Autor Wątek: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km  (Przeczytany 2862 razy)

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« dnia: Listopad 30, 2018, 10:20:08 am »
Witam forumowiczów.

Zakupiłem swojego pierwszego Jaguara i mam nadzieję że mi posłuży, ale żeby tak było to potrzebuję pewnych informacji co, gdzie i jak.

Kupiłem samochód na aukcji samochodowej, więc poza obejrzeniem go przed zakupem niewiele mogłem sprawdzić.

Samochód ma przejechane 170k mil czyli 272k km.

Rocznik 2010, Silnik 3.0 Diesel V6 w wersji 241 KM.

Od zakupu przejechałem nim jakieś 300 km i takie usterki w nim znalazłem.

1. Nie działa spryskiwacz. Po naciśnięciu spryskiwania szyb, wycieraczki się ruszają, jednak nie słychać silniczka. Czytałem tutaj na forum że może to być bezpiecznik, przekaźnik, silniczek. Przeglądałem listę bezpieczników, ale nie mogę dojść do tego, który to bezpiecznik. Może ktoś już miał ten problem i wie który to albo wie jak to w instrukcji jest opisane?

2. Światło w środku samo od siebie miga. Czasami przy otwarciu samochodu, czasami nawet podczas jazdy. Jedynym rozwiązaniem jest całkowite wyłączenie światła (tzn. nie świeci się też przy otwarciu drzwi)

3. Na postoju czuć w środku spaliny. Było też widać przy otwartej masce jak od strony kabiny z zza silnika unosi się dym. Poza tym silnik lekko dzwoni na zimnym silniku jak i podczas ruszania i czasami w środku da się odczuć lekkie wibracje silnika na wolnych obrotach. Doczytałem już na forum że za wszystkie te objawy winny jest łącznik wydechu w okolicy filtra DPF. Podejrzewam ze jego wymiana wyeliminuje te wszystkie objawy. Czy tymczasowo jest możliwość żeby to czymś uszczelnić? Podejrzewam że nie. Przeglądałem już tą część na ebay-u i mam takie pytanie. Czy ma ktoś zdjęcie do tego konkretnego modelu? Czy ten element jest taki sam jak w silniku diesla 2.7 czy jednak są one inne?

4. Podczas szybszej jazdy, 120km/h i więcej, odczuwa się drgania na kierownicy, które są silniejsze podczas hamowania. Przy prędkościach do 100 km/h tego aż tak się nie odczuwa.

5. Co przy takim przebiegu i wieku samochodu warto na początek wymienić? Mam tutaj na myśli osprzęt, paski, płyny itp. 

Wyszedłem z założenia że jak ten model ma ponad 200k km i widzę oferty ze stanami liczników z tym silnikiem powyżej 400k km, to ten powinien mi posłużyć jeszcze przez długi czas, tym bardziej że rocznie robię około 20k km. Mam nadzieję ze się nie pomyliłem.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2018, 10:38:32 am »
Co do spalin w aucie to moze być łącznik tłumika specjalnie popuszczony bo dpf zapchany i specjalnie ktoś odkręcił zeby błędu nie wyswietlało .  Najlepiej wyciągnąć dpf i go przelać wodą  . Powinno puscić . Do zrobienia masz odrazu rozrząd i pompe oleju . Wodna pompa powinna być ok . Drgania na kierownicy sprawdz gałki i przede wszystkim opony

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2018, 11:06:45 am »
Z tym popuszczeniem łącznika możesz mieć rację bo po podłączeniu pod komputer było pokazane, że niedawno była skasowana kontrolka silnika, a teraz jak jeździłem to się nie pojawiła.

Co do rozrządu to czytałem coś o pasku z przodu i z tyłu. Czy ta wymiana pompy oleju to ten tzw. tylny pasek?

Czy taki zestaw https://www.ebay.co.uk/itm/LAND-ROVER-RANGE-ROVER-SPORT-2-7-TDV6-FULL-FRONT-REAR-CAMBELT-TIMING-BELT-KIT/171900609140 plus to https://www.ebay.co.uk/itm/FITS-LAND-ROVER-DISCOVERY-RANGE-ROVER-SPORT-JAGUAR-F-FACE-S-XF-XJ-TYPE-OIL-PUMP/171162507637 powinno wystarczyć do wymiany rozrządu i pompy oleju?

Auto trochę stało więc na pewno wyważę koła i sprawdzę luzy z przodu.

Co do spalin w aucie to moze być łącznik tłumika specjalnie popuszczony bo dpf zapchany i specjalnie ktoś odkręcił zeby błędu nie wyswietlało .  Najlepiej wyciągnąć dpf i go przelać wodą  . Powinno puscić . Do zrobienia masz odrazu rozrząd i pompe oleju . Wodna pompa powinna być ok . Drgania na kierownicy sprawdz gałki i przede wszystkim opony
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2018, 12:18:46 pm »
Jest z przodu pompa 4 śruby w misce .kilka od przodu . Rozząd sie blokuje specjalnym urządzeniem na kole zamachowym po sciągnieciu rozrusznika i na wałkach z przodu . Dostep do miski trudny . Ale mi sie udało . Pasek z tyłu jest do pompy paliwa

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2018, 13:29:45 pm »
> 2. Światło w środku samo od siebie miga. Czasami przy otwarciu samochodu, czasami nawet podczas jazdy.
Standard. Wyciągnij panele ze światłami (trzeba delikatnie podważyć), wyczyść styki. Przy okazji możesz wymienić lampki na ledowe, pełne zestawy do kupienia na eBayu.

> 5. Co przy takim przebiegu i wieku samochodu warto na początek wymienić? Mam tutaj na myśli osprzęt, paski, płyny itp. 
Wiązka elektryczna z tyłu (do klapy bagażnika) się przeciera. Wada konstrukcyjna - zawiasy w nią wchodzą. Żeby tego uniknąć, można ją próbować lekko przesunąć.
Klapa bagażnika może rdzewieć pod listwą ozdobną. To również wada fabryczna, niewykluczone, że do naprawy w ramach gwarancji (na rdzewienie jest chyba dziesięcioletnia)
Sprawdź też zamki w drzwiach, czy aby na pewno wszystkie się zamykają/otwierają.

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2018, 14:45:33 pm »
Pompa Fomoco, tylko znacznie taniej, nawet z wysyłką do UK https://sklep.v12.com.pl/pompa-oleju-2-7-3-0-tdv6-jde37863.html
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2018, 15:13:22 pm »
Jest z przodu pompa 4 śruby w misce .kilka od przodu . Rozząd sie blokuje specjalnym urządzeniem na kole zamachowym po sciągnieciu rozrusznika i na wałkach z przodu . Dostep do miski trudny . Ale mi sie udało . Pasek z tyłu jest do pompy paliwa

Znalazłem taki filmik, który pokazuje wymianę paska rozrządu. https://www.youtube.com/watch?v=PCrqSJChPXA - Czemu on odkręca wałek na górze i dostaje się do jakiegoś łańcuszka? Gdzie mogę znaleźć te specjalne urządzenie do blokady koła zamachowego? Rozumiem że pompa jest na samym dole.

Pompa Fomoco, tylko znacznie taniej, nawet z wysyłką do UK https://sklep.v12.com.pl/pompa-oleju-2-7-3-0-tdv6-jde37863.html
Pompe to raczej bym tą kupił https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F182505353931

Dzięki wielkie na pewno skorzystam. V12, ile kosztuje wysyłka do UK?

> 2. Światło w środku samo od siebie miga. Czasami przy otwarciu samochodu, czasami nawet podczas jazdy.
Standard. Wyciągnij panele ze światłami (trzeba delikatnie podważyć), wyczyść styki. Przy okazji możesz wymienić lampki na ledowe, pełne zestawy do kupienia na eBayu.

> 5. Co przy takim przebiegu i wieku samochodu warto na początek wymienić? Mam tutaj na myśli osprzęt, paski, płyny itp. 
Wiązka elektryczna z tyłu (do klapy bagażnika) się przeciera. Wada konstrukcyjna - zawiasy w nią wchodzą. Żeby tego uniknąć, można ją próbować lekko przesunąć.
Klapa bagażnika może rdzewieć pod listwą ozdobną. To również wada fabryczna, niewykluczone, że do naprawy w ramach gwarancji (na rdzewienie jest chyba dziesięcioletnia)
Sprawdź też zamki w drzwiach, czy aby na pewno wszystkie się zamykają/otwierają.

No to będę miał zajęcie w najbliższym czasie.

Dzięki za wszystkie informacje. Bardzo doceniam wasze wsparcie.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2018, 16:00:12 pm »
Podstawowa paczka DPD do 3kg - 99zł brutto.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2018, 16:36:25 pm »
Jak chcesz to zadzwoń . Moge ci ogarnąć troche temat co do pompy i rozrządu 07446983008 Robert

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Pierwsze naprawy po zakupie - Jaguar XF 3.0 Diesel - 272k km
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2018, 14:35:48 pm »
Dzisiaj kotek pojechał do serwisu specjalizującego się w Jaguarach zrobić tzw. overcheck.

Ciekawe co wyjdzie. Lista pewnie będzie niemała.

Miałem okazje go sobie zobaczyć od spodu i tak:

Tylny amortyzator prawy do wymiany (luz na gumie).

Z przodu wahacze do wymiany (prawdopodobnie wyrobione gumy przez co trzęsie kierownica przy hamowaniu na dużych prędkościach).

Nieszczelność przy Katalizatorze.

Zgodnie z opisem na zamieszczonym rysunku chodzi o katalizator

Zastanawiam się czy takie rozwiązanie się sprawdzi - https://www.ebay.co.uk/itm/2-5-x-10-63-x-250mm-Downpipe-Exhaust-FlexiPipe-Repair-flexi-pipe-2-1-2/182762603384
Jak nie, to zobaczę ile zaśpiewają w serwisie. Zastanawiam  się, czy po prostu nie kupić całego katalizatora. Ma ktoś może do sprzedania?

Samochód był wcześniej u nich serwisowany i zalecali wymianę paska rozrządu przy 112 tys. mil. Niestety nie wiem czy w końcu był wymieniony czy nie, ale pewnie jakby nie był wymieniony to raczej 170 tys. mil na jednym pasku by ten samochód nie przejechał.

Standard. Wyciągnij panele ze światłami (trzeba delikatnie podważyć), wyczyść styki.
- dzięki  - pomogło.

 Ostatnio wyszedł jeszcze problem z ogrzewaniem. Pomimo obniżenia temperatury cały czas waliło gorącym powietrzem do kabiny. Dopiero po podpięciu kota do komputera i skasowaniu błędów klimatyzacji się uspokoiło. Ale pewnie to tylko doraźne odłożenie problemu w czasie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2018, 14:50:02 pm wysłana przez wolung »
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)