Autor Wątek: XJ6 4.2 seria III reaktywacja  (Przeczytany 3139 razy)

Offline MSCHINDLER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • XJ6 4,2 1986
XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« dnia: Wrzesień 13, 2017, 11:12:58 am »
Witam od kilku dni jestem posiadaczem XJ6 SIII 4,2 1986r.

W pojezdzie tym grzebało dwóch mechaników zanim go kupiłem, stał ponad 10 lat.

Poskładaliśmy go, zrobilismy na nowo instalację elektryczną (starą zjadły wiewiórki, w komorze silnika w bagażniku gniazda, łupiny z orzechów w każdym możłiwum otworze nawet w tłumikach).
cała instalacja wyposażenia działa, hamulce pracują skrzynia pracuje, wspomaganie działa, niestety nie potrafimy ustawić pracy silnika, zapłon faluje. nie wiemy jak podłaczyć węże podciśnienia, opornik balastowy cewki grzeje się tak że aż się z niego kopci...

Pomóżcie proszę :-K , dajcie zdjęcia swoich silników, podejrzewam że brakuje nam pompy powietrza ale czy ona na 100% była w tym modelu?
gdyby co nr VIN: SAJJCALR4CC450466

poniżej zdjęcia silnika i film jak pracuje:

https://drive.google.com/drive/folders/0B8PnR4nYisCAbVlMY09VUWJvSlk?usp=sharing
Z miłości do do XJ wstępuję w szeregi

Offline MSCHINDLER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • XJ6 4,2 1986
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2017, 21:20:15 pm »
Ma ktoś schemat węży podciśnienia?
Z miłości do do XJ wstępuję w szeregi

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2017, 22:44:38 pm »
Napisz dokładnie jakie fotki trzeba porobić.W weekend będę w domu to mogę pomóc :)

Swoją drogą - jak czytam Twoje posty to jakbym widział siebie 5 lat temu ;) ach ten zapał na samym poczatku drogi.... ;)

Offline Jagus123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2017, 23:03:06 pm »
witam proponowałbym wymienić cewkę,kable WN i świece.wszystko można dostać w sklepie V12 za niewielkie pieniądze.Jestem po renowacji dwóch takich Jagów mogę trochę podpowiedzieć na temat tej pięknej pasji.pozdrawiam kontakt na priv. tel 723478654

Offline Jagus123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2017, 23:34:09 pm »
Wpisz w google . jaguar xj6 series 3 engine vacuum. i kliknij w grafikę ,tam są schematy i zdjęcia,pomyślności

Offline MSCHINDLER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • XJ6 4,2 1986
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2017, 14:31:53 pm »
Witam ponownie,

Analizując katalog części, oraz manual serwisowy, doszliśmy do wniosku że ktoś przed nami dokonał wymiany głowicy silnika z wersji Emision D (wersja na Szwecję oraz Szwajcarię) na wersję europejską, usuwając jednocześnie pompę powietrza, pozostawiając jednak EGR, i kilka "dingsów" systemu podciśnienia. Komputer a raczej sterownik wtrysków z oznaczeniem DAC2030 (Szwecja/ Szwajcaria) jest dla wersji z pompą powietrza, prawdopodobnie to jest bolączka falowania silnika, zamówiliśmy sterownik o oznaczeniu DAC1210 (Bez katalizatora, pozostałe państwa), przy okazji w trakcie oczekiwania robimy nowe wiązki elektryczne w komorze silnika, wymieniamy kopułkę, kable, świece, palec rozdzielacza, czujniki oleju i temperatury.
Z miłości do do XJ wstępuję w szeregi

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2017, 01:07:26 am »
 Jeśli wymienili  głowice to chyba z kolektorem ssącym . Jak jest zamontowania pompa  powietrzna to  z tyłu na górze kolektora ssacego  jest czujnik  wyłaczający pompę gdy płyn jest gorący.  Na zdjęciach nie widzę tego czujnika.  Jesli silnik faluj eto moze być sporo  przyczyn. od ustawienie  zlego wałkow do ustawienia pzrerwy na zaworach , ciśnienia  paliwa wrysków i wielu wielu innch rzeczy. Np masz w swoim aucie EGR  wyglada ze to rynek jak piszesz  szwajcarski czy ?
 Sprawdź czy ten EGR  jest zamknięty czy przypadkiem nie ma przez niego przepływu spalin .
  Ja nie lubie zmienać  róznych elementów typu ECU  do aut ktore  nie chodza dobrze . potem juz nie wiadomo co reperować . Wymiana ECU na  sterownik bez kolektorów wiąże sie z ich usunieńcem  jak tez wywaleniem sondy o2 . zmiany zapłonu jak również podciśnienia .
 czy ty sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ?  Jakie ciśnienie masz na listwie paliwowej ? i czy wtryski  nie sa zapchane ?

 
I love and hate Jaguars

Offline MSCHINDLER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • XJ6 4,2 1986
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2017, 12:29:31 pm »
Wymieniony ECU, świece, kopułka, palec, kable, termostat, wyczyszczony układ chłodzenia, na nowo zrobione wiązki elektryczne w komorze silnika.
ZAPŁON DALEJ FALUJE  :-zly

Następne kroki poszukiwań to:
wymiana modułu zapłonowego,
sprawdzenie wtrysków,
ciśnienia na listwie paliwowej,
pomiary czujników.

Może ktoś ma przepływomierz na sprzedaż?
Z miłości do do XJ wstępuję w szeregi

Offline MSCHINDLER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • XJ6 4,2 1986
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2017, 17:10:13 pm »
JEST!  :-thank JAGUS123 i Jarek-Jerryjag!!!

Już byłem na granicy rozpaczy, ale po rozmowie z JAGUS123 który posprawdzał wczoraj swoje kabelki (żółto biały i żółto czarny ma iść do mikro switcha na przepustnicy) i sprawdzeniu tego dziś rano, okazało się że były pomylone wtyczki z wiązki czyli zaminiony switch z czujnikiem podciśnienia.

Jaguar mruczy prześlicznie, równiutko poprostu bajka!

Dziękuję jeszcze raz za pomoc  :-R

Teraz mam co robić na zimę... Restauracja pełną gembą!

Pozdrawiam
Z miłości do do XJ wstępuję w szeregi

Offline Jagus123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: XJ6 4.2 seria III reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2017, 22:22:40 pm »
Ciesze się że mogłem pomóc ,wrzuć fotki całego auta ,fajnie jest popatrzeć na czyjeś poczynania w renowacji.pozdrawiam