Autor Wątek: DPF FULL Visit Dealer  (Przeczytany 7734 razy)

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 22, 2018, 18:22:14 pm »
U mnie nie zauważyłem większego spalania, na trasie Frankfurt Tarnów wychodzi mi 7,3L/100. Gdy jadę nim landówkami przy niemieckich przepisach 6,5L

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 01, 2018, 10:40:27 am »
Kolejny problem.

Otrzymuję komunikat bursztynowy DPF FULL SEE HANDBOOK  , próbuję go wypalić jazdą na wysokich obrotach jak zazwyczaj (zazwyczaj działało) . Jeżdżę tak trzymając RPM powyżej 3000 (2 i 3 bieg sport mode). Po około 50min takiej jazdy otrzymuję czerwony komunikat RESTRICTED PERFORMANCE. 
    Wyłączam silnik, około 1min później uruchamiam i nie ma żadnego komunikatu ostrzegawczego wszystko wygląda jak powinno. Takie coś wydarzyło mi się już dwukrotnie.

    Problem w tym że tak naprawdę to słabo wypala DPF (jeśli wogóle), ostatnio komunikat bursztynowy powrócił mi po przejechaniu 60km , obecnie soot level 41,6g.

    Forced regeneration uruchamiane ze skanera diagnostycznego daje odwrotny skutek do zamierzonego. To znaczy zwiększa soot level o jakiś 1g z hakiem (ok 20min jazdy w wymuszonej regeneracji). Normalnie zmniejszał o ok 2,5g.

CO ROBIĆ
    Ktoś może wie co tam znowu nawaliło, w czym jest problem? DPF jest praktycznie nowy wymieniony jakieś 4000km temu 

Kody błędów

P2459-65 / Permanent -Diesel particulate filterregeneration frequency
P22D2-77 / Historic     - Turbocharger turbine inlet valve stuck open
P22CF-71 / Historic      - Turbocharger turbine inlet valve control circuit - Open
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2018, 11:48:18 am wysłana przez Choina »
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 02, 2018, 00:30:04 am »
Spróbować można. Jak nie pomoże to nie serwis tylko ktoś kto ma dobrego kompa i włączy procedurę wypalania. Aha, przed procedura filtr i olej do wymiany.

Wypalanie na sucho, czyli podczas postoju jest niezdrowe dla jednostki z racji, że IC nie wyrabia z chłodzeniem silnika. Nawet gdy softowo odpalimy procedurę radzę robić to podczas szybszej jazdy.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 04, 2018, 15:43:39 pm »
Niestety piana z K2  , kolejny raz już nic nie dała. Ani nawet para nie poszła z wydechu, nic z tego co można by zobaczyć  na filmach na youtube. Godzina jeżdżenia na 2 biegu powyżej 3000rpm nie spowodowała zniknięcia bursztynowego komunikatu DPF FULL
   To już druga piana z K2 użyta na przestrzeni dwóch tygodni. Początkowo soot level spadł do 39g ( z 41g ), po czym po forced regeneration skoczył do 45g (przy 60g forced regeneration jest już niemożliwa).

Chyba czas przetestować niemiecką technologię
https://www.ebay.co.uk/itm/Wurth-Diesel-particulate-filter-cleaner-400ml-Can-Spray-Hose-DPF/371772793235

ponoć ta to dopiero daje chmurę z wydechu. Przetestuję to podzielę się informacjami czy coś to dało

póki co myślę o zakupie x-Type 2.0D do jazdy po wyspie, (żeby nie męczyć XF-a) czyli powrót do tego co było. Jag z 2006 57tys mil za 2tys GBP. Zlukam go na jeździe próbnej w poniedziałek.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 04, 2018, 17:22:56 pm »
Może to głupie pytanie ale ile miałeś paliwa jak jeździłeś przez ta godzinę?
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 04, 2018, 20:52:33 pm »
Zarżnierz silnik jeżdżąc na 2 biegu godzinę z 3 tys/obr. Do wypalenia filtra trzeba mieć ponad 15 litrów w jagu. Może masz coś nie tak z układem wtryskowym/nieodpowiedni olej skoro po procedurze szajsu jest wiecej. Wyciągnij filtr i wpuść do niego płyn którym się myje kominki z naftą. Niech tak posiedzi przez noc i pod ciśnienie go.

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 05, 2018, 15:22:24 pm »
Paliwa miałem prawie cały bak. Może 5litrów brakowało do pełna. Dodatkowo jeszcze do paliwa podczas ostatniego tankowania dodałem taki specyfik  z K2 niby pomagający oczyszczać DPF 50ml.
Servis robiony w auroryzowanym punkcie ok 5tys km temu. Czy jest taka możliwość że wlali mi nieodpowiedni olej?
Jaki olej jest najlepszy do mojego XF 3.0D 240hp 8 biegów 2013r. Jakby co mogę jeszcze raz zmienić olej , tym razem już nie w autoryzowanym punkcie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2018, 18:12:57 pm wysłana przez Choina »
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 05, 2018, 17:25:50 pm »
Olej o specyfikacji c1 patrz wątek jaki olej do xf 3.0 tdv6   Polecają motula

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 06, 2018, 06:25:16 am »
Millers xf longlife, Motul ecoclean + , liqui moly 4500 toptec wszystkie 5w30 c1. Ktoś poleca jeszcze castrola. Patrzyleś im na ręce jaki olej z jakiej beczki nalali ? Wszystko jest mozliwe.....

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: DPF FULL Visit Dealer
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 16, 2018, 16:09:44 pm »
Ostatecznie winowajcą okazał się przycięty zawór EGR.

Przy okazji wyczyścili mi EGR, katalizator, posprawdzali wszystkie doloty i odloty kolektora, wszystko szczelne (nie popękane). EGR tylko wyczyszczony , stwierdzili że ogólnie wygląda dobrze , nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany.
     Ostatecznie wymieniłem też olej (po niecałych 4tys kilometrów) z Totala (lanego przez serwis Jaguara na Jersey) na liqui moly 4500 toptec.

Ostatecznie też zakupiłem Jeździdło do poruszania się po wyspie w postaci Jag X-type 2005 2.0D, wersja z nawigacją  z przebiegiem 58tys mil (1900GBP   , zero rdzy, kilka pierdół do ogarnięcia). Po co się denerwować komunikatami w stylu DPF FULL.

Za jakieś dwa tygodnie bujnę się jakieś 5tys kilometrów południem Europy i mam nadzieję że bez przykrych przygód.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury