Autor Wątek: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa  (Przeczytany 4464 razy)

Offline pakeros10

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« dnia: Styczeń 28, 2018, 12:45:40 pm »
Witam serdecznie,
od niedawna poszukuję Jaguara, ale nie znam się kompletnie i szukam pomocy u specjalistów. :)  Jaguar XJS sprowadzony z USA, silnik 5.3 z przebiegiem 125.000 km.  Sprzedawca deklaruje, że mechanicznie jest w dobre kondycji, ale poważnym minusem jest skorodowana podłoga i będzie trzeba ją najprawdopodobniej wymienić. Nasuwa mi się pytanie, ile może kosztować taka wymiana podłogi. Gdyby ktoś mógł coś doradzić w tej sprawie, to byłbym bardzo wdzięczny.

Model: XJS
Rocznik: 1987
Przebieg: 125 000
Pojemność: 5.3
Paliwo: benzyna
Moc: 295KM
Lokalizacja: Warszawa
Cena: 29900



https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-cabrio-hess-eisenhardt-ID6z27Fq.html#41bed26268

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2018, 12:55:32 pm »
30 tyś zakup i ponad 50 tys na renowacje ( wybór dobrej firmy a takie są do renowacji ) i za jakieś 100 tyś masz ładnego jaguara
Jak jest jeszcze kompletny to rewelacja.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2018, 13:00:57 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline pakeros10

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2018, 13:46:04 pm »
Może znasz kogoś, kto zna się na Jaguarach i pomógłby mi ocenić prawdziwy stan tego Jaguara ? Ciężko znaleźć osobę, która rzeczywiście dobrze zna się na tego typu samochodach.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2018, 15:18:05 pm »
Poczekaj chwile są tu znawcy tematu.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline pirullo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2018, 16:52:20 pm »
Jeżeli chcesz rozpocząć przygodę z Jaguarami to odpuść sobie na start rozpoczęcie projektu. Poszukaj XJS ale poliftowego z silnikiem 4.0. Auta po liftingu mają poprawioną elektrykę, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, 4 biegowy automat, silnik też ulepszony i do tego 6 a nie 12 cylindrów. Połowę mniejszy kłopot i spalanie, zamiast 30 litrów po mieście pali poniżej 15 i są zakłady którego naprawią w przeciwieństwie do kultowego ale skomplikowanego V12 do którego w razie awarii będziesz szukał warsztatu ze świeczką na drugim końcu Polski.
XJS 4.0 1992
XK8 1997 (sprzedany 2021)
XJ 4.2 2003
XK 4.2 2007

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2018, 18:08:35 pm »
V12 5.3  to pot,krew,łzy,stres,bezsenność i pusty portfel. Dużo wad,mało zalet. Tylko dla zaawansowanych znawców tematu,dla ludzi mających i pieniądze i  mechanika,które chce i umie ogarnąć ten silnik. Jeżeli jesteś początkującym pływakiem,to logicznie popływać najpierw w basenie,a nie od razu przez kanał La Manche. Przykro byłoby utonąć.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 28, 2018, 20:01:28 pm »
Panowie nie tak ostro może kolega ma dobre konto. Tu rachunek jest prosty.
Auto do odbudowy zakup i odbudowa na dzień dobry 100 tyś.
Roczne utrzymanie od 10 tyś w górę
Kolego zadzwoń do sklepu V12 i dowiedz się czy są i po ile części blacharskie porozmawiaj w firmach które remontują takie auta i wszystko się wyjaśni.
Dodam że tanio nie będzie.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 28, 2018, 20:31:55 pm »
pakeros10, połówki podłogi kosztują 750zł/szt, ale musisz obejrzeć dokładnie resztę nadwozia, bo niewiele blach można jeszcze kupić.
Hess-a wyprodukowano 838 szt., więc jest bardzo rzadki. Warto go restaurować, bo ceny idealnych egzemplarzy na zachodzie to 25-30 tys EUR. Jeśli chodzi o mechanikę, zawieszenie, hamulce, itp. to nie problemu z dostępnością części.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline pakeros10

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 28, 2018, 20:44:12 pm »
Dzięki Panowie za pomocne komentarze. Duże koszty jak na pierwszego Jaguara, a nie mam też worka pieniędzy, aby szukać po Polsce warsztatu, który w razie czego go naprawi. Zacznę na początek od mniejszych silników, a z biegiem czasu znajdę coś mocniejszego :)

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 28, 2018, 21:37:26 pm »
Wymyśliłem mało śmieszny dowcip:
-Dlaczego ludzie kupują V dwunastki?
-bo są tanie....
Kup za 50K przyzwoity egzemplarz 4.0 i będzie przynajmniej szansa,że nie skończy się to katastrofą. A jeżeli nie ma tych 50 plus,powiedzmy,10K na drobne naprawy startowe,to pozostaje dozbierać albo zmienić zainteresowania.


Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 28, 2018, 22:06:47 pm »
I te seksowne wystające zderzaki ;)

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 29, 2018, 09:42:20 am »
Kupując pordzewiały kabriolet trzeba wziąść pod uwagę tą okoliczność,że skoro rdza zżarła podłogę,to to samo może być na innych elementach konstrukcyjnych,tam gdzie nie widać,profile zamknięte,łączenia blach i kiedy to wszystko się rozbierze,to już nie będzie do czego wstawiać tej podłogi,a auto nie mające dachu będzie miało tendencję do złożenia się w pół.
Ponieważ XJS nie jest zbyt cenionym klasykiem (chociaż H&E kusi) więc z ekonomicznego punktu widzenia odtwarzanie blachy,ratowanie takiego auta, będzie problematyczne.
To jest czarnowidztwo,wersja pesymistyczna,ale pochylając się nad tym egzemplarzem warto o tym pomyśleć.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2018, 10:12:45 am wysłana przez Witek12345 »

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2018, 15:33:54 pm »
Pakeros, jeśli ma to być starszy jag, to może by tak zacząć od czegoś mniej zgryźliwego?
xj6, xj40, x300. To klamoty które nie "wtrąbią" Cię z butami.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<