Autor Wątek: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc  (Przeczytany 6825 razy)

SMiGACZ

  • Gość
Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« dnia: Październik 25, 2017, 15:20:22 pm »
Witam! Pacjent - mój Jaguar XF 2011 3.0D S, ostatnio zaczął kopcić na czarno i swąd spalin jest inny niz zawsze, już nosem czuć ze cos jest nie tak :/ Dodatkowo zabrakło mu mocy w srodkowym przedziale obrotow (jakby nie bylo doladowania), do tego jedna z turbin, chyba ta od nizszych obrotow, zaczela mocno świszczeć. Bardzo prosze Was o pomoc w zrozumieniu ponizszych kodów błędów zanim oddam samochód do mechanika, chciałbym mniej wiecej wiedziec z czym to sie je i na co sie przygotowac...

P00BD   PowerTrain   Pending   Manufacturer Defined
P006A   PowerTrain   Pending   Manufacturer Defined
P0235   PowerTrain   Pending   Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit

Do tego samochód wszedł w tryb Restricted Performance. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2017, 21:19:28 pm »
Te dwa pierwsze błędy to odpowiednio:

Zbyt wysoki odczyt na MAF sensorze (przepływomierz)
Różnica odczytu cisnienia pomiędzy MAF i MAP sensorem.

Możliwe ze coś z przepływomierzem. Wymontuję, przeczysc, może pomoże, przynoszący sprawdź przewody.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2017, 21:32:08 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2017, 11:33:48 am »
jak świszczy to na to, że gdzieś ucieka ciśnienie...

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2017, 12:18:59 pm »
Miałem to samo w 3.0D remap z 211km na 302km. Przełącznik od załączania drugiego turba się zatarł. Świst przy 2350-2450obr/min plus "efekt turbodziury". Wymiana ca. 800zł.  Często dochodzi do tego nierównomierne wypalenie DPF-a. W sensie w naszych kocurkach są dwa :)
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

SMiGACZ

  • Gość
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2017, 15:15:03 pm »
@rmazurek @KRISS dziekuje panowie za wskazówki :)

@Janek ooo, mój przypadek wygląda podobnie do Twojego, przynajmniej na pierwszy rzut oka/wstępne diagnozy...  :)
W serwisie miałem niedawno czyszczony jeden z DPFów, ponoć był niemal kompletnie zabity sadzą - w przeciwieństwie do drugiego, który był w bdb stanie  :-\
No i ten efekt turbodziury, który z prawie niewyczuwalnego zrobił się ogromny.
Mozesz podać więcej szczegółów? Co myślisz o tym świszczeniu, miales tak?

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2017, 10:28:16 am »
Tak jak napisalem. Świst  pojawia się przez to, że ucieka ciśnienie doładowania przez ten przelacznik, zaciera się i przez to przy kickdownie, ostrej jeździe gdzie drugie turbo ma wie załączyć wywala bledy. Dostać się do niego można od spodu, na podnosniku.  Jak coś to masz na pw moj  nr. Tel.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Shadow_956

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2018, 00:42:29 am »
SMiGACZ co było u ciebie przyczyna ? Bo własnie i mnie dotkną ten problem.

Jechałem na totalnej rezerwie, zwolniłem do 100, ściszyłem radio, zaobserwowałem ze powyżej 90km/h coś świszczy wraz z dodawaniem gazu ale auto miało moc reagowało na gaz ale z racji rezerwy nie jechałem szybko. Zatankowałem do pełna i w gaz, przejechałem jakieś 20km, świst nadal objawiał się powyżej 90km/h, ale przestałem się nim przejmować i jechałem, ale niestety po tych 20km pojawił się komunikat Restricted Performance. Nie uśmiechało mi się czekać na lawete auto jechało wiec jechałem te 80km/h, po jakimś czasie komunikat zgasł, auto odzyskało moc, dość mocno go przedmuchałem jechał wszystko było ok, ale ten delikatny świst był nadal, komunikat nie powrócił ale postanowiłem dojechać do domu delikatnie już nie przekraczając tych 80km/h.

Po wjeździe do garażu zajrzałem pod maskę no i coś się dzieje, silnik zapocony, wskaźnik oleju wskazuje poziom OK ale poziom jest delikatnie niższy niż od ostatniego sprawdzenia. Załączam zdjęcie, może ktoś miał podobna sytuacje co może być przyczyna?

Z góry dzięki.

Offline Shadow_956

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2018, 21:26:31 pm »
Panowie nikt nic ?

To może chociaż ktoś ma pomysł skąd te zapocenie mogło się wziąć ? Turbina poniżej w tym miejscu się znajduje ?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2018, 08:01:47 am »
Ten duzy element na zdjeciu to lewy kolektor dolotowy - mozliwe ze jest pekniety. Musisz sprawdzic generatorem dymu...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Shadow_956

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2018, 09:07:14 am »
@rmazurek dzięki za sugestie, powiedz mi jeszcze bo jestem kompletnie zielony, auto na biegu jałowym chodzi idealnie, delikatne rozpędzanie do predkosci 80km/h tez bez jakichkolwiek oznak, dopiero w okolicy 2tys obrotów rozpoczyna się świszczenie czy to by przemawiało za kolektorem ?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2018, 14:58:53 pm »
Wieksze obciazenie daje wieksze cisnienie w dolocie - jesli nieszczelnosc jest niewielka to nie bedzie  slychac przy niskim obciazaeniu/ delikatnym przyspieszaniu)

Twoj Jag jest moze z 2010(lub okolic) - znalazlem temat w necie ktory sugeruje ze w tych latach byly kolektory ktore w miare czesto pekaly - od 2012 roku modelowego (podobno) wprowadzono modyfikacje ktore wzmocnily ten element.

Przeczysc go porzadnie - mozliwe ze uda Ci sie zobaczyc czy jest pekniety - tak znaczne "wyrzyganie" oleju moze sugerowac dosc duze pekniecie.

Poszukaj na laczeniach plaszczyzn - tam plastik jest najcienszy:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 15:39:46 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Shadow_956

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2018, 15:41:46 pm »
Tak, dokładnie luty 2010, auto ma przebieg 150tys.

W weekend podłączę jeszcze go pod komputer.

@rmazurek dzięki za zaangażowanie i za wszelkie sugestie, też zagłębiłem się w temat tych kolektorów i widzę ze to częsta przypadłość, bo byłem w szoku ze tak nagle cos się zepsuło wszystko grało, dzień wcześniej trasa 300km na pełnym bucie następnego dnia powrót i w połowie drogi świst. Jeszcze myślałem ze może cos z paliwem ze jadać na tej rezerwie zassał jakiś syf no ale później zajrzałem pod pokrywę i te zapocenie...

Powiedz mi jeszcze czy mogę delikatnie się poruszać autem czy raczej odstawić je i nie dotykać do czasu naprawy
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 15:49:54 pm wysłana przez Shadow_956 »

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2018, 19:13:07 pm »
Kruciec od intercoolera pewnie pękł. Popatrz stojąc przodem do silnika po lewej stronie przy podluznicy tam jak taka gąbka jest przy chłodnicach. Jedna osoba dodaje gazu a Ty patrz i słuchaj gdzie syczy i żyga olejem.


Janek gdzie ten drugi filtr dpf ? U mnie z tego co widziałem jest jeden za skrzynią. A po prawej stronie od spodu stojąc twarzą w stronę tylnej osi to katalizator. Siedząc w środku kat. Jest w tunelu środkowym po stronie prawego kolana kierowcy. Nie widziałem tam dwóch dpf ów.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 19:18:10 pm wysłana przez nordyk »

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2018, 00:28:13 am »
Mam to samo rok temu prawy,dzisiaj lewy -świst powyżej 2 tys obr. Delikatne zapocenie na górze kolektora,niestety do wymiany wraz z wszystkimi rurkami ,uszczelkami ,podkładkami w JRL 5,9 tys.Raczej powinno się to wszystko wymienić bo zostawiając stare elementy nie mamy gwarancji szczelności połączeń.Ale jest rada na zmniejszenie kosztów.To silnik PSA ,kupuję wszystkie części w serwisie Citroena 2,8 tys. i za robotę zaspiewali 1,4 tys. wychodzi 4,2 tys. I mamy 1,7 tys. w kieszeni a części są te same !!!Lewy w XF to przedni w C5 bo tam ten silnik poprzecznie ustawiony.

Offline Shadow_956

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2018, 08:34:30 am »
@zbychuro mówisz poważnie, trzeba te wszystkie elementy wymieniać, nie wystarczy wymiana jedynie kolektora/pokrywy?