Autor Wątek: Wymiana silnika 3.0v6  (Przeczytany 4084 razy)

Offline Adiii

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
Wymiana silnika 3.0v6
« dnia: Marzec 08, 2018, 19:38:49 pm »
Witam, mam problem ze swoim Jaguarem (3,0v6 + LPG), padła uszczelka pod głowicą i prawdopodobnie koszt naprawy będzie wyższy od wymiany silnika na inny używany.

Stąd moje pytanie ile wg. was to uczciwa cena za taką usługę tzn. wymiana plus przełożenie instalacji gazowej? :-thumpdown

Albo może zna ktoś w Krakowie lub okolicy, kogoś kto potrafiłby to zrobić i choć trochę się zna na Jaguarach, bo mechanicy widząc to auto odwracają się na pięcie ;]  :-trudno
X-type 3.0v6

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2018, 19:58:11 pm »
Tysiak albo troszke więcej bo musisz w to wliczyć geometrie zawieszenia. Jeszcze pytanie w jakim stanie załatwisz ten silnik

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2018, 20:17:05 pm »
Wymiana UPG to nie jest kosmiczna technologia, da się bez problemu zrobić

Offline Adiii

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2018, 20:46:10 pm »
Też się tego obawiam, na dwoje babka wróżyła, ale silnik może być już zużyty (LPG 7lat)
W dodatku do wymiany jest wysprzęglik, który jest podobno w środku skrzyni, więc chciałbym uniknąć płacenia dwa razy za robociznę i zrobić wszystko razem.  :-trudno $$$P
X-type 3.0v6

Offline Trak

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2018, 20:50:49 pm »
Parę lat temu uszczelkę pod głowicą wymieniał mi warsztat na Mierzei Wiślanej (w poprzednim iksie). Cena była do przyjęcia. 
Niedaleko, na Myśliwskiej, jest też gaziarz, który zna takie silniki od strony LPG.
x-type 2,5b automat 4x4, 2009r.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2018, 06:40:28 am »
Przyjmijmy, że pacjentem jest autko z 3.0 V6 AWD aut. Wymiana UPG w tym aucie jest upierdliwa i pracochłona - nie oszukujmy się.

Opcja A: Pozwolę sobie trochę podywagować. Kupujesz używany silnik za powiedzmy 2000-2500 zł co w przypadku 3.0 V6 nie będzie aż tak proste, dorzucasz z 1000zł za robotę i kolejne 500 na wymianę filtró, olejów etc. W sumie 4000zł.

Opcja B: Wymieniasz UPG, plan głowic,  do tego rozrząd, no i może przy okazji jeszcze wyjdą jakieś uszczelki i inne pierdoły, zalewasz nowe płyny i taki koszt wynosi Cię w zależności od szczęścia i zakątku Polski myślę, że w zakresie 4000-5500zł.


Teraz wywalając 4000zł kupujesz kota w worku, dorzucając do około 5000zł masz zrobiony silnik. Czy to aż taka duża różnica w porównaniu do zysku ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2018, 07:03:01 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2018, 09:56:50 am »
na pewno wyjdzie taniej kupno innego uzywanego silnika tylko gwarancje masz zazwyczaj na 14 dni i nie masz pewnosci co ten silnik jest wart, natomiast ja na naprwe takiego silnika (a zrobiłem ich naście) daje rok gwarancji bez limitu kilometrów.
Jak bedzesz miał jakieś pytania to dzwoń  669 997 993

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2018, 10:40:16 am »
Z ciekawości : dlaczego wymiana UPG w tym silniku tyle kosztuje?
Części masakrycznie drogie czy tyle trzeba się narobić?


X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2018, 12:38:03 pm »
To V6-stka jest, wiec zawsze było drożej niż w zwykłych rzędówkach. I podobno cholernie pracochłonna jest. Serwisówka jakaś chyba podaje 22h, samo wyjęcie i wsadzenie bodajże 7h. No i wiesz... Masz dwie głowice, czyli plan plus sprawdzenie tez razy dwa, uszczelki też nie kosztują 100zł tylko ponad 200 jak chcesz dobre - i tu też razy dwa :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 17:43:39 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2018, 12:47:52 pm »
No i te 4-5 kafli to chyba liczone z remontem generalnym głowicy. Na uparciucha pewnie i w okolicach 2-2,5 by sie zmieścił jakby nie zmieniać łańcuchów, ślizgów itp. Zauważ że kolega ma gaz więc robocizna właśnie z gazem jest droższa

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2018, 13:06:39 pm »
Wyjęcie i włożenie silnika, transport itd, podłączenie wszystkiego też nie jest mało pracochłonne.
Poza tym czy koniecznie trzeba wymieniać obie uszczelki? Rozumiem, że jak UPG pada, to raczej na jednej głowicy.
Tej dobrej chyba nie ma co ruszać, jeżeli oczywiście wiadomo która to jest. Pół biedy jeżeli kopci na biało z jednej rury, trudniej pewnie poznać skąd się leje do oleju.
Tak czy inaczej nie ma znaczenia czy uszczelka kosztuje 100 czy 200zł, skoro mówimy o kwotach rzędu 4-5k.
Do Rovera serii K same śruby głowicy kosztują około 200zł za komplet i są jednorazowe a mimo to naprawa to około 1000zł z planowaniem itd. Czyli dość drogo jak na R4.



« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 13:12:57 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2018, 13:30:50 pm »
Nie ma potrzeby wyjmować silnika. A nie poznasz która uszczelka puszcza bo wydech jest wspólny przez pół długości samochodu. A tysiak za rzędóweczke 4 garową to nie jest jakaś kosmiczna kwota tylko raczej zawsze trzeba być na co najmniej taką cene przygotowanym. Rozrząd, oleje, płyn, komplet uszczelek i filterek i już z części mamy spokojnie 5 stówek, teraz robocizna dla mechanika i pozostała kwota dla zakładu obróbki od stówki w góre. I to wszystko licząc dla samochodów na jednym wałku rozrządu. Jak sie trafi jakiś 16v to rozrząd startuje raczej od 3 stówek w góre więc tysiak to delikatnie mówiąc.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2018, 13:52:03 pm »
No ja rozumiem, tylko właśnie w tym wątku wychodzi, że HGF w Jaguarze to jakaś katastrofa i taniej wymienić cały silnik....

Po co wymieniać rozrząd przy HGF? Robiłem uszczelkę w Roverze 2 razy DOHC i rozrządu przy tym nie wymieniałem. Pomijam że w Jaguarze jest łańcuch.
edit: chyba że mówisz o zrzuceniu i założeniu rozrządu no to OK :)

Tak czy inaczej nie widzę tego, żeby wymiana silnika była tańsza i łatwiejsza.

PS. Wydech faktycznie w X jest wspólny .. w S Type z tego co widze w internetach już nie
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 14:05:38 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 13, 2018, 01:07:57 am »
Nie mówie, że obowiązkiem jest wymiana rozrządu na pasku, ale generalnie ludzie sami o to proszą przy robocie głowicy bo "sie termin zbliża", druga sprawa że jak nie wymienia sie całego rozrządu to nie wypada założyć drugi raz tego samego paska, bo sie jednak troszke wyciąga i generalnie jest taki dobry zwyczaj. Ale nie o tym ten temat tylko o tym co komu sie opłaca i za ile ;)

Offline Tomi

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana silnika 3.0v6
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2019, 09:32:59 am »
No ja rozumiem, tylko właśnie w tym wątku wychodzi, że HGF w Jaguarze to jakaś katastrofa i taniej wymienić cały silnik....

Po co wymieniać rozrząd przy HGF? Robiłem uszczelkę w Roverze 2 razy DOHC i rozrządu przy tym nie wymieniałem. Pomijam że w Jaguarze jest łańcuch.
edit: chyba że mówisz o zrzuceniu i założeniu rozrządu no to OK :)

Tak czy inaczej nie widzę tego, żeby wymiana silnika była tańsza i łatwiejsza.

PS. Wydech faktycznie w X jest wspólny .. w S Type z tego co widze w internetach już nie
W X-typie trzeba się narobić przy tym silniku. Ponadto aby zrobić to dobrze, to trochę uszczelek trzeba wymienić. Niektóre tylko z oryginału... i nie tanie.
W kwestii rozrządu serii K, to była taka zasada, że pasek, który zrobił więcej niż 10kkm, drugi raz już nie jest zakładany i można coprawda zostawić napinacz i pompę wody... ale paska (przy przebiegu wyższym na 10kkm) drugi raz się nie zakłada. A jeśli ktoś składa na starym, to "januszuje". Podobnie można poskładać wszystko na silikon (zamiast wymieniać uszczelki). Dobre zrobienie uszczelki pod głowicą w K-serii to koszt od 1300 do 2000 zł i taniej nie będzie... chyba, że warsztat zrobi to za darmo. W każdym razie mnie się zdarzało parokrotnie poprawiać uszczelkę pod głowicą po innych warsztatach... warto tylko pamiętać, że głowica w K-serii zniesie 3 do 4 (maksymalnie, jeśli głowica w miarę prosta) planowań.