Autor Wątek: Elektroniczny System Antykorozyjny  (Przeczytany 47386 razy)

Jar

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2008, 14:00:47 pm »
Co z tym podsumowaniem? kiedy je zobaczymy? Pozdrawiam DP. :-zly

DŁUGI

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2008, 20:31:52 pm »
jak tam test?

Jar

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2008, 13:46:10 pm »
Puk! Puk! Czy ktoś wie, co się stało z Pipcykiem? Miał tu przedstawić wyniki eksperymentu i na razie przepadł jak kamień w wodę. Mam nadzieję, że przy tych doświadczeniach prowadzonych na rzecz klubowiczów nie został porażony prądem i wciąż żyje, a te wyniki w końcu poznamy. Pozdrawiam DP. Ps. Miałem cichy zamiar zjawić się w Krakowie, ale życie jak wiecie lubi płatać niespodzianki, nie zawsze miłe, więc nie udało się do Was dołączyć. Fajnie, że dobrze się bawiliście, jeszcze raz pozdrawiam DP.  ;)

Pipcyk

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 10, 2008, 00:31:04 am »
Sorry.
Życie niestety nie jest usłane różami i nikt nie rozwija czerwonych dywanów przed tobą :D
Prawda jest taka że mam od jakiegoś czasu straszliwy zapierdziel.
Pracuje po 11-13 godzin i wracając boje się że zasnę za kierownicą.
Miałem tez kilka wyjazdów itp.
Ale podobno co nas nie zabije to nas wzmocni :D
Postaram się opisać testy :D
Nie martwcie się , co się odwlecze to nie uciecze

Jar

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 22, 2008, 14:58:36 pm »
Normalnie gościa wcieło razem z tym urządzeniem! Może trzeba powiadomić organy ścigania o zaginięciu kolegi? Co o tym myślicie? czy ktoś ma z nim kontakt? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? :)

Offline walec

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.277
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 22, 2008, 15:31:50 pm »
prawdopodobnie zardzewiał ;D
a tak na marginesie to wątpie zeby mogl cokolwiek powiedziec po pol roku
'XJR XJ40

macho

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 22, 2008, 18:30:53 pm »
Sprawdziłemjego profil, ostatniobył na forum 20 sierpniawięc chyba żyje. Ale na wyniki nie mamy raczej co liczyć. A może ktoś inny bardziej słowny podejmie się tego testu?

qbaty

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 22, 2009, 13:39:22 pm »
pipcyku - jak tam testy tego cudownego urządzenia, jakieś wnioski, rekomendacje ??

Pipcyk

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 27, 2009, 21:29:29 pm »
Oki.
Mówi się że lepiej późno niż wcale.
A więc test ruszył. Wyjąłem urządzenie z szuflady, odkurzyłem J

Przygotowanie.
Przygotowałem cztery próbki z blachy stalowej o tych samych wymiarach. Prawdopodobnie materiał użyty do ich wykonania jest pasywowany, lub pokryty warstwą cynku więc dla pewności wykonałem cztery nacięcia po dwa z każdej strony na kształt przekątnych. Wszystkie cztery blaszki zostały nacięte w ten sam sposób.
Następnie wykonałem otwory aby wykonać połączenia.

Próbki porównawcze ( bez ochrony )
Na próbki porównawcze wykorzystałem dwie blaszki przy czym aby zachować te same warunki testu przykręciłem do każdej kawałek przewodu miedzianego tego samego którego użyłem do podłączenia próbek podlegających ochronie.
Ponieważ miedź znajduje się wyżej w szeregu elektrochemicznym niż żelazo, w elektrolicie będzie tworzyć z nim ogniwo przy czym korodować będzie właśnie żelazo jako metal mniej szlachetny.
Tak więc wszystkie próbki maja to samo dodatkowe ogniwo Fe-Cu
Próbki chronione urządzeniem

Próbka I
Jako próbki podlegające ochronie użyłem dwie następne blaszki.
Jedną z nich przygotowałem dokładnie według instrukcji – połączyłem za pomocą śruby elektrodę bezpośrednio z blaszką. Aby zamknąć obwód, blaszkę,  za pomocą miedzianego przewodu połączyłem z przewodem ujemnym urządzenia i ujemnym biegunem akumulatora zasilającego.

Próbka II
Druga natomiast blaszkę przygotowałem w odmienny sposób: elektrodę urządzenia przykleiłem za pomocą taśmy dwustronnej do chronionej blaszki bez jej galwanicznego połączenia
Reszta połączeń jak w próbce I : „masa” blaszki połączona miedzianym przewodem z ujemnym biegunem akumulatora.

Środowisko testu
Jako  naczyń użyłem dwa słoiki o pojemności 1000 ml.
Elektrolitem  jest wodny roztwór dobrzej nam znanej ( i drogowcom ) soli kuchennej czyli chlorku sodu NaCL

Zasilanie
Do zasilania całości użyłem akumulatora żelowego o pojemności 7 Ah i napięciu oczywiście 12 V
W przypadku spadku napięcia poniżej 12 volt akumulator będzie doładowywany w trakcie testu – co dodatkowo może zasymulować warunki drogowe ;D – ładowanie akumulatora w trakcie jazdy samochodem.

Obserwacje
Co 24 godziny będę sprawdzał wygląd płytek.
Jeżeli w ciągu 7 dni nic nie zaobserwuję , zaostrzę warunki testu wkrapiając do obu roztworów dodatkowo 10 ml 30 procentowego roztworu kwasu siarkowego.

Poniżej zdjęcia całości.

Pipcyk

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 27, 2009, 21:45:14 pm »
zdjęcia.



adam74

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 27, 2009, 21:49:48 pm »
oszz w mordę a zestaw malego chemika masz   :-W  :-R :-super

a tak na poważnie - czekam na wyniki  :-super :-super

artleks

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 27, 2009, 22:15:48 pm »
 :o :o :o  :-super ciekawe jake beda efekty doswiadczenia

qbaty

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 28, 2009, 08:15:16 am »
o brachu !!! :-R
to się nazywa prefesjonalne podejście  :-super

Pipcyk

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 28, 2009, 08:19:34 am »
Zapomniałem nadmienić o zużyciu energii. Nie ma  stałego poboru prądu. Można wyróżnić dwa stany urządzenia, zmieniają się one cyklicznie: 9 mA przez około 3 sekundy i 16 mA przez następne 3 sekundy i tak na okrągło.

qbaty

  • Gość
Odp: Elektroniczny System Antykorozyjny
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 28, 2009, 08:27:46 am »
Zapomniałem nadmienić o zużyciu energii. Nie ma  stałego poboru prądu. Można wyróżnić dwa stany urządzenia, zmieniają się one cyklicznie: 9 mA przez około 3 sekundy i 16 mA przez następne 3 sekundy i tak na okrągło.
To by wskazywało na to, że urządzenie jednak "coś robi", tzn. nie jest tylko pudełeczkiem z diodą...   ;D

Mam jeszcze jedno pytanie/wątpliwość (od razu zanzaczam, że nie byłem orłem z chemii ;) ) - czy blaszki-próbki nie powinny trochę wystawać z roztworu, zwasze wydawało mi się, że korozja to rodzaj utleniania, więc jak sama nazwa wskazuje potrzebny jest tlen. Tylko nie śmiejcie sie ze mnie jak palnąłem jakąś głupotę ;D