat awarii w swoim M4. Przy przebiegu 10 tyś. km wymieniona skrzynia (szarpanie w trybie sport), a po 20 tyś. amortyzatory (nie pamiętam na której osi). O ile jeszcze skrzynię mogę zrozumieć (jakaś wada, która wyszła na gwarancji), to amortyzatory przy tym przebiegu mnie zszokowały. Tak z ciekawości, przy jakich +/- przebiegach kwalifikują się do wymiany w naszych Jaguarach?  ;D
Był: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.064
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 12, 2019, 19:55:21 pm »
@a1410 - porównywanie x350 i e38 to słaby pomysł. Nie te systemy walutowe ;)
Mam oba w garażu, to porównanie nasuwa się tak jakby "z automatu".

Jasne, tylko jaki jest sens porównywać auta z innych epok ;)
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • X350 XJR 2004
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 12, 2019, 22:35:37 pm »
Hmm...mając oba auta powiem otwarcie; nie dzieli ich żadna epoka, to są w użytkowaniu bardzo podobne samochody, Jaguar jest żwawszy, bo ma jeden bieg i 70 koników więcej oraz jest trochę lżejszy, 7-mka za to prowadzi się lepiej i ma znacznie wygodniejsze fotele. Hamują dość podobnie, skuteczność oświetlenia też mają bardzo zbliżoną, natomiast wnętrze 7mka ma większe i znacznie wygodniejszą tylną kanapę oraz pojemniejszy bagażnik. Jaguar ma biało-zielone oświeltenie deski, beemka pomarańczowe, ale co do konstrukcji są to bardzo podobne systemy. Co do elektroniki, wyposażenia i wystroju wnętrza, to poliftowa E38 jest też bardzo podobna do Jaguara, system nawiewu, ogrzewania i klimatyzacji ma trochę skuteczniejszy niż Jaguar, wyciszona jest też podobnie. Jaguar ma ciut lepsze audio, ale beemka trochę lepszą nawigację. Ale różnice są naprawdę niewielkie, przesiadając się z jednego samochodu do drugiego większej różnicy nie czuć. Dopiero E65 wprowadziło epokowe zmiany i poczujesz to najlepiej bezpośrednio przesiadając się z X350 do E65.
A co do pytania kolegi rav o amortyzatory; w żadnej z moich beemek nigdy nie zmieniałem amortyzatorów przed przekroczeniem przebiegu 300tys kilometrów. E38 z systemem EDC ma dzisiaj prawie 480tys i tylne siłowniki EDC są jeszcze oryginalne, przednie amory regenerowałem po 330tys i ta regeneracja jest ok i jeszcze nie wymaga ponowienia. Tą beemkę kupiłem z przebiegiem 120tys jako 3,5 letnie auto od pierwszego właściciela, który osobiście przekazał mi całą dokumentację auta i razem z nim byłem w serwisie, który to auto obsługiwał, więc przebieg i historia serwisowa były w pełni wiarygodne. Dodam jeszcze, że skrzynia biegów i most też są oryginalne, a silnik między wymianami robionymi co 20tys nie wymaga dolewki oleju i na wolnych obrotach pracuje tak równo, że tylko obrotomierz pokazuje, iż działa. W tym aspekcie Jaguar nie ma żadnych szans, bo V8 nie pracuje tak równo jak V12, a pewnie z powodu kompresora niewielkie, ale jednak jest zużycie oleju, jakieś 200ml na 1000km. I Jaguar ma trzy razy mniejszy przebieg  :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2019, 10:50:56 am wysłana przez MicGin »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.064
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 12, 2019, 23:42:09 pm »
Chodzi mi wyłącznie o to, że konkurencją dla x350 jest e65. Przecież to oczywiste, że e38 konkurowało z x300 i x308. I takie porównanie ma sens. Można równie dobrze porównać XJ SIII z e65. Albo X351 z e32. Tylko co nam to da?

Skoro wrażenia są zbliżone, to znaczy tylko tyle, że w 1994 r. Niemcy wypuścili auto, które jeździ jak Jaguar z 2003 r.  ;D

Akurat tu nigdy nie miałem wątpliwości, co do jakości produktu BMW. Istnieje też szansa granicząca z pewnością, że W140 pod względem komfortu pokazuje x350 miejsce w szeregu. Nie mówiąc o x300 czy x308.

Tyle, że klienci Jaguara zapewne nie kierowali się wynikami testów Auto Bild.
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 188
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 13, 2019, 00:26:14 am »
Wyglada na to że ze spokojem 350-tkę można porównywać z W211, A6, i 5, bardzo mnie interesuje czy z x351 jest tak samo

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • X350 XJR 2004
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 13, 2019, 08:06:46 am »
Skoro wrażenia są zbliżone, to znaczy tylko tyle, że w 1994 r. Niemcy wypuścili auto, które jeździ jak Jaguar z 2003 r.  ;D
I taka jest prawda. X308 to też nie był samochód porównywalny z E38, tylko z E32, a x351 raczej porównać należy z E65 z nie F01. Jaguary są wobec BMW o model spóźnione, co nie zmienia postaci rzeczy, że są to fajne autka.
Hurricane też był słabszy ad Messerschmitta, a Spitfire od FW190 to jednak nie Niemcy ale Anglicy wygrali Bitwę o Anglię  ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 22:22:39 pm wysłana przez Choina »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.064
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 13, 2019, 15:20:18 pm »
Wyglada na to że ze spokojem 350-tkę można porównywać z W211, A6, i 5, bardzo mnie interesuje czy z x351 jest tak samo

 :-nie

Segment F porównywać z segmentem E? Można, tylko po co?
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 188
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 13, 2019, 23:58:02 pm »
Porównywanie zawsze ma sens, a tak na marginesie, uważam, ale to jest tylko moje prywatne zdanie, że Jaguar do niemieckich aut jest tylko spóźniony pod kątem  bajerów wyposażenia, ale nie pod kątem charakteru, i prowadzenia auta, tutaj uważam że Jaguar miażdży S, 7, i A8, niemiec to są duże i ciężkie,  bardzo ciężkie krowy, które komfortowo jadą tylko na wprost, odcinają kierowcę od czucia samochodu, sprowadzając prowadzącego tylko do trzymania kierownicy, x350 w stosunku do niemiec w 100% oddaje władze kierowcy, jest sporo lżejszy dzięki aluminiowej konstrukcji, a co za tym idzie, przy żwawiej jeździe ma się poczucie że prowadzimy auto o dwie klasy niżej, tak masa auta ma tutaj kluczowe znaczenie, więc jak ktoś lubi  bardzo żwawą jazdę, to x350 polecam w 100%, a na pewno będzie więcej wrażeń niż u niemieców, właśnie dlatego wolę to auto od niemiec.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 22:21:26 pm wysłana przez Choina »

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • X350 XJR 2004
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 14, 2019, 19:13:51 pm »
Porównywanie zawsze ma sens, a tak na marginesie, uważam, ale to jest tylko moje prywatne zdanie, że Jaguar do Niemców jest tylko spóźniony pod kątem  bajerów wyposażenia, ale nie pod kątem charakteru, i prowadzenia auta, tutaj uważam że Jaguar miażdży S, 7, i A8, niemieckie to są duże i ciężkie,  bardzo ciężkie krowy, które komfortowo jadą tylko na wprost, odcinają kierowcę od czucia samochodu
Widać, że mało albo wcale nie jeździłeś pojazdami niemieckimi. Napisałem to kilka postów wyżej, że X350 prowadzi się gorzej od E38, które z kolei prowadzi się gorzej od E65, a obie te beemki prowadzą się podobnie, lecz jednak trochę gorzej, niż adekwatne rocznikowo A8. Co do Mercedesów zgoda, tu Jaguar nie jest gorszy, natomiast silnik i przeniesienie napędu w X350 w niczym nie odbiegają od żadnego z niemieckich.
Natomiast co do porównań i zaliczania modeli do poszczególnych klas; jeżeli Jaguara X350 ktoś zalicza do klasy F to chyba sobie żartuje! Wnętrze X350 odpowiada raczej BMW E39, czyli nie siódemce, a piątce i do tego E39 ma o połowę większy bagażnik...wiem, bo mam też E39 540
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2019, 22:25:52 pm wysłana przez Choina »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.064
Odp: XJ 2.7 2006
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 14, 2019, 19:52:58 pm »
jeżeli Jaguara X350 ktoś zalicza do klasy F to chyba sobie żartuje! Wnętrze X350 odpowiada raczej BMW E39, czyli nie siódemce, a piątce i do tego E39 ma o połowę większy bagażnik...wiem, bo mam też E39 540

Myślę, że 99,99% świata motoryzacji zalicza XJ do segmentu F. Ale to drobiazg.

Tak, jakby wnętrze lub, co śmieszniejsze, pojemność bagażnika decydowała o przynależności do segmentu.
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue