Autor Wątek: X350 supercharger z problemami  (Przeczytany 4817 razy)

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 25, 2018, 12:28:44 pm »
Wszystko na to wskazuje. A masz może wiedzę jaki interfejs jest potrzebny do tego SDD? Zwykły popularny USB, czy musi być to jakiś bardziej zaawansowany sprzęt?

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 25, 2018, 14:30:49 pm »
sdd + kabel np klon mongoose (wpisz w google "obd2tool JLR Mongoose Pro V145 for Jaguar" )

Offline camaro

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Kocham to forum
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 26, 2018, 17:10:46 pm »
witaj. mam podobny problem z ladowaniem ale u mnie objawoia sie to migajacymi swiatlami w srodku . proponuje od sprawdzenia kabli masowych i srub mocujacych bo one poprostu pekaja i choc sie trzymaja to niema styku a wiec tak dwie sruby z przodu pod oslona lamp jedna sruba na podszybiu po sciagnieciu oslony serva i wlewu spryskiwacza dwie sruby pod deska rozdzielcza . dwie sruby pod podloga auta pod plastikowymi oslonami i 3 sruby w bagazniku. wada chcoc jedej z tych srub powoduje bledy alternatora . mozesz tez sprawdzic wchodzac w ukryte menu trzymajac dwa przyciski i wpisujac kod 1971 . wymiana akumulatora na nowy nie musi byc resetowane komputerem wystarczy klemy zlaczyc na 10 minut jedynie co po takiej wymianie muszisz na nowo wpisac kod do radia i skalibrowac szyby, co do alternatora proponuje orginalny nawet uzywany bo czesto komputer ktory steruje ladowaniem nie przyjmie ci  tego alternatora stwierdzajac jego wade a te 2 kabelki zapewne od zawieszenia urwane przez mechanikow

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2018, 14:52:43 pm »
Częściowo rozwiązałem zagadkę, zostawiam więc informację dla potomnych :)
Znalazłem w schematach jaga informację, że FEM (front electronic management) i REM (rear elektronic management) wysyłają do IC (panel klimy, zegary itp) zapytanie czy ładowanie jest w porządku. IC przesyła zapytanie dalej do ECU i odpowiedź wraca przez IC do FEM i REM. W jakim celu to robią? W takim, że w przypadku braku ładowania FEM odcina podgrzewanie lusterek, kierownicy i przednich foteli, REM tylnych foteli i szyb. Czyli wszystko co pobiera dużo energii a nie jest wymagane do kontynuowania jazdy. Pomysłowe.
Zauważyłem również, że kot jest na tyle głupi, że odpięcie wtyczki od alternatora powoduje zgaśnięcie braku ładowania (przy okazji oczywiście alternator przestaje ładować). Tak więc odpiąłem wtyczkę, odpaliłem furę i... cała elektryka auta ożyła. Czyli wszystkie problemy z elektryką w samochodzie wynikają z problemów z ładowaniem. Pozornych problemów, bo alternator mimo wskazywania błędu ładuje normalnie.
Teraz tak, do alternatora dochodzą 3 linie. Jedna to sygnał charge/fault, druga to zasilanie regulatora, trzecia to linia testowa z tylnej skrzynki z bezpiecznikami, daje ona informację czy napięcie ładowania pojawia się faktycznie w obwodzie. Sądzę, że te 2 linie muszą mieć zbliżone napięcie, wtedy regulator wysyła sygnał do ECU na pierwszej linii o pewnym poziomie napięcia. I ten pewien poziom wymaga ustawienia w SDD. Teraz muszę zdobyć tylko interfejs i zaprogramować ECU.

xsnailx, masz taki interfejs działający? Którą wersję SDD można opanować i zmusić do działania? 145, 150 i 153 nie mogę ruszyć. Niby 139 działa poprawnie, ale nie znalazłem witamin do niego. Zaczyna mi brakować sił do tego auta.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 00:07:06 am wysłana przez Choina »

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2018, 21:56:37 pm »
mam taki sam interfejs z moim xf dziala idealnie, mam wersje 1,32 w offline. jesli chcesz odezwij sie na priv to podrzuce jakos

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 29, 2018, 09:53:51 am »
Dzień dobry wszystkim po dłuższej przerwie. Udało mi się usunąć większość usterek Jaga i wrócił on do właściciela do Niemiec. Wszystkie elementy typu ogrzewanie kierownicy, lusterek, foteli i szyb ruszyły po naprawie alternatora, a w zasadzie jego wiązki. Jak sądziłem, z rzekomego braku ładowania kicur poodłączał wszystkie "zbędne" odbiorniki prądu, żeby mógł dokulać się możliwie jak najdalej. Dla Was mała garść informacji:
Alternator oprócz głównego plusa i masy posiada 3-pinową wtyczkę (mówimy o wersji z silnikami V8, V6 ma inne rozwiązanie). Jeden pin to zwykły sygnał do zegarów- "dobrze, niedobrze". Sygnał ten oprócz uruchomienia kontrolki braku ładowania wyłącza wszystkie większe odbiorniki prądu w razie awarii. Co ciekawe wystarczy odpiąć tą wtyczkę od alternatora i pomimo faktycznego braku ładowania cały osprzęt ożywa a kontrolka znika.
Pozostałe 2 piny to wzbudzenie alternatora i napięcie kontrolne z tylnej skrzynki bezpieczników. Obydwa napięcia muszą być mniej więcej równe, wtedy łaskawy regulator alternatora wysyła do zegarów sygnał- "Panie, jest dobrze, ładuje". Żeby zmierzyć te napięcia wtyczka MUSI być wpięta, czyli rozcinamy wiązkę z przodu silnika u góry po lewej stronie i wkłuwamy się w odpowiednie przewody. Pomiar na wiszącej wtyczce nie ma sensu, obydwa napięcia się tam pojawiają mimo uszkodzonej wiązki (ćwiczyłem, sprawdziłem napięcia we wtyczce- były, więc wymieniałem jak głupi alternatory).

A teraz największy problem- kot pojeździł z właścicielem kilka dni i... rzucił palenie. Objaw jest taki- odpala na dotyk każdorazowo i zaraz zaczyna się dusić i gaśnie. Po odpaleniu można jeszcze wejść na obroty, ale tak czy tak po 2-3 sekundach zdycha. Z braku pomysłów na odległość zaleciłem wymianę przepływomierza. Nowy oryginalny denso- nie pomogło. Ktoś ma jakiś pomysł? Ciśnienie na listwie paliwowej jest (wg czujnika), czujnik temperatury silnika żyje, obroty czyta. Nie wiem już jak mam chłopakowi pomóc, na odległość nic mi już do głowy nie przychodzi. Czy X350 nie miały jakiejś takiej przypadłości?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 29, 2018, 21:19:21 pm »
Z tym alternatorem to mnie naprowadziłeś. Po wymianę całego silnika z osprzętem straciłem grzane fotele. Niby napięcie na bezpiecznikach jest do modułu dociera diody świecące ale fotele nie grzeją.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 29, 2018, 21:34:31 pm »
To jeszcze się wstrzymaj. A działa Ci ogrzewanie szyb? I czy masz błąd alternatora, bo jeśli nie to nie tu przyczyna. Przyciski od grzania szyb w ogóle nie powinny być aktywne.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 30, 2018, 10:39:14 am »
Szyby i lusterka grzaja , napiecia do modułu dociera ,bezpieczniki sprawne. Rozmawiałem z Karolem i tez sie dziwi , czyżby obie maty sie uszkodziły.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 30, 2018, 11:42:44 am »
Mało prawdopodobne, ale nie wykluczone. Jak znajdę chwilę to przeglądnę schemat i powiem Ci co sprawdzić.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 30, 2018, 16:06:39 pm »
Schemat cały przerobił jedynie mat nie sprawdziłem omomierzem.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline piotrorlowski

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 04, 2018, 18:39:23 pm »
Panowie, czy jakaś konkluzja się urodziła?
2004 XJR

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: X350 supercharger z problemami
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 04, 2018, 19:02:33 pm »
W moim przypadku nic. Niestety przeglądnąłem wczoraj schemat i dział engine management system mnie załamał. Czujnik na czujniku i czujnikiem pogania. Zdiagnozowanie tego na "węch i oko" jest chyba niemożliwe, jedyne wyjście to znaleźć jakąś życzliwą duszę na niemieckim forum, która podjedzie z interfejsem i programem do Jaga i spróbuje odczytać sygnały z czujników. Innego wyjścia chyba nie ma.