Autor Wątek: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900  (Przeczytany 5132 razy)

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« dnia: Lipiec 16, 2018, 13:26:27 pm »
Witam. Czy ktoś może ma jakieś informacje na temat tego Jaguara ? Oglądał ktoś go ?

Jagaur XJR X300
1995 r
188 tys przebiegu
24900 zł

https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-czarny-xjr-4-0-supercharged-340km-w-pieknym-stanie-wersja-europejska-ID6AwA99.html

Zdjęcia nie mogę dodać bo PNG nie obslugujecie a na razie dostęp do telefonu tylko.
Z góry dziękuję za wszystkie informacje. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2018, 16:00:26 pm wysłana przez MicGin »
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2018, 19:48:37 pm »
Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to, że był cały malowany. Warto ustalić czemu. Sprzedający piszę, ze bezwypadek, ale maska i lewy przedni błotnik źle spasowane. Do tego gdzieniegdzie widać fale, może lakiernik grubo lał. Bez miernika nic się nie dowiesz. Ogólnie auto ładne. Coraz bardziej zaczyna mi się podobać ta konfiguracja wnętrza. W środku zwróć uwagę na radio - nie jest schowane do końca. Za radio jest mała miejsca, możliwe że przez przeróbki audio radio nie jest w stanie się zablokować. Podłokietnik widać że z innego auta. Inny odcień skóry i chyba nawet cup holder zepsuty (ok. 1000zł). Lusterko wsteczne od nowszej wersji.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2018, 20:33:56 pm »
Jak dla mnie skóra na kierownicy i airbag kierowcy jest inna - nic dziwnego, gdyż kierownica jest z innego modelu.
Poza tym albo mi sie wydaje albo we wnekach, szczegolnie z przodu, widze mocno obtarty lakier, co by oznaczało złe spasowanie - dlaczego, można się tylko domyślać....

Offline Pasjonat

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 17, 2018, 05:08:11 am »
Byłem, oglądałem, szkoda czasu....... Auto wypicowane do sprzedaży. Drogi sprzęt audio, który nie gra, lakier - blacha - do poprawek, podwozie zamazane tzw " konserwacją ". Wrażenie z jazdy - żadne. Głośno, XJR nie ma siły jechać pod górkę, choć sprzedający twierdzi, że ma 340 KM :-) Auto na wolnych się buja, cupholder - zepsuty, drobne braki we wnętrzu, komora silnika - hmmm...... szału nie ma. Sprzedający twierdzi, że auto doinwestowane, ale moim zdaniem, ktoś go albo naciągnął, albo tworzenie historyjki. Dla laika na 1 rzut oka z 10 metrów - całkiem ładny, po bliższych oględzinach - pożegnałem się i nie chciałem nawet negocjować ceny. Wstępnie był wystawiony za 27500, po moich oględzinach cena spadła. Myślę, że  trzeba być ostrożnym jak na polu minowym, nie chciało mi się wnikać w każdy detal. Pierwsze wrażenie po aucie i rozmowie - cukierek dla naiwniaków :-) Zdecydowanie nie polecam w tej cenie, a i za 17 tyś bym się mocno zastanawiał

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2018, 08:47:23 am »
Wiem ze troche poza tematem ale mam wrażenie że rynek X300 (i nie tylko w Polsce) wygląda coraz gorzej...
Cóź te samochody mają już swoje lata :)

Offline Chino

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • www.soda-blaster.pl
    • Soda Blaster
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2018, 08:59:28 am »
Fajnie sie to czyta. Sam chciałem rzucić na niego okiem, bo jade na mazury niebawem. A czas niebawem na zakup X300 (tylko coś CLS nie mogę sprzedac :P ). Jak widac .. nie warto tam jechać.
Hmm co do rynku X300 .. gdzie nie patrze tam wszedzie mega wymuskane XJ z nowymi podsufitkami, nowymi poszyciami fotela kierowcy, wypielęgnowane i wypachnione. I oczywiscie żaden nie ma 300 czy 400 tys km :P
www.soda-blaster.pl - sodowanie, piaskowanie, szkiełkowanie, renowacja klasyków

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2018, 10:21:56 am »
Mój ma +300 tys i podsufitke na pinezki... Jakby ten co go sprowadził parę lat temu zrobił podsufitke i skręcił na 100 tys to może łatwiej byłoby mi go teraz sprzedać.

Potencjalny kupujący oczywiście zdaję sobie sprawę, że te samochody mają swoje lata, zdaje sobie sprawę, że nie da się jeździć 20 lat i nie uszkodzić choćby parkingowo żadnego elementu, przecież sam miał w życiu kilka zdarzeń drogowych.

Ale potencjalny kupujący zdaje sobie też sprawę że czasem zdarzają się okazje i wyjątki. I zawsze jak jedzie oglądać auto to myśli, że właśnie jest tym jednym z 10000 szczęśliwców trafiajacych na oryginalny lakier bez wad i oryginalny przebieg.

...bo przecież Niemiec rocznik 37 jeździł tym samochodem tylko po wyzamiatanej autostradzie aby broń boże nie obić kamyczkiem lakieru no i oczywiście tylko raz w tygodniu do kościoła i lekarza tą właśnie autostradą. Stąd niski przebieg.

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 17, 2018, 10:37:04 am »
Ale potencjalny kupujący zdaje sobie też sprawę że czasem zdarzają się okazje i wyjątki. I zawsze jak jedzie oglądać auto to myśli, że właśnie jest tym jednym z 10000 szczęśliwców trafiajacych na oryginalny lakier bez wad i oryginalny przebieg.

...bo przecież Niemiec rocznik 37 jeździł tym samochodem tylko po wyzamiatanej autostradzie aby broń boże nie obić kamyczkiem lakieru no i oczywiście tylko raz w tygodniu do kościoła i lekarza tą właśnie autostradą. Stąd niski przebieg.

Masz 100% racji. Ja bym dodał do tego jeszcze, że kupujący liczy że mimo niskiego przebiegu cena będzie również okazyjna, najlepiej poniżej średniej :)
Owszem, da się kupić z niskim, oryginalnym przebiegiem, ale ceny sa razy X w stosunku do średniej.

Natomiast odnośnie oryginalnego lakieru, to moim zdaniem liczy się to czy samochód nie miał poważnej kolizji. Natomiast to że miał jakieś "obcierki" nie ma znaczenia przy 20 letnim aucie.
Nawet zakładając że lakier jest oryginalny i auto ma >20lat i tak za jakiś czas trzeba będzie odwiedzić lakiernika, lakiery wieczne nie są:)
Mnie natomiast dziwi, że ludzie wolą niesprawny, pod spodem rozpadający się od rdzy egzemplarz, natomiast ważne że z oryginalnym lakierem.

Nie jestem pewien czy oryginalny lakier to najważniejszy warunek do dobrej bazy na klasyka  :- pojecia
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2018, 10:42:20 am wysłana przez piorek »

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2018, 10:48:38 am »
Dobra baza na klasyka ma nie być zgnita. Resztę, całą resztę można zrobić tylko czy potencjalny nabywca się z tym liczy.

Teraz zadajmy sobie pytanie, jak powinien wyglądać 20 letni Jaguar z realnym przebiegiem 200-300 tys, normalnie ekspliatowany i taki co cudem uniknął kolizji, no i ma ten oryginalny lakier.

Moim zdaniem będzie miał zaczatki korozji być może w różnych miejscach, przód a napewno progi wyobijane od kamieni, pewnie jakieś rysy i obicia na zderzakach czy lusterkach.

To jest nie do zaakceptowania przez kupujących nawet 3.2 za +15 tys

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2018, 11:05:33 am »
Co Wy Pany gadacie? Miałem X300 97 rok produkcji, przebieg 220.000km, przez 19 lat bezwypadek. W maju sprzedałem X308 też z 97 roku, pełna dokumentacja serwisowa, 208.000km całe auto fabryczny lakier, jedynie tylny błotnik miał drugą warstwę ok 240-250 mikronów (miał zarysowany rant o słupek parkingowy).
Teraz mam X350, przebieg 270.000km, całe auto w fabrycznym lakierze. Niestety żaden nie kosztował 20.000PLNów.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2018, 11:08:35 am »
...Niestety żaden nie kosztował 20.000PLNów.

Choina, to wlasnie napisalem - za jakość trzeba zapłacić, dlatego większość egzemplarzy sprzedawanych w Polsce to szroty....

Natomiast żaden, nawet fabryczny lakier nie będzie idealny po, załóżmy 30 latach - chodzi mi o samo matowienie, ścieranie itd... dlatego uważam że dobra baza na klasyka powinna być kompleta i nie zgnita. Zmierzam do tego, że widziałem Jaguara który miał oryginalny lakier a pod spodem rozpadał się (dosłownie można było w niektórych miejscach ręke włożyć) i znalazł kupującego "oczami" bardzo szybko.



« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2018, 11:15:12 am wysłana przez piorek »

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 17, 2018, 11:18:19 am »
Choina i chcesz mi powiedzieć, że taki Kowalski jakby przyjechał oglądać twoje x300 nie znalazłby żadnej rdzy, rysy i odprysku od kamienia?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 17, 2018, 11:32:42 am »
Jak sprzedawałem X308 zadzwonił tylko jeden jedyny telefon. Fakt cena była wysoka. W zimę odświeżyłem zderzaki, punktowe ubytki (lakier akryl) i poprosiłem o wypolerowanie auta. Kupujący zjeździli pół, jak nie cała Polskę. Oczywiście zaczęli poszukiwania od 10kPLNów bo po co przepłacać. Lepiej nadwyżkę zostawić na dopieszczenie. Po kilku obejrzanych autach stwierdzili, że 20k to już musi wystarczyć. Niestety, grubo się mylili. Więc dołożyli kolejną 10k. Państwo stwierdzili, że ten 21 letni lakier w Jagu jest w lepszym stanie niż ten na ich 3 letniej Skodzie. Odjechali już na dwa auta.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline rolf

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
  • XJ40 4.0 '89
Odp: Jaguar XJR 1995 r Olsztyn 24900
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2018, 12:53:34 pm »
Ja kupiłem "bazę na klasyka", czyli autko kompletne i bez rdzy, ale całe powtórnie lakierowane. Był lakierowany (zresztą bardzo ładnie) 8 lat temu. Później większość czasu przestał w garażu, zrobił zdaje się 15tys km, a i tak kilka drobnych rys i odprysków się znajdzie. Choć pewnie rzeczywiście zdarzają się egzemplarze bez stłuczki i obcierki przez 30 lat...