Autor Wątek: XJ40 XJ6 4.0 1994  (Przeczytany 7557 razy)

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2018, 20:12:37 pm »
U nas w PL jest ciezko o xj40, na allegro masz przykladowo tylko 17 pozycji z czego wiekszosc to smietniki, nawet jest kilka za ponad 40tysi a i tak mimo zapewnien sprzedajacych pare rzeczy sie nie zgadza :D wiec juz to o czyms swiadczy. I pamietaj ze nawet jak kupisz xj40 za 20 czy 25tysi to i tak bedzie cos do zrobienia. Znajdziesz cos to smialo wrzucaj na forum.

Offline maarp

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 20, 2018, 20:58:00 pm »
Nie jest prawdą że auto bezpośrednio przybyło do Polski z Kaliforni.
W 2006 trafiło do Wielkiej Brytanii i tam spędziło czas od 2006 do 2017. Przebieg w 2006 kiedy opuszczał USA to około 83000mil. Teraz ma niewiele więcej więc albo mało jeździł albo korekta?
Konkludując - auto ma 24 lata. Pół życia spędziło w USA, pół życia na terenie Wielkiej Brytanii.
Mam nadzieję że nieco rozjaśniłem sytuację.

AHA i nie jest prawdą że ma podłokietnik od x308 - takie podłokietniki były dostępne jako opcja w XJ40 i x300 na pewno od 1993 roku.
Moim zdaniem auto wyszło w takim wydaniu z fabryki, oprócz felg które zmienił obecny właściciel. Na 100% wyszło na "Kiwi" mimo że nie ma oznaczenia "Gold".
Dokumentów brak od dłuższego czasu...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2018, 21:03:19 pm wysłana przez maarp »
1994 Jaguar XJR (XJ40)
1993 XJS 4.0 Cabrio

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2018, 23:19:40 pm »
No widzisz z tym podlokietnikiem. Widzialem w niektorych te podlokietniki ale sa one rzadkoscia, do tego czytalem ze wiele osob wymienialo zwykle podlokietniki na te z kubkami od x308 dla wygody. U mnie tez byl podmieniony w dodatku w odrozniajacym sie barwa kolorem ale juz jest wszystko na swoim miejscu tak jak byc powinno.

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 566
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 21, 2018, 10:29:12 am »
Dokumentów brak od dłuższego czasu...

Napewno się sprzeda...

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2018, 13:02:51 pm »
No widzisz z tym podlokietnikiem. Widzialem w niektorych te podlokietniki ale sa one rzadkoscia, do tego czytalem ze wiele osob wymienialo zwykle podlokietniki na te z kubkami od x308 dla wygody. U mnie tez byl podmieniony w dodatku w odrozniajacym sie barwa kolorem ale juz jest wszystko na swoim miejscu tak jak byc powinno.

Takie podłokietniki były już w x300, ale nie widziałem fabrycznie montowanych w xj40.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline frost84

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 23, 2018, 15:26:10 pm »
W Stanach nie było wersji oznaczonych jako Sovereign. Ja w moim też mam tylko oznaczenie XJ6, a na dowodach zakupu i po VINie wynika, że to Sovereign, nawet gdzieś tam pod schowkiem w ukrytym miejscu znalazłem fabryczne oznaczenie Sovereign. Na tamtejszym rynku po prostu wszystkie były wyposażone w takim standardzie więc nie oznaczano ich jako Sovereign, wyżej był tylko Vanden Plas.

Odnośnie braku intarsji na drewnie to zwróćcie uwagę, że schowek ma kształt jak w Daimlerze, a nie jak w XJ6, to też jest specyfika niektórych modeli z USA.

Pasy automatyczne to była chyba tylko opcja i nie wszystkie z USA mają, ja w 91 mam.

Jeżeli chodzi o problemy związane z tym, że to jest wersja USA to osobiście ich nie doświadczyłem. To są drobne sprawy np. żarówki są inne, ale można przerobić wtyczki albo zamówić z internetu, radio nie obsługuje parzystych częstotliwości - można przeprogramować albo zmienić na europejskie za kilkaset zł, silnik się różni tym, że ma zawór EGR ale nie sprawiał mi nigdy problemów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2018, 16:13:06 pm wysłana przez frost84 »
XJ6 / XJ40 / 4.0 / 1991

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 23, 2018, 20:34:05 pm »
Yoohas wlasnie mimo ze widzialem te podlokietniki w xj40 to obstawialem ze nie byly montowane fabrycznie, po prostu sobie ktos "robil dobrze" podmieniajac je z nowszego modelu zeby miec gdzie kubki wlozyc. Kolego maarp mozesz potwierdzic jakims dowodem swoje zdanie na ten temat ? Warto poszerzac wiedze.

Offline trabant66r

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 23, 2018, 22:35:22 pm »
Ogólnie z zewnątrz auto prezentuje się ładnie, środek jest już trochę gorszy, raczej nie jest kolekcjonerski... Ważne że jest z jednego kawałka i w oryginalnej konfiguracji jak piszecie. Przebieg raczej dyskusyjny, najgorszy jest brak dokumentów. Właściciel ma je odzyskać bo podobno są w Anglii ale wtedy ma cenić 13000 a to już nie jest okazyjna cena jak za to auto. Szkoda bo jak ze te pieniądze za które teraz jest wystawiony to bym go kupił.

Offline maarp

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: XJ40 XJ6 4.0 1994
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:56:59 am »
A propos cupholdera...
Można znaleźć na zagranicznych forach i w necie ogólnie, cenniki z opcjami dostępnymi na przykład dla roczników ostatnich lat produkcji. Niestety nie mam czasu teraz grzebać.
Można też sprawdzić na:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-canada-usa-parts/interior-trim-and-linings/centre-console/centre-console-and-armrest-front
I jest tam opcja z "cupholderem".
Poza tym bardzo łatwo znaleźć zdjęcia aut z USA. Ogromna większość aut z 1994 roku ma takowe podłokietniki na wyposażeniu. I raczej na pewno nie jest to "widzimisię" włożone do xj40 z x308 przez leniwego hamerykanina.
https://assets.hemmings.com/uimage/29514019-770-0@2X.jpg?rev=1
1994 Jaguar XJR (XJ40)
1993 XJS 4.0 Cabrio