Autor Wątek: turbiny  (Przeczytany 1064 razy)

Offline victor89

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
turbiny
« dnia: Wrzesień 13, 2018, 01:07:11 am »
Witam serdecznie forumowiczów. w moim xfs 3.0d 275ps stwierdzono że turbiny są w kiepskim stanie. Dolot szczelny a na łączeniu końca rury dolotu z rurą przepustnicy ciągle jest zapocone olejem mimo już powtórnej wymiany uszczelki na tym łączeniu i w dolocie jest go trochę niestety.
Widoczne jest też nieco dymienie przy nawet lekkim dodaniu gazu i redukcji biegu w reflektorach innych aut nocą dobrze widoczne.
Mechanik twierdzi że w Biturbo regeneracje zazwyczaj z reguły nie wychodzą tak jak powinny i wciąż są problemy i w niedługim czasie gdzieś pod ten wirnik przejdzie olej i efekt powróci. Jak sądzicie i jak radzicie warto regenerować ? czy jednak lepiej wydać prawdopodobnie około 10 tys na nowe 2 turbiny i mieć spokój ??? choć nie ukrywam, że nie uśmiecha mi się wydawać aż tak wygórowanej kwoty.
Jaguar XFS 3.0d

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: turbiny
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2018, 01:33:47 am »
Pytanie czy to dymienie ma zapach oleju czy spalin. Przy turbo i to jeszcze w dieslu zawsze będzie jakieś zapocenie. Chyba że jak się zdejmuje gdzieś rurę z dolotu i kąpie olej no to trzeba węszyć. Bo moze być albo turbo albo odma
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: turbiny
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2018, 08:52:51 am »
 Czym się różni pojedyncza turbina od turbin w układzie Bi ? Niczym turbina to turbina - zapytaj turbobandita. Jeśli mieszkasz w Małopolsce dam Ci namiar na gościa który regeneruje turbiny.

Offline victor89

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: turbiny
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2018, 22:11:10 pm »
co do zapocenia to zgodzę się ale tam od jakiegoś czasu już się nazbierało i już jest dosłownie zalane na tej przepustnicy. Wydaje mi się że jest to zapach olejowy bo kopcenie nie jest jakieś intensywne czarne kłęby dymu tylko ma to kolor jasno szary raczej. Typowe jest też to że po chłodniejszej nocy przy porannym odpaleniu samochód puszcza sobie pojedyńczą małą chmurkę niebieskiego dymu a potem już jest ok.
Dolotu jeszcze nie rozbierałem ale sądzę że nie jest tam za ciekawie patrząc na to co powoli wycieka z okolic przepustnicy. Nie wiem jak z tą odmą bo możliwe ze coś z nią moze być nie tak ale nie mogę znaleźć tych wkładów lub kompletnej odmy pewnie trzeba pytać w serwisie i cena z kosmosu...
Ostatnia kwestia co to turbiny to owszem turbina to turbina ale tam co najmniej jedna z nich jest o zmiennej geometrii a tego nie regeneruje się już tak prosto i chodzi o to żeby to zrobić bardzo dobrze i z jakąś gwarancją wolę już więcej zapłacić ale wiedzieć że to chociaż trochę pochodzi bez puszczania oleju po 10 tkm...
Jaguar XFS 3.0d

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: turbiny
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2018, 21:35:12 pm »
My robimy w ciężarowych turbiny ze zmiennym fazami, również w układzie bi- twin i chodzą bez zarzutu.