Autor Wątek: luz w dyferencjale x308 3.2  (Przeczytany 1809 razy)

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
luz w dyferencjale x308 3.2
« dnia: Czerwiec 17, 2018, 14:05:58 pm »
Witam, czy ktoś z Was jest mi w stanie podpowiedzieć czy taki (https://youtu.be/BrtHpGXuRd0) luz w dyferencjale to norma, czy już coś co nadaje się do roboty?
Objawem jest szarpanie przy wrzucaniu na D (na R prawie nie odczuwalne), ale również przy zwalnianiu, szczególnie przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1. Wrażenie jest takie jakby ktoś kopał w tył auta, uderzenie rozchodzące się po podłodze. Przeszukałem wszystkie rzeczy jakie przyszły mi do głowy: krzyżaki, łączniki elastyczne wału, podporę wału, mocowania ramy dyferencjału, mocowania amortyzatorów. Elementy mimo, że widać po nich wiek nie wykazują luzów (zarówno na podnośniku jak i na kołach), krzyżaki nasmarowane. Przy poruszaniu wałem ręką ze skrzynią na N da się wyczuć luz i delikatny stuk z dyfra - jak na mój "gust" może to być to, ewidentnie czuć pod ręką, że coś w dyfrze łapie ale nie od razu. Na łączniku elastycznym to będzie około 5mm na obwodzie przy obracaniu wałem. Luz da się też wyczuć na skrzyni biegów, ale wspomniane stukanie przy a) redukcji biegu b) wrzucaniu na D dochodzi ewidentnie z tyłu.
Myślę nad kupnem używki i wymianie, ewentualnie o regeneracji, ale z tego co słyszałem z regeneracją trudny temat (brak fachowców).
 :-thank

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2018, 15:29:20 pm »
Taki luz to norma.
Przyczyną jest skrzynia biegów i płyta sterująca.
Regeneracja tego dyferencjału jest tańsza niż skrzyni biegów, ale nie należy do tanich. Same uszczelniacze boczne to koszt 800 zł za sztukę.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:04:12 pm »
A miałem nadzieję, że to dyfer. Ewentualna wymiana zdecydowanie tańsza, niż w przypadku skrzyni. Sama skrzynia biegi zmienia dobrze, dlatego szukałem gdzie indziej. Problem z płytą występuje przez jej zużycie? Jakieś problemy z ciśnieniem? Stąd uderzenie przy wrzucaniu "D" ? Mógłbyś coś więcej o tym napisać? Chcę się za to zabrać jak najszybciej, żeby inne elementy przeniesienia napędu nie ucierpiały. Dzięki!

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:59:28 pm »
a może jakaś poduszka jest zerwana i odczuwasz to szarpnięcie przy jeździe do przodu

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 17, 2018, 23:13:03 pm »
też przyszło mi to do głowy ale poszukiwania luzu we wszelkich łączeniach nie dały efektu (na tyle nas ile warunki garażowe pozwalają). Wszystko wygląda ok, nic nie rusza się inaczej niż powinno.  Przy wrzucaniu "D" ewidentnie słychać uderzenie z dyfra. Dziwne jest to że przy "R" tego nie ma. Sądziłem że jak jest luz w dyfrze to powinno być tak samo słychać w jedną jak i w drugą stronę.. (chyba że to jakieś łożysko albo zęby są podcięte tak, że dają luz w jedną stronę?-to w ogóle możliwe?..hmm ). Poszukałem trochę informacji o płycie sterującej jak pisze pablo21 i rzeczywiście ludzie opisują podobne objawy, zwłaszcza jeśli chodzi o redukcję biegów przy zwalnianiu. Mowią, ze przyczynami mogą być zbyt niskie wolne obroty, błędne wskazania czujnika masy powietrza albo właśnie płyta sterująca..  U mnie o tyle dziwne, że wrzucając kilka razy D/N/D/N szarpnięcie jest zdecydowanie mniejsze. Wystarczy wtedy lekko obrócić tylnymi kołami i znów wraca do "normy". Mam też wrażenie że jest silniejsze przy zimnej skrzyni. I bądź tu człowieku mądry..  głowa mała ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 778
  • JCPF Club Member
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2018, 05:44:04 am »
... Same uszczelniacze boczne to koszt 800 zł za sztukę.

Masz jakieś namiary na te uszczelniacze? I czy w 4.0 jest ten sam dyfer?
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: luz w dyferencjale x308 3.2
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2018, 07:56:33 am »
Jak najlepiej sprawdzić czy jednak dyfer ma prawidłowe luzy ? Czym/ jak zmierzyć,  do czego sie odnieść? Dyfer mimo wszystko byłby lepszym (tańszym) problemem do usunięcia niż skrzynia. Kot był z wizytą u mechanika (wymiana swożnia przedniego wahacza) i on również wskazał, że problem leży w dyfrze. Myślę czy go nie wyjąć i posprawdzac na stole, ale może jest prostszy sposób żeby chociaż wstępnie to ocenić jeszcze ma samochodzie?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk