Autor Wątek: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB  (Przeczytany 3642 razy)

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Witajcie. Od 2 tygodni jestem w posiadaniu mojego kota :) Zaczynaja sie pojawiac pierwsze usterki. Jedna z nich jest właśnie Check Engine mowiacy o wysokiej emisji spalin.
Zrobiłem 250km i kot spalił prawie cały bak(50l). Dodam ze 90km bylo zrobione w trasie. Reszta miasto, spokojne toczenie się.
Poczytałem kilka tematów i nastawiam sie na wymiane katalizatora... Biorę równierz pod uwage regeneracje w firmie w Zgierzu. Czy moglby sie wypowiedziec w temacie ktos kto regenerował katalizator ? Jest dobrze, czy po kilkunastu k problem powraca ?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2018, 12:49:57 pm »
To nie wygląda na problem z katalizatorem.

Podaj jakie dokładnie błędy sygnalizuje kocur.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2018, 12:57:07 pm »
Nie pamietam obecnie kody błędu bo sprawdzałem kilka dni temu. Ale mowi opis mowil o wysokiej emisji spalin. Wykasowalem go. Ale po 70km znow sie pojawił. Jesli chodzi o jazde, nic nie dolega.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2018, 13:35:34 pm »
Skoro ma taki apetyt, to jeździsz prawdopodobnie na zbyt bogatej mieszance. Problemu szukałbym np. w sondach lambda. Katalizatory w tych warunkach faktycznie długo nie pożyją, ale nawet jeżeli by ich wcale nie było to nie miałoby wpływu na spalanie. Mieszankę regulują sondy przed katalizatorami.

Bez kodu błędu ciężko coś doradzić. Jakie są korekty dawek paliwa (Fuel Trim, STFT oraz LTFT)?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 17:39:13 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2018, 13:46:22 pm »
Az tak, niestety sie tym nie zainteresowałem :(
Ale dzieki za podpowiedzi, w sobote stawiam go na tydzien do swojego mechanika, takze poprosze zeby na to zerknał i mi podrzucił te dane.
Jesli okaze sie ze mieszkanka jest za wysoka, zapewne wymienia sie sonde... ? Moze z czapy pytanie, ale nigdy nie mialem podobnego problemu w autach.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2018, 14:31:03 pm »
Wymienia się to, co jest uszkodzone  :-chyt

Sondy są dwie, każda po 500zł, więc szkoda wymieniać tak po prostu.
Dlatego tak ważna jest właściwa diagnoza, odczytanie konkretnych błędów.
Bo może wymienisz sondy, a się okaże że wtryski Ci leją...

I wtedy różnicę poczujesz jedynie w portfelu....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 17:39:37 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2018, 15:24:33 pm »
Znalazlem zdjecie ze sprawdzania auto ktore wskazuje na (chyba) zawyzone dawki paliwa. Zdj w zalaczniku.
Czy to moze byc przydatne w ustaleniu diagnozy?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 17:39:55 pm wysłana przez MicGin »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2018, 17:15:08 pm »
Ja obstawiam lewe powietrze, lub problem z przepływomierzem. Ecu myśli, że ma mało powietrza więc daje mniej paliwa, sondy mówią, że jest ubogo i ecu koryguje, stąd wysokie korekty.
Przydały by się jakoś odczyty live z MAF, map, rpm, tps, i wspomniane ltft i stft.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2018, 17:34:01 pm »
Wrzucam wszystkie co otrzymałem, mi one niestety niewiele mowią ;/

« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 17:40:25 pm wysłana przez MicGin »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 22, 2018, 19:49:45 pm »
Niestety żadna z tych wartości nie pomoże w diagnozie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2018, 09:18:47 am »
No i niestety pada u mnie katalizator. Zastanawiam sie czy szukac uzywki czy oddac swoj do regeneracji? Widzialem ze przewijal sie zaklad z okolic Łodzi ktory zajmuje sie katalizatorami. Czy ktos z was korzystal z opcji regeneracji ? Daje to radę ? Zastanawiam się nad regeneracja a kupnem uzywanego z alle. Nie do konca wiem co lepsze w tej sytuacji.

Zadzownił do mnie mechanik, wymienił mi swiece i powiedział ze katalizatorami sie nie zajmie ( nie wymontuje) bo to na 4x4 (wtf?)
Czy to naprawde trudna robota aby wymontowac katalizatory? Czy nie jest po prostu pewny diagnozy albo nie oplaca mu sie tego robic?
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2018, 00:56:26 am wysłana przez Choina »

Offline Gikonzx9r

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2018, 15:37:00 pm »
Jeżeli chodzi o przedni katalizator to demontaż jest dość łatwy, jeżeli śruby nie są zapieczone/zardzewiałe. Z tylnym jest dużo gorzej niestety. Jest sporo rozbierania. Czytałem dużo dobrych opinii o regeneracji w Zgierzu i sam planowałem wysłać, jednak mój prawdopodobnie jest sprawny, więc nie wysyłam.   

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2018, 16:33:39 pm »
Tez planowałem do nich wysłać, ale jak narazie jestem w punkcie wyjscia.
Moj mechanik podejrzewa ze to nie katalizator, z kolei drugi ktory sie Jagami zajmuje twierdzi ze to na bank katalizatory ale ich nie wyjmie.
Zgłupieć można.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2018, 08:00:22 am »
Check mówiący o złej sprawności katalizatora bodajże P420 to na bank katalizator.

ALE to moim zdaniem nie ma NIC wspólnego z wysokim spalaniem. Sondy lambda za katalizatorem nie sterują mieszanką.

Uszkodzenie katalizatora może być natomiast skutkiem jazdy na bogato.

Jeżeli miałbym wróżyć, to naprawa katalizatora spowoduje usunięcie błędu i nic poza tym. Jeżeli go zregenerujesz a spalanie nie spadnie, to nowy też może długo nie pożyć.

Na szybko i na tanio:
- zamontuj emulator sondy lambda za 10zł aby pozbyć się P420 (jeżeli będziesz chciał zawsze możesz potem wymienić katalizator i zdemontować emulator)
- kup sobie ELMa za 30zł i zobacz korekty krótko i długoterminowe.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2018, 08:05:37 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Check Engine i Wysoka Emisja Spalin + Spalanie ponad norme 3.0 AWD tylko PB
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2018, 09:10:21 am »
Już jest tyle tych wątków o problemach z katalizatorem, że idzie się w nich pogubić

W moim poprzednim, w którym robiłem katalizator, to właśnie objawem był brak mocy i duże spalanie. Silnik się kiepsko rozpędzał, bo katalizator blokował wypływ spalin, im wolniej on się rozpędzał, tym bardziej wciskałem gaz, przez co więcej palił.

Ja jak już odczytałem błędy, które mocno wskazywały na katalizator, to rozebrałem tę dwururkę, która łączy dwie strony wydechu i odpaliłem. Kilka przegazówek i już było widać, że z jednym katalizatorem jest coś nie tak.
Teraz piszę czysto teoretycznie, ale gdybym teraz miał diagnozować katalizator, to pierwsze co, to drugie sondy out i endoskop do środka. Pewnie ta od strony grodzi jest wyzwaniem, ale myślę, że się da. Tak jak da się wyjąć ten katalizator bez demontażu sanek


Aaa jeszcze jedno, czasem to trzeba te koty trochę przegonić
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG