Autor Wątek: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE  (Przeczytany 1573 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« dnia: Grudzień 02, 2018, 09:53:44 am »
Witam

Zwracam się do Was z problemem który wczoraj rozłożył mnie i 2 osoby z którymi to robiłem na łopatki. Zabrałem się za wymianę zaworu DCCV ponieważ po diagnozie problemów z ogrzewaniem na postoju i przy niskich obrotach padło na niego. Początkowo podejrzewałem dodatkową pompkę obiegową ale jak się okazało była zwyczajnie odłączona bo wtyczka była uszkodzona. Tutaj ważne dla tej historii jest to, że robiłem to tydzień temu (spuszczałem płyn bo inaczej się do niej nie dostanie) i po podłączeniu zalałem płynem, wszystko się odpowietrzyło i gitara. Podłączenie pompki nic nie dało więc odłączyłem zawór DCCV (nie robiłem tego wcześniej bo coś tam puszczał i rurki do nagrzewnicy były gorące ale ogrzewanie działało tylko na wysokich obrotach). Po odłączeniu zaworu (poprzez bezpiecznik) zaczęło grzać jak wściekłe przy niższych obrotach (tak pow 1tyś dlatego, że bezpiecznik odłącza również pompę dodatkową). Kupiłem nowy zawór, taka sama procedura jak poprzednio, wymieniłem nową wtyczkę, zalałem płynem.
Teraz się zacznie magia - odpalam silnik, chodzi kilka minut i nagle wskazówka na baczność i gotuje płyn - jakimś magicznym sposobem nie otworzył się nagle termostat. Płyn w dół, termostat do szklanki, gotowanie i otwiera się przy zadanej temp.  :o. Termostat ponownie wylądował w aucie i powtórka to samo - później nastąpiła kilkugodzinna walka z powietrzem - po wielu próbach znalezienia miejsca gdzie zrobiła się poducha coś zaczęło się poprawiać i płyn zaczął krążyć częściowo i pojawiać się na powrotach z chłodnicy ale do nagrzewnicy ani grama (zawór i pompa w międzyczasie podłączone i odłączone) - nie ma siły musi tam woda płynąć a jednak nie.
Wyjęliśmy jeszcze raz termostat i uruchomiliśmy bez - silnik się zagrzał, trzyma ładnie temp to krótka spokojna jazda testowa ale ogrzewania brak totalnie. Następnie odłączyliśmy przewód powrotny od nagrzewnicy przy grodzi , zaślepiliśmy go i dmucham przez zbiorniczek - wyleciało sporo powietrza, a następnie strumień płynu więc nagrzewnica jest drożna bo przecież jak powrót zaślepiony to płyn wdmuchiwałem przez elektrozawór i węże zasilające więc też nie jest zablokowany. Nawet jeśli bym tam coś źle podłączył co jest w zasadzie niemożliwe ze względu na kształt i długość poszczególnych węży to silnik nie miał prawa się zagotować (przy podłączonym zaworze i pompce jak i bez) bo to odrębny układ od ogrzewania. Chyba, że tak niesamowicie złapał powietrza, że kompletnie zablokowało powrót i nie było przepływu.
Podsumowując - silnik bez termostatu nagrzewa się i trzyma temp prawidłowo, ogrzewania teraz kompletnie brak i o 1:30 w nocy już opadliśmy z sił. Doszliśmy jeszcze tylko do wniosku, że jak już przepchaliśmy powietrze przez nagrzewnicę to pompa wody bez termostatu który dławi przepływ wody zwiększając ciśnienie nie jest w stanie pchnąć tej wody w mniejsze węże tylko pcha tymi grubymi bo ma najmniejszy opór więc jutro zakładam ponownie termostat i zobaczę czy znowu go nie zagotuje, a może już w końcu pchnie wodę w ogrzewanie. Jeszcze żeby mieć pewność, że pompka obiegowa działa w aucie (bo na zewnątrz sprawdzana i działa) to wyjmę przekaźnik i puszczę jej napięcie bo inaczej nie jestem w stanie jej sprawdzić.

Cała sytuacja jest kompletnie bez sensu bo przy zdjętym napięciu z pompki i DCCV płyn musi lecieć na nagrzewnicę, a silnik nie ma prawa się zagotować bo nic nie blokuje przepływu wody.   

Bardzo proszę o jakieś pomysły, sugestie bo ja już nie mam pojęcia co się tu wydarzyło. :( 
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline ma6266

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2018, 10:28:47 am »
Zobacz czy na 100% pompka w aucie działa. Nie wiem jak jest w jaguarze  ale np w BMW bez sprawnej pompki elektrycznej strasznie cieżko jest odpowietrzyć układ. Po przekręceniu zapłonu powinna się uruchomić i przepompować wodę w układzie chłodzenia i to cała filozofia odpowietrzania chłodzenia w BMW ale myśle że jeśli system składa się z tych samych czesci to i zasada działania powinna być podobna.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2018, 10:44:49 am »
Po zapłonie działa pompa od intercoolerów i one się odpowietrzają elegancko. Ta dodatkowa wspomagająca ogrzewanie jest uruchamiana wraz zaworem DCCV poprzez moduł sterowania klimą ACCM. Sprawdzę ją jutro jak wyjmę przekaźnik i zrobię mostek czy działa natomiast ona nie ma wpływu na przepływ samego płynu do nagrzewnicy bo po zdjęciu zasilania z niej i DCCV płyn leci swobodnie do nagrzewnicy pełną parą (dmuchając przez zbiorniczek wyrównawczy płyn do nagrzewnicy leci). W ciągu miesiąca płyn był dwa razy spuszczany i nie było absolutnie problemu z odpowietrzeniem jaki i temp. silnika więc nie wiem co się wczoraj takiego nadzwyczajnego wydarzyło. Ponownie zainstaluję termostat i może puści po przepchaniu nagrzewnicy ale jak się znowu zagotuje to jaja na maksa.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2018, 23:50:41 pm »
Sprawdź czy nie masz coś namodzone w układzie. Ogarnij schematy na necie. Ja u rodziców w Porsche (jest LPG na pokładzie) pomyliłem przewody od reduktora. Zrobiłem jakby odrębny malutki układ. Grzał w środku, nie gotował się ale totalnie nie nagrzewał reduktora.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2018, 17:07:09 pm »
Temat do zamknięcia  :-hehe

Kocur wygrał bitwę ale ja wygrałem wojnę :) Kumulacja różnych działań/napraw plus pech przy odpowietrzaniu, zdenerwowanie i zmęczenie. Zawór DCCV wymieniony, pompka obiegowa wymieniona jak się okazało niepotrzebnie ale co tam, nowy płyn, odpowietrzone i grzeje wszystko cacy. Dziękuję Koledze V12 za tipy odnośnie kolejności zalewania dziada płynem. Wczoraj o 1:30 w nocy jak już się poddawaliśmy sąsiad powiedział - "zobaczysz, że na końcu okaże się, że to jakaś pierdoła" i się mu za to flaszka należy :).

Podsumowując - poprzednio okropnie się zapowietrzył i dlatego się zagotował. Tak jak mi powiedział V12 za wcześnie się poddaliśmy. Dzisiaj na spokojnie zalałem łobuza zgodnie z jego radami i na koniec porządnie dla pewności przepchałem płyn przez nagrzewnicę. Odpalamy, wskazówka ładnie powoli idzie nie gotuje się tak jak wcześniej ale ogrzewania nadal brak - rury do nagrzewnicy zimne. Kolega pyta - a sprawdzałeś przekaźnik od pompki czy jest ok  ??????. Szybka podmianka z halogenami (na przekaźniku od pompki nie działają  :-chyt) i nagle rurki gorące i grzeje jak wściekły  :-tylko

Nie mam pytań - co się nauczyliśmy przez te dwa dni to nasze :).
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2018, 06:29:00 am »
Kapryśne te nasze kocury, ale przynajmniej zapewniają nam skoki adrenaliny i organizują nam czas hehe :D  :-clap :-clap
GO HARD OR GO HOME...

Offline Omomo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2019, 20:17:45 pm »
Temat do zamknięcia  :-hehe

Dziękuję Koledze V12 za tipy odnośnie kolejności zalewania dziada płynem.



Czy możesz podzielić się publicznie wiedzą jak poprawnie zalewać kotka?

Ewentualnie będę wdzięczny jak Kolega V12 również mnie wesprze swoimi wskazówkami.

Z góry dziękuję.
Jaguar S-Type, 2005, 3.0 V6, automat :)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: S Type R - poważny problem z przepływem wody PILNE
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2019, 16:12:07 pm »
Poprawnie zalewanie kota zaczynamy od 1 żubra,potem lejemy następne! ;D