Autor Wątek: Rozszczelniona chłodnica czy pęknięty blok?  (Przeczytany 865 razy)

Offline basia26

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 47
  • S type 3.0 v6 2002 rok
Rozszczelniona chłodnica czy pęknięty blok?
« dnia: Listopad 07, 2018, 08:17:14 am »
Witam w moim 3.O v6
Zregenerowano głowice
Po naprawie pochodził sobie na wolnych obrotach 2 godziny i po tym czasie ogrzewanie w kabinie nie grzalo już tak mocno. Spadło o połowę
Mechanik stwierdził że musi być pęknięty blok
Do tego jeszcze pojawiła się nieszczelnośc chłodnicy wody
Przejechalem się tym autem i wiadomo jeszcze bardziej zaczęło pryskac z chłodnicy
Teraz jestem w trakcie wymiany jej na nowa
Moje pytanie brzmi
Czy spadek temperatury ciepła ogrzewania może być powodem nieszczelnosci tej chłodnicy czy to objaw pękniętego bloku jednak??
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2018, 16:25:00 pm wysłana przez MicGin »

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Jak myślicie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2018, 08:34:50 am »
Jak w każdym aucie jest układ chłodzenia zamknięty i musi być odpowietrzony, a nieszczelność chłodnicy powoduje zapowietrzenie układu i ciepła woda wybiera najkrótszy obieg. Wymień chłodnicę( lub usuń nieszczelność), rozgrzej auto na full ogrzewaniu i odpowietrz. Są chyba 2 lub 3 odpowietrzniki.

Ps. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego odpal silnik i zobacz czy bańki powietrza pojawiają się w nim, jeśliś tak to może być źle splanowana głowica lub pękniętą, zapowietrzony układ ewentualnie pęknięty blok😐
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2018, 08:44:50 am wysłana przez Wolcik2 »