Autor Wątek: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum  (Przeczytany 16964 razy)

Offline MaArek77

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Auto na dzisiejsze czasy to SUV - Jaguar też ma !
Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« dnia: Grudzień 08, 2018, 17:53:37 pm »
Założę nowy wątek bo dział E-Pace się rozrasta a lepiej aby był porządek.
Obecnie nie posiadam E-Pace’a ale na naszym forum niebawem pojawi się drugi egzemplarz

Pozwoliłem sobie zebrać czego sie dowiedziałem


Wady zauważone przez kolegę „mojomr”:


- brak stałej dezaktywacji Start/Stop

- zestaw multimediów często się „zawiesza”, znikają zapisane adresy w nawigacji

- znika „język polski” w ustawieniach komputera. Pomimo ręcznej zmiany każde ponowne uruchomienie silnika i wraca język angielski

- elektroniczny wybierak/joystick do zmiany biegów łatwo niechcący i niezauważalnie musnąć w czasie postoju i wtedy zamiast „Drive” mamy „Neutral”

- brak wskaźnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. Dowiadujemy się ze zbiornik jest pusty jak nie pryska na szybę

- w „polskiej specyfikacji” przeszkadzająca gaśnica montowana przy fotelu pasażera utrudnia wsiadanie i brak miejsca na nogi

- żeby sprawdzić poziom AdBlue trzeba mieć zgaszony silnik i nie wolno naciskać hamulca - inaczej się nie wyświetli


Wady zauważone przeze mnie i przez dziennikarzy testujących:


- auto nie posiada regulacji wysokości zakotwiczenia pasów bezpieczeństwa z przodu

- w każdej wersji auto ma „nadwagę”, pomimo ze mniejsze to równie ciężkie jak F-Pace, przez te 150 kg mamy słabsze osiągi i wyższe spalanie. Silnik 180 koni w dieslu robi wrażenie jakby miał 150 koni
F-Pace z takim samym silnikiem jest ok 70 kg lżejszy bo nie ma stalowej płyty podłogowej

- podawana w danych technicznych pojemność bagażnika do dachu to 577 litrów, realnie od podłogi do półki jest około 410-420 litrów

- kieszenie w drzwiach bocznych nie są wyłożone materiałem, położone w nich przedmioty hałasują. Nawet Vw golf ma welur w kieszeniach



Powyższą listę mogę uzupełniać/edytować.
Możecie dodawać wady, komentować i dyskutować.
Zalet nie wypisuje bo każdy widzi inne a skupiamy się na tym co nas denerwuje


Myślę że dział "E-Pace jest juz w miarę" sensowny i zawiera to co istotne
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2018, 18:08:09 pm wysłana przez MaArek77 »
Przyszłość jest jasna - to Diesel Euro 6d Temp - 200-300 koni

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2018, 12:29:47 pm »
Dobra idea . Jak odbiorę będę przesyłał uwagi .
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***

Offline MaArek77

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Auto na dzisiejsze czasy to SUV - Jaguar też ma !
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2019, 16:28:34 pm »
Zaczynam sie niepokoić. Rozumiem pewne opóźnienia ale miał kolega dostać auto w grudniu a mamy 10 styczeń.
Nie możemy sie doczekać ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2019, 17:40:58 pm wysłana przez MicGin »
Przyszłość jest jasna - to Diesel Euro 6d Temp - 200-300 koni

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:24:04 pm »
Tak mój niepokój też był duży , nie są w stanie spełnić oczekiwań . Pewnie sprzedali zamówione auto . To granda czekać od końca września , wczoraj zrezygnowałem . Mieli termin do 2.0 ,ze 2.2019 , oświadczyli , że nie są w stanie sprostać zamówieniu . tyle na ten temat .
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***

Offline zibikm

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2019, 17:12:53 pm »
Witam
Też zamierzam nabyć jaguara e-pace 150 km diesel w manual ,zastanawiam się tylko dlaczego tak wielu testującym przeszkadza waga tego samochodu, przecież cięższe auto ma niżej umieszczony środek ciężkości przez co jest bardziej stabilne i nie będzie wychylać się na zakrętach i lepiej trzymać się drogi,a ktoś kiedyś powiedział że produkty cięższe są podobno zrobione z lepszych materiałó∑ ;) :).

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2019, 17:52:37 pm »
Waga nie ma nic do środka ciężkości. Idąc tym tokiem myślenia Ferrari powinno ważyć jakieś 3 tony.

Akurat wszystkie suvy mają wysoko umieszczone środki ciężkości i żeby dobrze się prowadziły to usztywniają zawieszenia lub montują amortyzatory adaptacyjne lub pneumatyczne
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2019, 20:03:54 pm »
Waga E-pace wywodzi się z faktu ze jest on zbudowany w oparciu o platformę D8 (pochodna fordowskiej EUCD z 2006 roku) Jest dość stara konstrukcja oparta o stalowe elementy ( jej młodsza siostra D7a(velar, fpace,xe,XF) jest aluminiowa)
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline MaArek77

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Auto na dzisiejsze czasy to SUV - Jaguar też ma !
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2019, 21:15:03 pm »
Witam
Też zamierzam nabyć jaguara e-pace 150 km diesel w manual ,zastanawiam się tylko dlaczego tak wielu testującym przeszkadza waga tego samochodu, przecież cięższe auto ma niżej umieszczony środek ciężkości przez co jest bardziej stabilne i nie będzie wychylać się na zakrętach i lepiej trzymać się drogi,a ktoś kiedyś powiedział że produkty cięższe są podobno zrobione z lepszych materiałó∑ ;) :).

Proste.
Jaguar E-Pace mający 150 koni w dieslu jeździ jakby miał 120 koni. Jest cięższy od konkurencyjnych SUV-ów jak BMW X1 czy Volvo XC40 o jakieś 150-200 kilogramów. Bedzie wolniejszy o każdej Skody Octavii z dieslem, kosztującej połowę ceny !

Zatem mamy niby az 180 koni w diesu i 430 Nm a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje aż 9,3 sekundy, konkurencja robi to sporo szybciej.
Mówisz, nie ścigam sie ale chodzi o elastyczność, bezpieczeństwo, wyprzedzasz i mając 3 osoby w aucie masz kolejne 200 kg więcej i auto nie jedzie, jakie to premium taki mułowaty samochód ?

Do tego nadwaga powoduje spore zużycie paliwa, wersje 250 koni w benzynie wg katalogu spalają mało, realnie średni poniżej 11 litrów nie da się zejść za cholerę a jak po przyspieszasz to 15 spokojnie.

To właśnie jest wielka wada - nadwaga

Jaguar F-Pace jest większy a lżejszy.
Przyszłość jest jasna - to Diesel Euro 6d Temp - 200-300 koni

Offline zibikm

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2019, 22:38:08 pm »
Witam
Ja w specyfikacji mam wagę 1700 kg z 90% ilością paliwa,a np volvo xc 40 które też rozważałem waży 1640 kg ,więc niewiem dlaczego piszesz o 150-200kg.
Co do skody octavi znajomy kupił ostatnio 1,5 benzyna za 118 tyś więc cena też wysoka porównywalne wyposażenie do jaguara

Offline MaArek77

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Auto na dzisiejsze czasy to SUV - Jaguar też ma !
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2019, 12:46:26 pm »
Dane z Auto Centrum. pl
Wybrałem wersje najpopularniejsze jeśli chodzi o silniki, skrzynie biegów itp. Słabe motory z manualem i bez 4x4 to wygląda inaczej:

Jaguar E- Pace 180 koni, diesel automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1843 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 sekundy

Volvo XC40 - D4 - diesel 190 koni, diesel automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1735 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 sekundy

BMW X1 Xdrive 20d - diesel 190 koni automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1625 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 sekundy


niewiele sie pomyliłem, między Jaguarem a BMW jest 218 kg różnicy wiadomo na czyją korzyść. A gdy dodamy do tego jakieś wyposażenie dodatkowe to może sie ta wartość zmienić. No a przyspieszenie prawie 2 sekundy, tez sporo traci kotek do konkurencji i te 180 koni nie robi żadnego wrażenia

Octavia za 118 tys zł 150 koni w benzynie, zapewne nic wolniejsza niz Jaguar za 236 tys zł czyli 2 razy tyle w 150 konnym dieslu.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 20:26:56 pm wysłana przez MicGin »
Przyszłość jest jasna - to Diesel Euro 6d Temp - 200-300 koni

Offline zibikm

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2019, 15:40:35 pm »
Może i racja wiem że BMW jest dużo lżejsze nie będę dochodził dlaczego bo nie specjalnie mnie to interesuje,wiem tylko to co powiedział mi o x1 sprzedawca BMW w dwóch różnych salonach- zdanie mieli podobne czyli kiepskie,a wykończenie x1 jak dla mnie można porównać najwyżej z hyundaiem i30, takie jest moje zdanie, nawet volvo v60 które miałem to w wykończeniu i jakości materiałów była przepaść na plus volvo oczywiście.
Ja za mojego Jaguara zapłacę niewiele więcej niż za skodę octavię, taką dostałem ofertę więc skorzystałem.
Jak już doczekam się auta to podzielę się swoimi uwagami.
Co do START/STOP to volvo też nie da się go wyłączyć na stałe więc to nie będzie dla mnie wada u Jaguara.
Pozdrawiam

Offline MaArek77

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Auto na dzisiejsze czasy to SUV - Jaguar też ma !
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2019, 16:25:18 pm »
Ja tez uwielbiam to auto. I zwracam uwage na jakosc, materiały itp.
BMW X1 nie znam. Nowe Aufi Q3 piekielnie drogie i nie porywa.
Także alternatywy zbytnio jie ma

Powodzenia i czekamy na auto na forum
Przyszłość jest jasna - to Diesel Euro 6d Temp - 200-300 koni

Offline igi2605

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 68
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2019, 12:38:49 pm »
Tak mój niepokój też był duży , nie są w stanie spełnić oczekiwań . Pewnie sprzedali zamówione auto . To granda czekać od końca września , wczoraj zrezygnowałem . Mieli termin do 2.0 ,ze 2.2019 , oświadczyli , że nie są w stanie sprostać zamówieniu . tyle na ten temat .

Cześć, serio jest taki problem z naszym importerem Jaguara z Warszawy? Nie wyrabiają się z produkcją i importem czy może być inny problem? Również czekam od listopada na produkowane auto z tego salonu

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2019, 13:16:46 pm »
Ogólnie dość długo trzeba czekać - jaguary nie są jedynymi autami produkowanymi w tej fabryce- podobno paint shoo jest wąskim gardłem. Ja zamówiłem swojego w ubiegłym tygodniu a datę dostawy mam na 30 maja. Niestety prawda jest taka ze w świecie produkcji aut mogą się różne rzeczy wydarzyć - wystarczy jeden problem z dostawa części i następuje zmiana statusu na WIP a to może trwać tygodniami...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline mojomr

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 22, 2019, 14:14:02 pm »
Qrcze, czytam wypowiedzi i dochodzę do wniosku, że może jednak miałem fart? Ja na swojego Jaga czekałem krócej niż zapowiedziano. Zamówiłem jakoś tuż przed wyjazdem wakacyjnym (druga połowa lipca) a 3 października wyjechałem z salonu. Wychodzi 2 miesiące i parę dni.
Może teraz coś im się posypało?
Ach, no i korzystałem z salonu na Witosa w Warszawie. Na Waszyngtona nawet pod groźbą pistoletu też mnie nie zaciągną.