Autor Wątek: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault  (Przeczytany 3788 razy)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2019, 20:55:13 pm »
jeśli chodzi ci o cykanie po starcie zaworów, to tak ma być.Wszystkie diesle przynajmniej w wersji 2,7 tak mają,mój też i nic im sie z tego powodu nie dzieje.3.0 mają podobna konstrukcję więc pewnie to samo.Mierzyłem cisnienie u siebie,przez kilka pierwszych sekund zero a w 3-4 sek skok do pelnego cisnienia bez żadnego narostu.Może dlatego że filtr oleju jest na samej górze w duzym naczyniu ,po spłynięciu oleju gromadzi sie tam powietrze i po starcie olej musi to zapełnić.Niedawno wymieniając plecionkę zajrzałem do turbinki ,nie ma jakichkolwiek luzów co świadczyłoby że ten okres pracy bez ciśnienia nie ma wielkiego wpływu na zużycie.stan licznika 241kkm.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2019, 07:50:00 am »
W filtrze jest zawór także nie scieknie olej
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 28, 2019, 20:10:46 pm »
Wracając do mojego problemu, zastanawia mnie czy to nie przypadkiem łańcuszek od wałka tak hałasuje może jest uszkodzony napinacz, czy on jest tylko na sprężynie czy sprężyna tylko wspomaga a olej go napina? Dźwięk dochodzi z lewej głowicy tak mi się przynajmniej wydaje, czy zdarza się że te napinacze padają ? Pozdrawiam

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 260
    • Facebook
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2019, 20:17:30 pm »
Witam

odnosnie skrzyni biegow i wybieraka zapraszam ;)

Pozdrawiam
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 13, 2019, 11:22:41 am »
I jak? Udało się rozwiązać problem?
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 20, 2019, 10:09:34 am »
Witam ponownie , wracajac do mojego problemu z glosna praca silnika po rozruchu , w nastepnym tygodniu bede wymienial pompe oleju , silnik 3.0d V6 241koni, czy ktos moze powiedziec co moze mnie zatrzymac po drodze , wiadomo chlodnice trzeba wyjac i wszystkie rury ktore blokuja dostep do rozrzadu, nastepnie rozpiac pasek rozrzadu , odkrecic zebatke paska z walu i pompa out , natomiast miske trzeba odkrecic zeby zdemontowac pompe ? bo chcial bym rowniez wymienic oring na smoku musi jakos byc uszczelniony z pompa prawda? Z gory dziekuje z porady i przepraszam za brak polskich znakow.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 20, 2019, 21:49:03 pm »
Jaki przebieg ma Jag, że wymienisz pompę ?  Na jakim oleju jeździsz i co ile zmieniasz ? Zawieche trzeba spuścić miska w dół... nie wiem czy potrzeba chlodnice wyciągać.

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 20, 2019, 22:43:26 pm »
235k km, wyżej już pisałem o oleju, jest zalecany, jesteś pewny że trzeba mise sciągać, na forum peugeota czytałem że nie trzeba a to ten sam silnik, dlatego chciałem potwierdzić to jeszcze u kogoś kto to robił

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 21, 2019, 11:31:52 am »
Zadzwoń do exoticars i zapytaj jak to robią

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 10, 2019, 13:01:46 pm »
Witam, w zeszly weekend wymienilem pompe oleju i chcialem sie podzielic skutkami. Moj jag to 3.0d z konca 2009. Do wymiany pompy trzeba zdjac wszystkie przednie weze wodne plus zbiornik plynu, puszke filtra powietrza i rury, potem maglownica w dol , rozrusznik out potem rozrzad i miska oleju gdyz sruby mocujace pompe od dolu sa pod misa. Miska opadnie tylko troche wiec trzeba okrecic smok po tym zabiegu wychodzi z odkreconym smokiem na zewnatrz. Ja zalozylem nowy rozrzad gdyz grzech bylo by zakladac stary jak juz wszystko bylo rozkrecone. Po wymianie roznicy nie ma praktycznie zadnej poranne klekotanie dalej wystepuje moze troche krotsze z 4s spadlo do 2s, natomiast gdy auto postoi z 15 min dalej tak samo zaklekocze przez chwilke. Praca zajela mi dwa dni po 8h na spokojnie bez pospiechu z przerwami. Czyli popychacze sobie dalej stukaja ale nie bede juz ich wymienial. Myslalem ze cisnienei z nowej pompy zalatwi sprawe ale przynajmniej moge spac spokojnie ze pompa oleju jest sprawna na 100% :-) koszt operacji to 400zl rozdzad i 400zl pompa, 200 nowy olej plus jakies tam drobiazgi. robocizna 0zl  pzdr

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 10, 2019, 15:21:33 pm »
Możesz napisać jakiej firmy rozrząd i pompą oleju i gdzie kupowałeś ? Ułatwi to innym życie. Dzięki pzdr.  PS Jesteś mechanikiem czy po prostu Tak jak ja masz pojęcie i dłubiesz ? ,Przy rozrządzie korzystałeś z tego przyrządu do blokowania koła zamachowe ?

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 11, 2019, 10:16:58 am »
Rozrząd Dayco i pompa fomoco końcówka numeru AD, wszystko z allegro. Blokady zakupiłem na ebay za jakieś 70zł, są potrzebne  bo jak robi się samemu to jakoś trzeba koło zamachowe zablokować a śruba wału lekko nie siedzi. Mam background mechanik samochodowy(z młodzieńczych lat -fiaty polonezy heh) ale to raczej hobby tylko. Bo robie zupełnie co innego. Jak by ktoś miał jakieś pytania to śmiało pisać.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 11, 2019, 22:53:40 pm »
Mój klient ma ok. 145-150 tys km. Jest to samo. Czy zimny czy ciepły to slychac grzechotanie przez 1-2 sek
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Dzwięk pracy silnika 3.0 211km, oraz Gearbox fault
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 15, 2019, 19:16:14 pm »
Witam i jak tam udało się może komuś rozwiązać problem grzechotania, przypomnę tylko że u mnie grzechocze rano na zimnym jak i na gorącym ale po 5min postoju , jak gaszę i odrazu odpalam jest cisza . Czy to są popychacze, nigdy nie spotkałem sie w innym aucie żeby klekotały po odpaleniu na rozgrzanym silniku. Rano owszem nie w jednym aucie zaklekotała hydraulika, tu natomiast nie rozumiem czemu klepie na gorącym, pytam z ciekawości.Znajomy ma pod domem range Rovera z 2.7 d i jemu klepie ale tylko na zimnym przez chwilkę na ciepłym nie ma takich problemów. Pozdrawiam wszystkich