Autor Wątek: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24  (Przeczytany 14381 razy)

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Witam wszystkich,
W końcu znalazłem czas na wymianę oleju i montaż regulatora ciśnienia w moim x308 (skrzynia 5HP24). W tym wątku krótka relacja z całej operacji.
TransGo reklamuje swój regulator ciśnienia jako remedium na szarpanie przy wrzucaniu biegu, płynniejszą zmianę biegów podczas jazdy, co poza oczywistym wzrostem komfortu oszczędza również sławetny kosz forwardu, który przez to szarpanie ulega zerwaniu. Zważywszy na koszt tego regulatora, jeśli rzeczywiście działa, to byłby najtańszy sposób na oddalenie widma remontu skrzyni. W związku z tym postanowiłem połączyć wymianę oleju z montażem tego regulatora.
Cała operacja zaczyna się oczywiście od spuszczenia starego oleju. Przy wymianie statycznej schodzi do 7 litrów, więc trzeba się zaopatrzyć w stosowny pojemnik. Później odkręcamy miskę ze skrzyni.
Po zdjęciu miski i filtra oleju widzimy taki obrazek:

Czekamy aż wszystko ładnie skapie do wiaderka, a międzyczasie sprawdzamy co w pudełku z TransGo.




W pudełku: instrukcja, oringi, sprężynka i zawór jako główna atrakcja ;) :






Zgodnie z instrukcją zaczynamy od zamontowania uszczelek na zaworze (tym metalowym trzpieniu), nałożeniem oringów i włożeniem całości do … zamrażarki.  Dzięki temu uszczelki się skurczą, nie będą wystawały ponad krawędź rowków i cały montaż przebiegnie bezproblemowo.
Tak więc po zmontowaniu zaworu całość ląduje w lodówce. Poniżej zawór z uszczelkami i oringami, które je dociskają na czas pobytu w zamrażarce.



Kolejny krok: odkręcamy lewą część płyty z kanalikami (ta z otworem na filtr).
Po zdjęciu ze skrzyni:


Przy demontażu nie ma obawy, nic nie wypada, żadnych kulek pod tym nie ma. Jedyne co, wyleje się trochę oleju z kanalików więc uwaga na oczy.
Wszystko ładnie czyścimy:





Następnie odkręcamy „klapkę” z boku płyty, którą przed chwilą zdemontowaliśmy. Pod tą klapką siedzi zawór, który będziemy wymieniać. Tutaj uwaga: są tam dość mocno napięte sprężyny! Najlepiej odkręcać w 2 osoby albo ścisnąć jakimś zaciskiem, inaczej może dość ładnie strzelić (dodatkowa osoba utrzyma, ale trochę siły potrzeba).



Ciąg dalszy, paczka z ZF z olejem i filtrem. Sama przyjemność.  W paczce dodatkowo 4 magnesy do miski, uszczelka, śruba spustowa i instrukcja. Świetnie zapakowane.





Końcówka idzie już dość sprawnie, wyjmujemy zawór z zamrażarki, zdejmujemy oringi, które dociskały uszczelki i montujemy w gnieździe zaworu, który wyjęliśmy z płyty. Nie zwlekamy, żeby się nie zagrzały i nie „spuchły”. Ja dałem kropelkę oleju żeby dodatkowo trzymał je na miejscu.
Całość skręcamy, zalewamy olejem zgodnie z procedurą.
Ja używałem pompki elektrycznej i wszystko poszło bez problemów. Ważne żeby mieć do tego czujnik temperatury. Zgodnie z instrukcją poziom oleju mierzymy w przedziale 35 – 45 stopni. Objętość oleju zwiększa się ze wzrostem temperatury, więc trzeba tego pilnować!

 :-V   :-tylko



Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2018, 23:22:21 pm »
Bałem się, że usuwając magnesy nic tam nie wstawisz....
Dobra robota, lepiej jakbyś użył wskazówek, kursorów, byłoby lepiej ogarnąć temat, ale ogólnie temat dla potomnych.
Nie tak jak ostatnio komentarze napraw na forum w 4-słowach.
I ile zapłaciłeś za ten kit?
Pozdrawiam
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2018, 14:58:01 pm »
Dzięki Gonzalles. Co do przejrzystości - popracuję nad tym. Jeśli chodzi o cenę zestawu do wymiany oleju to płaciłem 470 zł  (7 litrów oleju ZF, uszczelka, magnesy, filtr, śruba spustowa). TransGO w przeliczeniu z dolarów wyszedł około 170zł (do tego wysyłka ok. 100zł).

Offline Struś

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Jaguar x308
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2018, 07:36:58 am »
Witam i mam prośbę do kolegi JPTJAG o udostępnienie linka do strony gdzie można  zakupić zestaw do wymiany oleju i zaworu do 5HP24 Pozdrawiam  "struś "

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2018, 06:56:22 am »
Witaj Struś, zestaw z olejem filtrem i uszczelkami kupowałem ze sklepu aparts.pl (https://aparts.pl/partscatalogue/zestaw-czesci-wymiana-oleju-w-automat-skrzyni-biegow-jaguar-xj-x308-3-2-1997-07-2003-05,8-00056-04138-08841-0002-04921-0100238,0100240,0103475.aspx#). Mają tam zestawy różnych firm, ja zdecydowałem się na oryginał ZF I zdecydowanie mogę go polecić. 

Co do transgo to kupowałem przez eBay, kierowałem się tylko ceną, a ta jest zmienna więc poszukaj najlepszej dla Ciebie oferty,  jest tego trochę.  Pamiętaj żeby kupić właściwy do Twojej skrzyni,  transgo produkuje wiele różnych.  P.S. u mnie po wymianie poprawił się wsteczny ( wchodzi prawie niezauważalne a wcześniej było czuć wyraźne stuknięcie), poza tym nie widzę różnicy.  Mimo wszystko za ta cenę można to wymienić "dla świętego spokoju".

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Offline Struś

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Jaguar x308
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2018, 07:23:22 am »
Bardzo dziękuję za informacje ,właśnie przymierzam się do wymiany oleju ,auto ma przejechane 220tys. i brak informacji kiedy był wymieniany olej, jak znam życie to prawdopodobnie nie był wcale wymieniany ( doświadczenie z mercedesem W210 prawie 300tys. na tym samym oleju , nawet kolor zmienił ). Pozdrawiam struś

Offline Kiełbek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2019, 17:06:54 pm »
Jest odczuwalna różnica po zamontowaniu tego zaworu? Własnie takowy otrzymałem i zastanawiam sie czy jest sens w ogole go zakladac :)

Offline JPTJAG

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • x308 3.2 Sovereign
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2019, 20:42:53 pm »
U mnie dużo łagodniej wchodzi wsteczny, natomiast Drive został praktycznie bez zmian. Muszę zaznaczyć że u mnie napęd dość ostro i odczuwalne zmienia biegi więc może po prostu zawór to nie było lekarstwo na mój problem. Mimo wszystko uważam że za te pieniądze dobrze go zamontować profilaktycznie. W końcu jak coś działa dobrze to niech działa jak najdłużej a skoro zawór to poprawiona fabryka to nie ma co się zastanawiać. Montować.

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2019, 19:49:43 pm »
Bardzo ciekawe rozwiązanie muszę spróbować czy pomoże na moje szarpanie (tylko na rozgrzanej skrzyni). Znalazłem także niezłą instrukcję montażu na Jaguar Fporums.com
https://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/transgo-pressure-regulator-upgrade-179012/
Norbert Senior

Offline !ADi!

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2020, 16:05:32 pm »
Czy ktoś się orientuje czy jest coś takiego do X300 3.2 czyli skrzyni ZF4HP24? :-help

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: wymiana oleju i montaż regulatora ciśnienia TransGo w skrzyni 5HP24
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2020, 17:39:08 pm »
Kupiłem sobie ten zawór Trans-Go i pojechałem do naprawy w firmie Maktrans w Warszawie (na Mazura, 100% ukraińska).
Po pierwsze naprawiono w dwa dni.
Po drugie z wymianą pękniętej aluminiowej płyty sterownika i oczywiście wymianą oleju oraz kalibracją skrzyni i gwarancją 24 miesiące - tylko 3 tysi z hakiem (kilka kilometrów dalej na południe chcieli na dzień dobry 6,5).
Po trzecie - skrzynia szarpała bo ta płyta sterownika była pęknięta (i podobno wszystkie szarpiące skrzynie ZF do jagów 308 tak mają).
No i po czwarte - nie wymienili mi tego zaworu: "słuchaj pan, nie montuj w tej skrzyni wynalazków, my dajemy dwa lata gwarancji ale z tym wynalazkiem nawet jednego dnia nie damy"
No więc po piąte - pęta mi się gdzieś w garażu kawałek żelaza, poczekam, ale już prawie rok minął a skrzynia chodzi jak marzenie !

Czyli - może zamiast tego wynalazku znaleźć rzetelnego fachowca ?
Norbert Senior