Autor Wątek: problem po swapie  (Przeczytany 2389 razy)

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
problem po swapie
« dnia: Grudzień 10, 2018, 23:59:31 pm »
:-help :-help :-help :-help witam po zmianie silnika z 3,2 na 4,0 silnik nie wkręcą sie. słupek 4,0 osprzęt 3,2 . z 4,0 został tylko czujnik halla oraz czujniki temperatury wody. silnik na wolnych pracuje normalnie. po odpaleniu 1raz  się wkręci do około 3500 a później max do 2000.co słychać na filmiku  :-help :-help


https://www.youtube.com/watch?v=rjqTaAx7TmA

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2018, 02:05:59 am »
rozumiem że to nie jest żadna wersja z kompresorem tego 4.0? Bo jeśli nie jest i wszystko jest dobrze podłączone, całość pasuje plug and play to obstawiał bym winnym zły skład na sondzie lambda przez co ogranicza ci obroty. Rada podmień sondę na wersje od 4.0 ale to może mało zmienić bo pewnie winnym jest komp. Druga sprawa jeśli podaje mu błędne obroty względem tego co jest naprawdę to sie gubi i nie pozwala wkręcić wyżej

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2018, 06:54:09 am »
Podobno to wszystko ogarnia osprzęt z 3,2 .sugerowałem się tym przed tym nim zacząłem prace. Zresztą zapewniali mnie o tym ludzie z tego środowiska

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2018, 08:08:48 am »
osobiście nie ogarniam takich rzeczy, to najszybsze co mi do głowy przyszło. Nie zmienia to faktu że jakimś oscyloskopem sprawdził bym przebieg sondy i synchronizacje czujnika względem cewek

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2018, 12:04:03 pm »
Szkoda ze wszyscy ci którzy twierdzili ze robili taki swap nie napiszą co o tym sądzą  :-boks

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2018, 15:27:01 pm »
A może jakieś podciśnienie jest inaczej podłączone, lub sonda wychwytuje że lewe powietrze łapie i go przy 2000 odcina. Bo rozumiem że to x300 czyli V6 do około 1997 roku i nie ma żadnych kosmicznych technologii

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2018, 15:35:36 pm »
Jeśli mogę doradzić, rozpoczął bym od spisania co pozostało z 3.2 i sprawdzenia w katalogu czy w 4.0 jest dokładnie to samo.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2018, 21:39:03 pm »
Wygląda jakby Wtryski miały za małą wydajność.
Jaki miałeś kolor farbki na wtryskach w 3.2?
Na gazie próbowałeś go kręcić?
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 13, 2018, 08:20:57 am »
Wcześniej działał dobrze? Czy od razu po swapie się buntuje?
Czy sprawdzałeś pompę paliwa?
Podpinałeś pod komputer?
Przyczyn może być sto, najpierw warto chociaż podstawową diagnostykę zrobić.

Ziutek, to jest R6, nie V6.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 08:28:27 am wysłana przez Michal_C »
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 13, 2018, 23:46:47 pm »
Problem zdiagnozwny i usunięty. Czujnik halla straszył na zagrzanym silniku :-bry.mało w tym logiki no ale wymieniłem i już jest ok.pozdrawiam  :-tylko

Offline Moonwalker_LW

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 136
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2018, 11:39:20 am »
jak już pojeżdzisz tym 4.0 to daj znac, czy według Ciebie było warto zmienić z 3.2.

pozdrawiam, Łukasz
X300 3.2l 96r. Najlepszy, bo pierwszy :)
Daimler XJ 40, 91r.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2018, 17:21:12 pm »
Faktycznie napisałem v6, sorki to z rozpędu :P

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2019, 19:45:19 pm »
 ;D czy warto ?myślę ze tak . narazie próbuje jeszcze ogarnąć wysokie zużycie paliwa 16,5 i  wolne obroty 1500obr/min . myślę ze sonda padła . moc ... auto jest bardzo zrywne wydaje mi sie ze chodzi lepiej niż seryjne 4,0 bo jechałem dawcą  z którego pochodził silnik .  ;D ;D

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:51:58 pm »
Sondy sprawdzisz pod OBD, obroty to juz zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: problem po swapie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:38:41 pm »
Ale czujniki był z kolektorem i z przepustnca w komplecie z 3,2 i nie było to ruszane