Autor Wątek: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy  (Przeczytany 4062 razy)

Offline Napster

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« dnia: Lipiec 03, 2018, 14:58:19 pm »
Witam wszystkich. Mam ogromny problem i szukam pomocy-rozwiązania-porady na temat mojej przygody. A więc... Długo szukałem takiej dokładnie wersji. Po innych postach odpuściłem sobie 2,7d i w piatek kupiłem 3,0D S. Zrobiłem do domu 400km wszytsko git. Przebieg 150tys serwis PL w JAGUAR AUTO REDUTA Warszawa. W weekend auta stało a wczoraj po nocy po odpaleniu lekko zaczęło stukać tak jakby na dole z przodu. Odrazu pojechałem do mechanika żeby zobaczył. Posłuchał mówił że chyba jakaś rolka stuka i trzeba ją zlokalizowac.  odpaliłem raz jeszcze i zaczeło walić coraz mocniej aż w końcu auto zgasło. Dodam że żadna kontrolka sie nie paliła. Rozebrali plastiki dolotu filtr itd i okaząło się że jak kluczem kręci wałem to idzie tylko kawałeczek do przodu i do tyłu i dalej stoi:( okienkiem rewizyjnym sprawdził że pasek rozrządu jest i da się nim kręcić. Auto mam od 3 dni..dzwoniłem do właściciela i opowiedziałem mu sytuacje. nie wykręca sie jakoś wcale i twierdzi że mu głupio idt żadnen handlarz, kupiłem od gościa z grupy jaguar z FB. Czy ktoś może podpowiedzieć? Korbowód?panewki?tylni rozrząd? Olej sprawdzałem w niedzielę i na wskaźniku pokazało stan do końca i niepaliły się żadne kontrolki.  Proszę o pomoc

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2018, 21:30:02 pm »
Wygląda jakby coś z rozrządem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Napster

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2018, 21:48:58 pm »
Może ten pasek z tyłu? Od czego w ogóle zacząć czy misa w dół czy grzebać przy rozrządzie? 150tys ma dopiero mozliwe żeby ten z tyłu pękł?

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2018, 23:33:38 pm »
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.Przebieg 155 tys. km ,wymiana oleju co 10 tys km Millers C1.3/4 przebiegu autostrada V=220-250 km/h.Reszta stan b. dobry.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2018, 23:52:02 pm »
ja bym obstawił pęknięty wał, no ale jak nie zajrzysz to sie nie dowiesz

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2018, 00:28:20 am »
Tylni pasek raczej jest tylko do pompy

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2018, 10:23:13 am »
Przy zerwaniu tylnego rozrządu nic się nie dzieje,gaśnie silnik i nie pali,tyle.Tu urwany jest wał lub inny element mechaniki . :-\

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2018, 18:20:33 pm »
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.
Nie ma górnych panewek korbowodu, są panewki główne i panewki korbowodowe. Więc chodzi Ci o panewki korbowodowe. To wina oleju czy materiał jest kiepskiej jakości ? Ja zalałem  Millersa Ale teraz zmienię na motula eco clean C1. Na forum widzę sporo problemów z 3.0 D.
 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2018, 18:24:58 pm wysłana przez nordyk »

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2018, 22:09:00 pm »
Może się zle wyraziłem oczywiśie chodzi o korbowodowe ale ... składają się one z dwóch części /półkoli/ dolnego i górnego półkola .I właśnie to górne jest wytartez kompozytu /do miedzi/ natomiast dolne prawie nominał.

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2018, 22:12:43 pm »
Moze ktoś dolne zmienił zeby jeszcze troche pociàgnoł do sprzedania bo nie sàdze ze tylko jedne sie wytarły

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2018, 22:25:14 pm »
Albo po prostu nieodpowiednia jazda tzn. 2 tys obr i na blacie 60 km/h - takie męczenie silnika obciąża najbardziej układ korbowo tłokowy. Do tego wodne oleje 5w30.
Oleje 5w40 mają już normę c2c3 - szkodzą dpf-owi.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2018, 22:33:43 pm »
Wytarte górne panewki korbowodowe już widziałem też.Też w dieslu DCI ,przypuszczam że wina jest po stronie eksploatacji na niskich obrotach z dużym momentem obciążenia. Olej raczej nie ma nic do rzeczy, bo ten akurat od nowości chodził na 5w40.A nie wszystkie 5w40 szkodzą dpf-wi np motul x-clean 5w40

Offline Napster

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2018, 20:16:42 pm »
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.Przebieg 155 tys. km ,wymiana oleju co 10 tys km Millers C1.3/4 przebiegu autostrada V=220-250 km/h.Reszta stan b. dobry.
ile kosztował Cię remont? Na jakie koszty muszę się nastawić?

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 06, 2018, 00:17:33 am »
Panewek nikt nie podmieniał mam jaga od nowości.
Nieodpowiednia jazda ....hm ,to nie u mnie zawsze tylko na pełen gwizdek,na kazdym biegu do odciecia i tak do v max.
Przykładowo dom - Monachium 1000 km czas 6 godzin ,w miescie czerwone obok zwalniaja u mnie noga w podłodze i po heblach,klocki 25-30 tys. ,wiec męczenie silnika na zbyt niskich obrotach wykluczone.
Zastanawiam sie czy to własnie taka ekstremalna jazda nie była powodem wytarcia góry panewek /od gwałtownych nacisków -suw pracy/.kurcze podejrzewam ten wodnisty olej C1 5W30 ,chociaz wymiany od poczatku co 10 tys km.Może trzeba przejsc na 5W40 co prawdza szkodzi dpf-owi ale przy mojej jezdzie zawsze idealnie wypalony.

Offline Napster

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2018, 06:29:46 am »
A ile wyszedł Cię remont? Cały silnik robiłeś czy kupowałeś gotowy wyremontowany?