Autor Wątek: benzyna czy Diesel do XF  (Przeczytany 9597 razy)

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 04, 2018, 09:34:25 am »
ja do pracy mam diesla ... ale tylko ze względu na to że większość furgonów jest z takim silnikiem. Współczesne diesle maja dobre osiągi porównywalne z benzyną i mniej palą ale na tym kończy się ich zaje...ość  ;) ... ekolodzy wymogli stosowanie wielu "ulepszeń" w celu ograniczenia emisji spalin ale to nie odbiło się dobrze na samym silniku oraz spowodowało że powstała cała kupa dodatkowego osprzętu która "dusi" silnik i stwarza więcej problemów - wiadomo im więcej podzespołów i elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś się rypnie . Z dieslem jest tak że jak kupisz nowego i stać Cię aby co dwa lata go wymienić to jak najbardziej - potem zaczynają się schody ( no chyba że przejeżdżasz 5000 km rocznie  ;D ) . A odnośnie benzyny też nie jest tak różowo jak kiedyś ale znacznie łatwiej ( według mnie) i taniej przede wszystkim ją naprawić. Jest wiele usterek które mają różne dziwne objawy i czasami jest problem żeby je zdiagnozować ale dobry mechanik powinien je ogarnąć. A co do marki Jaguar - według mnie jest to luksusowa limuzyna i taka powinna zostać - nazwa Sovereign zobowiązuje ... wiem ze marka musi podążać za trendami i rynkiem i aby się utrzymać nie może być autem niszowym ale pewne modele nie powinny powstać ( jaguar w kombi  ?????? ) . .. i to tyle  ;D

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2018, 12:59:35 pm »
Od dziecka marka Jaguar kojarzyla mi sie od razu z linia XJ i duzymi benzynowymi silnikami i w sumie tej zasady trzymam sie do dzis :)

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 05, 2018, 23:28:16 pm »
Nordyk wybrał byś po raz kolejny Diesla? Trochę odbiegamy od głównego tematu

Tak wybrał bym ponownie diesla. Benzyniak w mojej lancii 3.6 pentastar też nie jest wolny od usterek. Zrobili kijowe głowice w których wypalają się gniazda zaworowe. Wszystko na razie w porządku ale zbliża się magiczne 40 tkm i u niektórych zaczynają się problemy.  :P Ale następny samochód to będzie Jaguar XjR 575 - robi na mnie takie wrażanie  :-R choć podobno trzeba tankować co 300 km a to jest trochę denerwujące.
Powiem Wam, że jeśli ktoś kupuje diesla i wie jak się z nim obchodzić - czyli jazda w trasach, studzenie turbin. dobre paliwo itd to nie widzę problemu. Każdy ma inny punkt widzenia i potrzeby i trzeba to uszanować.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 06, 2018, 09:50:54 am »
Czytając posty opiniujące diesla można odnieść wrażenie że nawet poważne filary tego forum delikatnie mówiąc-odradzają.Sam od kilku lat jeżdżę dieslem choć przez wiele poprzednich lat używałem wyłącznie b ew. b/g .Owszem drogo kupiłem swego s-ka 2,7 ale (nie chciałbym zapeszyć)jedyną wadą jak dotąd było ...kiepskie paliwo.Fakt że po zakupie znalazłem się na tym forum i lekko przestraszony usunąłem całkiem dobre egr-y. Paliwo  np. eko orlen jest całkiem dobre i tańsze ale mści się brakiem uszlachetniaczy i jeśli co jakiś czas nie przeczyścić wtrysków itd. silnik chodzi coraz bardziej "niepokojąco"dając katastrofalne nawet błłdy ew. doprowadzając do zniszczenia jakiegoś osprzętu a nawet całego silnika.Dlatego (moim zdaniem) diesel jest b.ok ale trzeba umieć o niego dbać a wtedy gra jak zegarek.I oby tak zostało bo jak coś p...lnie to masakra ;D

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 06, 2018, 14:49:37 pm »
Miałem 3 XF-y z czego dwa polifty i jeden przedlift, 2x 3.0D S i raz zremapowany 3.0 211->303km. Ogólnie jeździłem sporo (ponad 10kkm) S-type 3.0 V6, 4.2 V8 XK oraz XF 3.0 V6 340km benzyniakami (ojciec jaguarowiec co zrobić... ;) ) i moja konkluzja jest taka.

Diesle są zajebiste. Zremapowany 3.0D na 303km i 620Nm przedlift zapewniał najelpsze osiągi, najniższe spalanie i bezawarynją pracę. Obecna 3.0 S z 8biegowym ZF-em jest również fajna, niskie spalanie, ciągnie równo. Dwa turba to sama przyjemność. ALE!

Jedyny samochód który spowodował, że mógłbym w nim zamieszkać to silnik w XK 4.2l V8 wchodzący na kick-downie. Ten dźwięk, przyspieszenie, kultura pracy powodowały ciaary na ciele. Niestety agresywna jazda to lekko 16l/100km a w pratyce ze 20. I to już bolało, bo patrząc czysto na parametry to biedoklep łykał tego XK po 30metrach a palił dosłownie 2x mniej.  Piszę o nim bo ta sama jednostka jest w XF-ie.

Wybór miedzy dieslem a benzyną zwłaszcza w Jaguarze, gdzie te jednostki są mocne i duże, to wybór między myśleniem zdrowym rozsądkiem a sercem. Moim zdaniem teraz właśnie jest idealny moment na kupno diesla z niemiec, gdzie  powoli wchodzi zakaz wjazdu diesli do miast a niemcy to panikarze :D Na plus diesla przemawia bezawaryjna praca, bardzo wysoka kultura pracy w porównaniu do jednostek merca i bmw oraz przelicznik osiągi/spalanie. Na plus benyny moim zdaniem tylko dźwięk i kultura pracy. Nie wiem jakim cudem u kolegi milet po 140k km padł silnik, być może dealerska wymiana oleju co 20k km nie jest idealnym pomysłem. Co do dpfów to przy 170k km miałem 5=7% zapchania, przynajmniej tyle pokazywał komputer diegnoście (mówię tu o sadzy ktorej nie da rady już wypalić). Jednak słuszna jest uwaga, że lejemy tylko paliwo premium bo przy marketowych to jest choinka na desce rozdzielczej.

W mojej opini jak masz robić 10k km rocznie, paaanie bierz 5.0 V8 w ciemno i smakuj życia. Jeśli masz się jednak zbliżać do 30, wtedy opcja bociania i to w najmocniejszej odsłonie.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 06, 2018, 19:08:08 pm »
Jak już pisałem, mój Diesel padł z powodu zapchanego DPF-u, które to zapchanie nie zostało zasygnalizowane. A ja jeździłem sobie radośnie, ciesząc się, że mój DPF jest taki niezatkany ;-) I w ten sposób drobny czujnik, wart pewnie kilkadziesiąt złotych, wywołał straty tysiąc razy większe...

Wcześniej też zawsze sobie mówiłem: zmieniać olej regularnie (bynajmniej nie co 20 kkm!), nie jeździć na krótkich trasach, paliwo nie byle jakie - i wszystko będzie ok! I ostatecznie okazało się, że można dmuchać i chuchać a i tak będzie to za mało :-(

Nie mówię, że Diesel jest zły, tylko ryzykowny. Jak w rosyjską ruletkę: 5 razy adrenalina, raz zgon ;-)

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 06, 2018, 22:17:44 pm »
Benzyna czy diesel to dobre pytanie na dzisiejsze czasy od 25 lat zajmuje się naprawą silników diesla co prawda w koparkach CAT-a ale to te same motory co w autach zawsze miałem dobre zdanie co do tych jednostek napędowych z racji wykonywanego zawodu nie zgadzałem się z opinią normalnych użytkowników moja opinia była inna . Do diesla trzeba dojrzeć umieć go użytkować a wszystko jest ok przecież te silnik potrafią przekulać po pół miliona kilometrów bez problemu w ciężarówkach grubo ponad milion  ( np jednostka 1,9 TDI tak wyśmiewana o mocy 130 KM  miał  przewidywany przebieg  500 tys km , a 110KM 600 tys km ) sam poruszam się na co dzień busami serwisowymi wymieniam  je przy przebiegach około 300- 400 tys km i zgrzeszył bym jak bym narzekał na ich awaryjność . Co do osobowych aut które posiadałem pierwsze Toyoty były  z benzynową jednostką potem nastały era diesla w moim życiu i też nie miałem z nimi problemu , prawda jest taka że jeżeli diesel jest dobrze eksploatowany nie stwarza problemu dobry akumulator ,dobre paliwo, dobre świece żarowe , często wymieniane filtry paliwa , w zimie odpalić żeby sobie pochodził i złapał temperatury , po przejechaniu trasy nie gasić od razu niech się wychłodzi przez 3-4 minuty na wolnych obrotach , co do klekotania to rzecz gustu ja lubię ten kleokot w zimowe poranki ma swój urok ,  odpalam idę do domu na poranną kawę przynajmniej słyszę czy mi go nie ukradli z podwórka. Patrząc na aspekt napraw tych eksploatacyjne w dieslu przy dobrej eksploatacji nie ma się co zepsuć wtryski  pompo wtryskiwacze ,pompa , pompa wtryskowa , powinny wytrzymać przeznaczoną żywotność silnika , co innego turbiny tu awarie powstają wyłącznie z naszej lub producenta winy . W benzynie mamy świece które trzeba wymieniać po 30 tys km , cewki , zawory paliwa , podciśnienia ,czujniki , katalizatory i inne pierdoły .  No ale cóż żeby troszkę zagmatwać sprawę idziemy w przyszłość i komuś zaczęło przeszkadzać że diesel musi dymić więc napchali  GO elektroniką i innymi udogodnieniami typu DPF , AdBlue podnosząc  normy Euro które ponoć dbają o nasze zdrowie zamontowane bajery muszą się psuć i o to tu też chodzi . Jestem na etapie myślenia nad zmianą swoje auta osobowego które używam na co dzień ( mój JAG to kaprys , auto do zabawy ) w grę wchodzi  jak zawsze auto 2 letnie  które będę trzymał przez 5-6 lat jak zawsze i co wy tu pomyślicie pewnie kupi Klekota głupi fanatyk  czarnego smrodu ,otóż nie myślę że nie bo dzisiejsze  diesle zostały spieprzone pod hasłem ekologi . To co dalej ?  no tak więc jak coś jest do dupy no to kupujemy benzynę , ciszej może zimą zapali , może nie będzie się psuć pewnie też zrobi  300 tys km ,   żeby było trudniej w dzisiejszych nowoczesnych  benzyna producenci zaczynają walczyć z wydychaną siarką z wydechów pchając w auta znów kupę bajerów więc patrząc na to wszystko jak się nie obrócisz i tak dupa w tyle , więc może hybryda ?   Pozostaje tylko nadzieja że co nie wybierzemy może będzie mało awaryjne bo psuć na pewno się będzie , dobre auta skończyły się w latach 90- tych z początkiem 2000 tysięcznych jednostki wolnossące na których się nie oszczędzało , robiono je po prostu dobrze a producenci szczycili się że są nie zawodne . Usłyszałem kiedyś na zlocie w Kępnie  2013 od kolegi Przemko że nie należy  bać się starych aut i lepiej włożyć troszkę kasy i zrobić sobie klasyka do jazdy na co dzień  cieszyć się jazdą jest to na pewno dobry pomysł  coś oryginalnego ,starego, dobrze zrobionego, przez ludzi dla ludzi a nie przez komputery , no tak ale cóż ciągnie  nas też do nowoczesności w tych nowych autach też jest ładnie i  komfortowo . Myślę że wielu z nas ma podobne rozterki jedni większe inni mniejsze  Ja nieraz chciałbym być jak kolega Rysu kupuje bo mu się podoba wnętrze i kolor a wszystko inne jest takie samo jak w innych autach , mam nadzieję że troszkę rozświetliłem nurtujący nas wszystkich problem  ;)  :-tylko . Ja będę chyba za benzyną lub hybrydą , a co wybiorę się okaże może jednak diesla.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2018, 23:13:59 pm wysłana przez maciejcat »
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 06, 2018, 22:49:44 pm »
Tez mialem rozne przygody z autami i stwierdzam to co Przemko - kupic starsze auto dolozyc pare groszy i jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic. Teraz jak znudzi mi sie obecne auto to moze skusze sie na e34 lub alfe 164 na co dzien.

Offline Luckyy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • ...
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 07, 2018, 19:15:08 pm »
...że Diesle osiągnęły obecnie zbyt duży stopień skomplikowania, by korzystanie z nich było racjonalne. Po prostu jest zbyt wiele potencjalnie słabych punktów (DPF, EGR, wtryskiwacze, turbiny), których awaria prowadzi do całkowitego zniszczenia silnika.

Moim zdaniem to nie silniki osiągnęły obecnie zbyt duży stopień skomplikowania, tylko układy oczyszczania spalin.
A norma EURO6 całkowicie zabiła to rozwiązanie, nad którym wiele lat pracowało bardzo dużo inżynierów.
Szkoda ich wysiłku :(
Kilka dni temu FCA (Fiat) że od 2022 nie będzie montował silników diesla do samochodów osobowych.
Podobną decyzję podjęli już Porsche i Toyota.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 08, 2018, 10:50:06 am »
niestety naszla era GPF w silniku benzynowym takze albo ICE i problemy z osprzetem albo BEV i oczekiwanie na naladowanie baterii i problemy z elektronika
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Luckyy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • ...
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 08, 2018, 17:12:37 pm »
Jak już pisałem, mój Diesel padł z powodu zapchanego DPF-u, które to zapchanie nie zostało zasygnalizowane.

Czy możesz napisać co dokładnie stało się z silnikiem, tzn. jakie były uszkodzenia, które stały się powodem wymiany całej jednostki?

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 08, 2018, 18:05:42 pm »
DPF był zapchany. Sterownik próbował go wypalić, dodając paliwa. Paliwa w końcu było tyle, że nie było smarowania
Silnik się zatem zatarł, i to tak dokumentnie, że nadawał się już tylko do wymiany.

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 08, 2018, 18:16:16 pm »
Czyli de facto zła eksploatacja. Nawet z padniętym czujnikiem goniąc jaga raz/dwa razy w miesiącu w trasie (120km/h++ 3000obr/min ++) 80-100km jeździł by do dziś. Nie ogarniam brania diesla do jazdy po mieście. Przez 5lat jazdy XF-ami dosłownie trzy razy zapaliła mi się kontrolka o DPF-ie. Ok, nie każdy lubi jazdę dynamiczną ale po co wtedy brać ponad dwustu-konnego Jaguara :D
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 08, 2018, 20:24:43 pm »
Janek dajesz jaguarowi zawsze but w podłogę tak po prostu czy rozpędzasz się powiedzmy do tych 140-150 jednostajnie bez buta - puszczenia dymu którego nie widać bo filtr wyłapuje sadzę ? Czytałęm, że dieslem z dpfem należy przyspieszać jednostajnie, bez zrywów, pedał gazu zawsze powoli do podłogi bez buta - żeby silnik nie produkował tych bąków które zanieczyszczają filter. Pytam bo w życiu nie miałem diesla. Odnośnie oleju w silniku nie ma tam miejsca żeby wstawić miarkę oleju ? Muszę popatrzeć.

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: benzyna czy Diesel do XF
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 08, 2018, 21:18:21 pm »
Jeżdżę XF-em 3.0 D pięć lat,nigdy nie miałem zadnego sygnału z DPF a zrobiłem nim 150 tys km.Jazda zawsze bardzo dynamiczna /to uczucie gdy but w podłogę -boskie/ w przedziale 180-240 km/h.I nie mówcie że nie ma gdzie tak jeżdzić,choć przyznaję że większość po autostradach i S kach.Do jazdy w mieście służy mi stary accord.Oleju nigdy nie dolewałem,wymiany dwa razy częśćiej co 13 tys. km ,ze stanu full po wymianie do następnej wymiany schodzi mi na wyświetlaczu 1/4 kreski.olej Millers C1 ze specyfikacją jaga do tych właśnie silników.No i wychładzanie turbin 3-4 minuty ZAWSZE,jak robię trasę 1000 km to silnik nie jest nigdy wyłączany.Jag stan idealny jak nówka,nigdy nic !!! I oby tak dalej  :-clap