Autor Wątek: 5r55n naprawa sterowania, przywrócenie prawidłowego ciśnienia oleju w skrzyni  (Przeczytany 19160 razy)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791


https://photos.app.goo.gl/4z4FjumdSszPLUWk8

Jeśli zdarzy się tak że biegi R i D zaczynają wchodzić po 3-4 sekundach to należy zrobić adaptacje. U mnie to działa nawet bez resetowania, bez odpinania klemy.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=23577.0
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: 5r55n naprawa sterowania, przywrócenie prawidłowego ciśnienia oleju w skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2018, 19:32:25 pm »
Podziwiam!
Że się chciało robić (cyt. "dlatego sprawdzałem to kilka razy" co pewnie oznacza rozkręcanie te kilka razy...)
I jeszcze większy, że się chciało udokumentować i opisać :)
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n naprawa sterowania, przywrócenie prawidłowego ciśnienia oleju w skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2018, 20:00:02 pm »
No zgadza się. Na szczęście ta płyta jest przykręcana niedużym momentem a i uszczelki są dostępne w Polsce oddzielnie także można powalczyć. A ktoś będzie miał łatwiej zamiast 7 razy rozkreci i skreci tylko raz. A gadać a zrobić to też różnica. Udukomentować dla was i się chciało, oszczedzę może komuś niepotrzebnych wydatków. Nie chcę oczywiście zabierać pracy ludziom którzy się tym profesjonalnie zajmują ale jak się czyta różne fora jak to serwisy ich witają od 4 w górę..... to może nie będę kończył. Wiadomo każdy chce zarobić ale nie w taki sposób. To nie takie trudne posprawdzać a te skrzynie mają potencjał  ;D. Już rozumiem czemu tak ich nikt nie lubi i że to badziew (niesłusznie myślę). Ale wystarczy drobna modyfikacja i jak nowa, auto zaczęło ciągnąć jak trzeba. I to mój cel. Tą płytę spróbuję jeszcze raz poprawić być może to kwestia 2 zaworów może samych sprężynek. Może tłoczki nie są jeszcze na tyle zniszczone eksploatacją i wystarczą nowe sprężynki.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Żeby nie tworzyć nowych wątków tu wrzucę ciekawostkę. Ten kto czyta moje wpisy może kojarzy jak się rozpisywałem że w mojej skrzyni biegów (tej którą kupiłem z autem) nie ma 5 biegu i winą jest pęknięcie sprężyny 4-3 w płycie sterującej. Otóż nie, dziś zajrzałem do tej skrzyni. Odkręciłem pompę i serwo overdrive. I olśnienie  :-hehe musiałem nie mieć też i 2 biegu. I powiem wam że nie wiem już jak ja liczyłem te biegi wtedy. A ktoś kiedyś na forum mnie zapytał czy w manulnym trybie wchodzi po kolei 1,2,3,4 (pewnie czaił temat) i już nie pamiętam co mu napisałem. Może w trybie też D myliło mnie sprzęgło pośrednie i stąd nie byłem pewny choć tak się zastanowić to sprzęgło pośrednie zaczyna pracować od 3 biegu dopiero. To są takie przejścia. Da się to wyczuć (choć jak ktoś ma świeże uszczelnienia na koszach to ciężko to wyłapać chodzi mi głównie o tłok intermediate) a teraz już wiem o co chodzi ( nie wrzuca odrazu z 2 na 3 tylko jest mamy 2 potem sprz. pośrednie i 3,  3 i sprz. pośrednie i dopiero 4 itd). Ale do rzeczy i kiedy rozebrałem okazał mi się uszkodzony piston overdrive. Winowajca braku 2 i 5 biegu. Płyty sterującej nie wyciągałem ale sam ze sobą mogę się założyć że sprężyna 4-3 jest jednak cała  ;D

https://photos.app.goo.gl/fzqvFnjPvHWcWrYQ6
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Skoro dostałem się do serwa overdrive to co mi tam zajrzałem dalej do skrzyni  :-gwizd
https://photos.app.goo.gl/CdqyNahWRYe2MFzc6
:)

s-type 4.0 2000r

Offline OldGlory

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • S-type 2001 3.0 Automat
Dobry wieczór Szwagier! :D

Możemy się skontaktować w prywatnej wiadomości? Mam parę pytań dotyczących naszych fordowskich skrzyń.

Pozdrawiam :)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Masz pocztę, skrzynkę full
:)

s-type 4.0 2000r

Offline OldGlory

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • S-type 2001 3.0 Automat
Coś z nią nie tak :/ 1 wiadomość i full. Wrzucisz mi na mail? kamil.lawniczak@gmail.com

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
No wróciły fabryczne osiągi  :-super będzie 7 sekund
https://streamable.com/p0l2o
https://streamable.com/ji1cm
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
Czy kolega ma pomysł co może być przyczyną błędu "gearbox fail" - włącza wtedy główny wentylator i skrzynia szarpie. Nr błędu z OBD wskazuje na czujnik temperatury oleju w skrzyni 5r55N (S-Type '99 V6). Jednak wyjąłem moduł sterujący i termistor jest ok, prawidłowe rezystancje dla temperatur, przewody ze skrzyni do sterownika Powertrain Control Module są ok. Czasem błąd się pojawia już przy starcie zimnego silnika, czasem po dłuższej jeździe, potem znika i znów się włącza.
Zacząłem podejrzewać sam sterownik, bo prąd przez termistor był większy, niż w dokumentacji. Dałem więc opornik w szereg, żeby dopasować, ale nie pomogło.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Czujnik temperatury oleju? O ile pamiętam ta skrzynia nie ma takiego czujnika.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
Jest termistor NTC, w instrukcjach nazywa się TFT sensor.
Jednak nie jestem wolny od wątpliwości, czy to aby jest właściwe wskazanie z OBD.
W jednej z instrukcji serwisowych Jaguara do tej skrzyni są podane napięcia z PCM do tego czujnika. Np. przy temp. 0°C ma być 3,88 V, co się nie zgadza z moim pomiarem. Jest cały  czas ok. 7 V przy pracującym silniku i wygląda na to, że PCM mierzy prąd idący przez ten termistor, bo drugi pin jest zwarty do masy.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Jaki ten kod?
Nie pamiętam tego czujnika, być może jest rzeczywiście gdzieś. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zablokowane dojście do chłodnicy oleju przekładniowego. W płycie sterującej masz malutki termostacik. Jeśli się nie otwiera bo już „umarł” to może olej nagrzewa się do tego stopnia że poprzez ten czujnik jest wysyłany sygnał. Komputer skrzyni PCM dostaje info i następuje zmiana ciśnienia w skrzyni. Stąd możliwe szarpania. To jest takie zabezpieczenie. Ale ręki uciąć nie dam. Bo tego czujnika nie kojarzę. Będę miał chwilę to poszukam.
Ale jeśli jest takowy czujnik, to jest pierwsza rzecz jaką bym sprawdził.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2021, 15:28:18 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r