Autor Wątek: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.  (Przeczytany 16036 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 24, 2018, 10:52:30 am »
No niestety tak średnio to rozumiem, aż tak biegły w tym nie jestem, nie miałem wcześniej auta z 4x4 i nie do końca wiem gdzie szukać problemu - w półosi czy w reduktorze. A konstrukcja przeniesienia napędu w X-Type to totalna porażka.

Miałem tą półoś w ręku i ją oglądałem, ale jak to jest realizowane w reduktorze, to będę dopiero analizował dziś lub jutro, jak go rozłożę. Na tę chwilę dalej nie wiem czy sam pręt przechodzący przez reduktor zakończony kielichem półosi i przegubem wewnętrznym powinien tak latać w reduktorze, choć jak dla mnie nie, bo na dłuższą metę poleciałyby w moment simmeringi na reduktorze.

Mam dwa zestawy "reduktor plus półośki" - jeden na aucie a drugi "na stole", który planuję z pomocą osób znających się na tym zregenerować, bo sam to bym do tego dochodził 2 lata. Jeżeli jakimś cudem uda mi się to ogarnąć to potem zrobię to samo z tym drugim zestawem i zostawię go sobie na czarną godzinę. Bo jak sami wiemy nie jest to tania sprawa, a stan używek, mimo że wcale nie tanich bywa wątpliwy.

No cóż, cały czas się uczę tego auta i pozostało mi jeszcze spooro wiedzy do przyswojenia.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 24, 2018, 11:18:29 am »
o chorobach tego auta można by encyklopedie napisać :-tylko

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 24, 2018, 12:44:51 pm »
Nie mogli jak w normalnym aucie wsadzić podpory półosi? Półoś prawie, że z Mondeo ale już podporę musieli wywalić... Durne angole. Myślę, że rozwiązałoby to część problemów ze zuzywaniem przegubów i luzami na łożyskach.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 05, 2018, 18:25:27 pm »
Czy przekładnia kątowa w automacie i manualu jest taka sama?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 06, 2018, 07:16:49 am »
Z tego co wiem wszystkie przekładnie są plug n play, niezależnie od silnika, rocznika i skrzyni.
Chyba ktoś na anglińskim forum tak pisał.
Co nie znaczy, że są takie same, po prostu pasują. Na pewno półosie przednie są takie same, bo sprawdzałem na sobie.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 13, 2018, 23:16:13 pm »
Swoją drogą - ile mogę cenić kompleksowo zregenerowany reduktor ? Kupiłem używkę, która też wyje i jak regeneracja jednej sztuki mi wyjdzie to to samo planuję zrobić z drugą. Zęby bez żadnych uszkodzeń - regeneracja zawierałaby płukanie po syfie, wymianę wszystkich 9 łożysk plus nowe uszczelniacze półosi. Oczywiście razem z papierem z firmy, która to regenerowała. 1600-1700 zł to chyba lekko biorąc pod uwagę ceny używek w stanie nieznanym? Tylko kto to kupi za tyle kasy  :-hehe
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 13, 2018, 23:39:56 pm »
sama kwota łożysk, uszczelniaczy, oleju do tego to już około 900zł

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 14, 2018, 00:32:27 am »
Koszta znam bo wszystko już pozamawiałem. Dlatego zastanawiam się nad opłacalnością robienia drugiej sztuki.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 14, 2018, 03:39:08 am »
to jak z regenerowanymi skrzyniami. Drogie ale kupiec sie znajdzie

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 22, 2018, 21:25:14 pm »
Miałem tu pisać ostatnio z zapytaniem czy aby na pewno do tylnego dyfra powinno sie zalewać 75w140 skoro nie ma żadnych mechanizmów ciernych, odpowiedziałem sobie sam dzisiaj na to pytanie. Albo to wina łożyska że nagle sie poddało chociaż wymienione było na jesień, albo włąśnie tego dodatku LS bo od 3 dni wyje mi dyfer aż z ciekawości odkręciłem korek bo myślałem że wyleciało wszystko i moim oczom ukazały sie eleganckie błyszczące opiłki. Nie chce mi sie robić już tego trupa tylko napiszcie jaki olej lać jak kupie drugi dyfer bo ręce już opadają :-cry

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 22, 2018, 21:33:47 pm »
Tak na marginesie obserwując Twoje problemy z tym autem, gdzie ty go kupiłeś? Ile to ma nalatane?
Bez urazy, ale patrząc na problemy, musi być to niezła padaka...
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:15:14 pm »
Teraz ma to niby 188tysi. w moich rękach już od jakichś 15tysięcy może troszke więcej. Wersja Amerykancka. Nigdy w swoim całym życiu, chociaż jest krótkie, nie naprawiałem tak często jednego samochodu. Może i mam ciężką noge ale ten samochód nie jest przecież z papieru bo waż ponad 1600kilo i jest wykonany z gównolitu. Już sie nawet nie będe przy nim starał tylko leciał na używkach i najtańszych zamiennikach z chin bo wiem że nie warto. Powiedzcie tylko jakiego oleju szukać bo jak nie to jakiegoś hipola rolniczego zaleje

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:22:45 pm »
Powiem wam, mam dwóch klientów z Xem 2.5 i 3.0 (jeden sprzedał) i z oboma jest cały czas coś. Oba przedlifty i może tu jest cały pies pogrzebany
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:27:03 pm »
Miałem tu pisać ostatnio z zapytaniem czy aby na pewno do tylnego dyfra powinno sie zalewać 75w140 skoro nie ma żadnych mechanizmów ciernych, odpowiedziałem sobie sam dzisiaj na to pytanie. Albo to wina łożyska że nagle sie poddało chociaż wymienione było na jesień, albo włąśnie tego dodatku LS bo od 3 dni wyje mi dyfer aż z ciekawości odkręciłem korek bo myślałem że wyleciało wszystko i moim oczom ukazały sie eleganckie błyszczące opiłki. Nie chce mi sie robić już tego trupa tylko napiszcie jaki olej lać jak kupie drugi dyfer bo ręce już opadają :-cry

Mnie też bardzo mocno zastanawia zasadność lania 75W140 LS. Skoro tak Ci pada to może spróbuj zalać 75W90 albo po prostu inny 75W140 bez LS bo takie też są :p

Millers ma olej bez modyfikatorów tarcia - CRX 75W140 NT+.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2018, 22:39:55 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:39:18 pm »
Jak wklepuje w gogole 75w140 to wyskakują generalnie same LS i ten olej jest wykonywany chyba w takiej technologii. Podejrzewam że leją taki olej bo musi wytrzymywać ostre nagrzewanie sie dyfra i na takiej 90 zaraz by sie poddał po dłuższej trasie