Autor Wątek: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych  (Przeczytany 4837 razy)

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« dnia: Luty 05, 2018, 18:45:40 pm »
Witam,

Irytuje mnie problem z odpaleniem zimnego auta. W garażu potrafi stać tydzień i odpali na raz (temp. ok 14 stopni)
Ale postoi kilkanaście godzin na zewnątrz i już jest problem - muszę nakręcić 10-20 razy - czasami, aż akumulator powie dość :/
Dużo szybciej próbuje złapać na awaryjnym odpaleniu na gazie. Ale, że reduktor zimny to po sekundzie gaśnie.

Wykluczyłem - chyba logicznie:
akumulator - świeżo odpięty od ładowania i też nie odpalił (badana sprawność miernikiem u sprzedawcy aku to 85%)
pompa paliwa - na autostradzie na PB śmiga aż miło
czujnik temp. płynu - przy odpiętym nadal nie zapala

Pomysły? Sugestie?
 
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001


Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2018, 11:16:44 am »
Wątek dotyczy odpalania gdy jest ciepło - mi nie odpala gdy jest zimno.
I głównie ciśnienia paliwa - ale czy na pewno dotyczy mojego problemu
skoro po odpaleniu na PB śmiga aż miło? Nie powinien wtedy szarpać, albo mieć mało mocy?
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2018, 12:02:33 pm »
Sprawdzales OBD na zimnym silniku przed odpaleniem? Jak wygladaja odczyty z sensorów?
Psiknij jakiegos easy starta na zimnym silniku, zobacz czy odpali chociaz na sekunde, bedzie wiadomo czy masz problem z zaplonem czy ukladem paliwowym.
Przekrec stacyjke pare razy bez odpalania, co pare sekund, tak by pompa zbudowala cisnienie. Po przekreceniu stacyjki powinienes slyszec pompe przez pare sekund. Sprawdz czy jest jakas roznica po paru przekreceniach.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 480
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2018, 17:28:00 pm »
Ja po swoich ostatnich przygodach z odpalaniem kota zaczynam się zastanawiać nad tym jak sprawdzić "jakość" iskry.
Mój kocur odpalił po wielu dniach katowania rozrusznika, psikaniu samostartem, pomiaru ciśnienia paliwa - odpalił dopiero jak się ociepliło. I niby już teraz jest OK ale pali 26 l/100 ...
Koledzy którzy mi asystują w zmaganiach z kocurem sugerują weryfikację stanu mas silnika i układów.
NA razie wróciła zima więc czekam.
Piotr

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2018, 21:07:42 pm »
Mi pali normalnie - 14 trasa +autostrada - 20 miasto.
Dziś specjalnie zostawiłem na noc na mrozie i rano odpalił za drugim razem... Nie rozumiem tego samochodu...
Motyw z przekręcaniem stacyjki i zrobieniem ciśnienia sprawdzony - nic nie daje tzn dalej nie odpali...
Wręcz mam wrażenie, że jak krótko zakręcę to łatwiej odpala. Może zalewa świece?
Błędów nie ma, jedynie na dłuższej trasie wyskoczy czasami przy równej jeździe na gazie (160-180 km/h) - P0301, 0304,0305 - 0308, czyli wypadające zapłony prawie na wszystkich cylindrach.
Mam to wiązać z trudnym odpalaniem czy to bez znaczenia?
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2018, 11:45:00 am »
Ja bym jednak sprawdził ten czujnik temperatury. Jeśli wskazuje za niskie wartości to może go przylewać. Kiedy pracuje na benzynie już rozgrzany, to spaliny nie mają  gryzącego zapachu?
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2018, 12:01:38 pm »
Nie mają gryzącego zapachu.
Czujnik jest jeden? ten 2 przewodowy przy termostacie?
a jak sprawdzić? Podłączyć multimetr, odpalić i sprawdzać czy spada oporność?
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2018, 13:40:37 pm »
Podlacz OBD i bedziesz wiedzial od razu, kazdy skaner wyswietli ci temp plus kilka innych ciekawych rzeczy.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2018, 11:30:53 am »
otóż to :)
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2018, 17:58:30 pm »
Tango, teraz pytasz o to jak sprawdzić czujnik a jak ci podlinkowalem podobny temat to przecież to inny problem. Tam właśnie jest napisane jak sprawdzić ten czujnik.

Dodam tylko, że jest on nawet dostępny w IC za 30-40 zł już nie pamiętam.

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2018, 18:16:48 pm »
Dobrze, że zwróciłeś mi uwagę na moją ignorancję :-wstyd
Doczytałem tylko początek, że masz problem gdy ciepły i założyłem, że to mnie nie dotyczy...

Zmierzę oporność na zimnym i odpalę - zobaczę jak będzie rezystancja spadać.
Generalnie nie spodziewam się cudów bo przy odpiętym odpalałem i zmian na lepsze nie było...
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2018, 18:44:46 pm »
 :logojcpf:Dlatego napisałem, że jest on dostępny bez problemu i można go za niewielkie pieniądze wymienić 'na zapas'. W przypadku mojego auta po odpieciu czujnika na ciepłym silniku z trudem zapalił...     Nie wiem jak zimny.

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2018, 08:54:01 am »
Podłączyłem multimetr, odpaliłem kota (z wypiętym czujnikiem!) rezystancja zaczęła spadać w każdą sekundą pracy silnika...
https://photos.app.goo.gl/K55FYsP4GEAz22HZ2
Rezystancja była zgodnie z tabelką z wklejonego wątku. Czyli czujnik temperatury mogę wykluczyć...
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Ciężko pali na mrozie, kilka rzeczy wykluczonych
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2018, 16:06:41 pm »
A tak zapytam, czyściłeś masy i styki od przekaźników i na kablach przy rozruszniku? Może są zaśniedziałe i syf jakiś jest, i jak mróz, to wilgoć lodem podchodzi i większy opór w kręceniu?
xj6 4,0 Sovereign 1996