Autor Wątek: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK  (Przeczytany 2380 razy)

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« dnia: Lipiec 03, 2018, 21:51:53 pm »
witam,

Auto spisywało się bezproblemowo przez blisko 2.5 roku, ale niestety dzisiaj padł silnik. Coś chrobocze podczas pracy, więc szukam słupka. Proszę mi powiedzieć czy V8 4.0 od XJ8 pasuje do S typa? Widzę znaczną różnicę nową między nimi, oraz czy w 2001 roku wychodził tylko jeden rodzaj V8?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2018, 22:03:15 pm »
Zobacz najierw o co chodzi. Może pękł ślizg
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2018, 22:17:56 pm »
Raczej to nie pęknięty ślizg:(
https://youtu.be/ljjdmeLpRHI

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2018, 22:23:58 pm »
Ale też nie brzmi (przynajmniej na filmie) jak coś w układzie korbowo-tlokowym czy głowicy.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2018, 22:28:57 pm »
Na co można stawiać w tym przypadku predzej? Znajomy ma w sobotę patrzec co to jest. On obstawiam panewke i kazał poszukać silnika. Drugi znajomy mechanik stawia na urwany korowód, także też wymiana, ja nie mam zdania co to jest i od czego tutaj zacząć

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2018, 23:50:25 pm »
ja bym obstawiał że wał pęknięty ale co człowiek to inne zdanie

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2018, 00:29:32 am »
A wiadomo czy inne silniki podchodzą? Od xj 4.0 kosztuje 2 tyś, od s 4 tyś, jest jakaś różnica? Na pierwszy rzut oka widać jedynie w kolektorze. Jakiego silnika w razie co szukać?

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2018, 10:56:21 am »
Silnik musi mieć zmienne fazy rozrządu to jest główna różnica dlaczego jeden kosztuje 2k inny 4k. Po filmiku nie wygląda to na panewkę a tym bardziej urwaną korbę ale co innego w realu a co innego na filmiku. Jeżeli już się okaże że jednak silnik do wymiany to szukaj takiego bez nikasilu produkcja od 2001r Silniki z nikasilem miały numery między pompą wody a głowicą lewą te bez nikasilu w tylnej części bloku od strony skrzyni
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:11:01 pm »
Paweł, dzięki za odpowiedź. A czym się różnia te z nikasilem a bez? W użytkowaniu oczywiście. Osobiście modlę się, żeby to była pompa wody, może napinacz rozrządu, albo coś z paskiem... W weekend się okaże :-trudno

Offline tomtrz

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • S-type 4.2
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:35:58 pm »
Urwana korba by już zrobiła dziurę w bloku, a przy uszkodzonej panewce jest miarowe, metaliczne stukanie. To jest zupełnie co innego.
Jaguar S-Type 4.2 2007

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2018, 15:29:23 pm »
W użytkowaniu na co dzień niczym się nie różni. Kwestia tego że czasami powłoka z nikasilem ulegała uszkodzeniu i silnik tracił kompresję. Później wprowadzili poprawkę i nikasilu już nie było.
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2018, 23:52:05 pm »
tomrz, silnik odpala i dojechalem nim 5 km do domu, jedzie "w miare normalnie" bo nie gazowalem tylko ledwo muskalem gaz, na obrotach 800 lekko kolysze autem i tak jakby przygasal. Znalazlem podobny dźwięk na youtube : https://www.youtube.com/watch?v=TYv-FXjGcXk ale nie napisal jak to rozwiazal i co to bylo. A pompa wody nie może wydawac takiego dzwieku?

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2018, 09:35:00 am »
Proponuję nie jeździć tym autem i go nie odpalać, tylko zawieść na lawecie do jakiegoś normalnego warsztatu. Zdiagnozowanie tak wyraźnych dźwięków nie powinno stanowić żadnego problemu dla normalnego mechanika.
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2018, 11:20:43 am »
Dotoczylem się bo bylem pod domem jak to sie stalo, nie ruszam go. Myslalem, że moze ktos juz sie spotkal z takimi odglosami.

Offline tomtrz

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • S-type 4.2
Odp: S type v8 4.0 PADŁ SILNIK
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2018, 16:45:19 pm »
To raczej na pewno nic związanego ze słupkiem. Pierwsze co bym zrobił, to zdjął pasek osprzętu i wtedy odpalił.
Tylko nie odstawiaj auta do znajomego od urwanej korby albo panewki :)
Jaguar S-Type 4.2 2007