Autor Wątek: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.  (Przeczytany 16161 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 11, 2018, 21:02:44 pm »
Jestem po wymianie reduktora i obu półosi ... Cóż moge napisać - jest trochę ciszej, drgania jednak przy 120-140 km/h są dalej wyczuwalne, wycia póki co nie ma choć przez moment miałem wrażenie, że coś się znowu odezwało. Za wiele kilometrów nim na razie nie zrobiłem, więc będę go dalej monitorował.  Wał jakieś 1,5 miesiąca temu był wyważany i wymieniana była podpora, teraz podobno ma niewielkie luzy na obu przugubach homokinetycznych. Zastanawiam się czy nie kupić drugiego wału do testów. Zauważyłem że ostatnio są one do kupienia za niewielką monetę. Bo w tym jak wymienię przeguby to potem się okaże, że to krzyżak, a za cenę dwóch przegubuch mam spokojnie używany wał w dobrym stanie i jeszcze zostanie ... Także wychodzi, że walka u mnie dalej trwa ...

Uświadomiło mnie to tylko, że nigdy więcej nie kupię już żądnego Jaguara  :-wstyd
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 12, 2018, 09:09:49 am »
Po prostu kolega zle trafil, tak moze byc z kazda marka. Wiec nie jest to wina konkretnie Jaguara. Zazwyczaj ludzie dobrych aut nie sprzedaja albo sprzedaja za odpowiednia kwote.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 12, 2018, 22:21:00 pm »
Akurat X typy to badziew. Niestety muszę się z tym zgodzić. Wyższe serie są naprawdę bezawaryjne jak na angielska motoryzację
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 12, 2018, 22:45:55 pm »
A ja wam powiem co dzisiaj znalazłem. Otóż w piąteczek walnął mi alternator, to pomyślałem sobie sprawdzę o co chodzi i co znalazłem... simmering który uszczelniałem w skrzyni biegów na półosi kierowcy znowu cieknie, a czemu cieknie, bo K***a mać półoś lata jak szalona. Nigdy nie trafiłem na gorsze auto. W ciągu roku wsadziłem z 8 koła w to badziewie w same części bo robota moja, a to gówno tak mi sie odpłaca... Chociaż powiedzcie czym sie kierować przy wyborze skrzyni do x-typa z 2003 roku w 3.0 bo już mi ręce opadają. I sorry bo wiem że to nie temat o skrzyniach. A chciałbym swoją zrzucić i od razu wstawiać drugą żeby nie czekać na jakichś kurierów, albo odmiany

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 12, 2018, 23:33:10 pm »
Uff, dobrze, że mój tego nie wie... i jeździ. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :D
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 13, 2018, 01:51:32 am »
Skąd te auta macie? Przebiegi realne wgl są - zapewne skręcone...
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 13, 2018, 09:24:15 am »
Pokazałbym Ci sporo aut z przebiegiem powiedzmy 350tys. km a technicznie 3 razy bardziej sprawnych niż te z 200tys. km. Ja nie wiem czemu ludzie dalej sugerują się przebiegami ...
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2018, 14:56:20 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 13, 2018, 10:01:15 am »
No to teraz pytanie ile Twój ma naprawdę najechane. Przyznam, że trochę tego nie rozumiem, bo z żadnym nie miałem takich problemów jak Wy, dlatego się dziwie i wnikam w przebieg i pochodzenie auta. Ludzie w tym ja zwracają uwagę na przebieg, ponieważ wolą znać prawdziwy niż cieszyć się przebiegiem rzędu 200 skręconego z 400, wystarczy prześledzić zagraniczne ogłoszenia i tam widać ile mają takie fury, a w Polsce nagle połowę mniej, dodatkowo nasuwa się pytanie jak poprzednicy serwisowali te auta. Kolejną kwestią, wspomniałeś o autach, które są w lepszym stanie po przebiegu 300 tysiaków, zapewne tak jest jak zostały naprawione i są serwisowane. Będę szczery wystarczy odpalić allegro i popatrzeć na jaguary tam praktycznie same śmieci są, których nawet po zdjęciach nie chciałbym żadnego pojechać i zobaczyć. Uważam, że jak doprowadzicie te auta do ładu, to problemu nie będzie.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 13, 2018, 10:25:10 am »
Jak dla mnie to jaguar jest strasznie delikatną marką. Lubie czasami polatać nim bokiem na skrzyżowaniach, ale to nie powód żeby zaraz sie rozpadał. Komplet zawieszenia przód i tył wymieniony, a po pół roku poleciały amory z przodu. Automacik dostał od razu świeży olej, to przez 20 tys km zdążyłem dolać ze 3 litry, wymienić simmering, i teraz znowu czeka mnie dolewka oleju jeśli to wyrobiony frez na półosi i wystarczy wywalić półoś, albo wymiana skrzyni jak sobie łożysko zrobiło więcej miejsca w skrzyni. To samo po robocie kontóweczki, gdzie łożysko było wywalone i półoś miała luz, tak właśnie teraz kielich przegubu wewnętrznego prawej strony chce mi uciec z auta bo sie usztywniło. Zrobie to wszystko łącznie z alternatorem i paskami i rolkami, to za tydzień lampy mi pewnie strzelą bo mają nowe regulatory. Kupa nie marka

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 13, 2018, 11:19:50 am »
W sumie to nie wiem jak odnieść się do Twojej wypowiedzi. Tak jak wspomniałem ja takich problemów nie mam, amortyzatory też wymieniałem na bilsteina z dwa lata temu dodam, że auto jeździ głównie po Wrocławiu i codziennie po odcinku drogi, która nie jest idealna, a amortyzatory mają taką samą sprawność jak w dniu ich założenia. Podsumowując mam całkowicie inne zdanie na temat tej marki i uważam, że jak kupi się zadbany egzemplarz i zrobi porządny serwis na markowych częściach, to problemu nie będzie. Ze swojej strony życzę powodzenia w naprawie.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 13, 2018, 13:23:01 pm »
Kazde auto ma wady. Wieksze lub mniejsze. Nasze auta do nowych nie należą i trzeba liczyć sie z tym ze co jakis czas cos trzeba naprawic.

Ps. Kot i latanie bokiem ? :)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 13, 2018, 17:26:07 pm »
Wracając do tematu - czy wymieniał już ktoś łożyska w dyferencjale ? Jakieś miny na którę moge wpaść przy demontażu? Z tego co się orientowałem koszt takich łożysk nie jest zbyt duży. Wyjdzie trochę więcej niz używka, ale przynajmniej jest ta pewność, że się nie rozsypie.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 13, 2018, 20:29:29 pm »
Jedyny problem poza segerami zabezpieczającymi łożyska na półosiach, są same łożyska, bo nie istnieje taki ściągacz aby je zdemontować i trzeba od zewnątrz coś do nich przyspawać, aby móc je chwycić. No i jeszcze jak będziesz chciał rozebrać te malutkie zębatki w środku aby zobaczyć w jakim stanie są talerzyki, to jest takie malutkie zabezpieczenie rozporowe z którym trzeba sobie poradzić.
A jeśli chodzi o latanie bokiem to trzeba mieć swoje ulubione miejsca ze słabą przyczepnością, bo wiadomo tym autkom brakuje ze sto kucy, i oczywiście mega uważać na innych :)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 14, 2018, 20:39:06 pm »
Dyfer jednak będzie musiał poczekać... 2 dni temu szyba przednia postanowiła sobie pęknąć... Tak po prostu, na prywatnej posesji przy garażu :) 950zł idzie się pie****ić
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 14, 2018, 20:53:50 pm »
Akurat X typy to badziew. Niestety muszę się z tym zgodzić. Wyższe serie są naprawdę bezawaryjne jak na angielska motoryzację

Jak na angielską motoryzację ;) Jak czytam to forum to cieszę się że mam tylko X-Type, a nie XJ czy XF.
Oba mi się bardzo podobają i za nic nie kupię żadnego z nich.

Najwięcej w X-Type kosztowała mnie stłuczka i progi. Najbardziej denerwuje niekompetencja mechaników.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2018, 21:00:07 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si