Autor Wątek: XJS 1994 4.0 L Kopci  (Przeczytany 947 razy)

Offline jkam

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • xjs 2+2
XJS 1994 4.0 L Kopci
« dnia: Sierpień 06, 2017, 15:23:09 pm »
Witam,
Posiadam XJS rocznik 1994. Strasznie kopci na niebiesko, zaczyna się kilka minut po odpaleniu. Zero błędów. Poniżej zdjęcie parametrów na postoju. na rozgrzanym silniku.
Proszę szanownych forumowiczów o zerknięcie na wartości. Może coś podpowiecie.
Z góry dziękuję.

Offline maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.807
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2017, 21:26:12 pm »
Kopcenie na niebiesko lub błękitno oznacza że silnik bierze olej , w najlepszym razie oznacza to że winne są uszczelniacze zaworów , prowadnice jeśli są nieszczelne olej ścieka  po trzonkach zaworów  i jest spalany ,
dymienie przy spadku z wysokich obrotów - uszkodzone uszczelnienia zaworów
 dymienie przy zwiększeniu obrotów na biegu jałowym silnika - uszkodzenie pierścieni silnika , cylindrów
- dymi na czarno zbyt bogata mieszanka paliwa, - uszkodzenie układu paliwa
 -biały intensywny dym oznacza spalanie się płynu chłodzącego - uszkodzenie uszczelki pod głowicą
już  pół wieku z CATERPILLAR

Offline jkam

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • xjs 2+2
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2017, 22:03:32 pm »
Rozumiem, ale co z przepływomierzem pokazuje wartosc 0,1 g/s. Przy wcisnietym na max gazie dochodzi tylko do 0,3 g/s. Filtr powietrza nowy. Czy ta wartość może mieć wpływ na spalaną bogatą mieszankę i dymienie na niebiesko?

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 673
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2017, 11:16:33 am »
Przeplywomierz zawsze tak pokazuje w tych Jaguarach, jeszcze nie widzialem takiego OBD co by dobrze je pokazywal. Tylko dpo sprawdzenia w Jaguarowym softwarze bodajze a tak to mozna conajwyzej podmienic dla sprawdzenia. Dlugoterminowe korekcje masz bardzo wysokie, trudno mi powiedziec cos wiecej. Oleju duzo ci zuzywa? Przerwy na swiecach nie za male? Cewki w porzadku?

Offline jkam

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • xjs 2+2
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2017, 12:41:13 pm »
Cewki były sprawdzane. Świece nowe beru, nic z przerwami nie robilem. Oleju to nie wiem bo za dużo nie śmigam. Wyskakuje też co kilka dni p0411 system dotlaczania powietrza dodatkowego - wykryto nieprawidłowy przepływ. Jak usunę błąd kontrolka gaśnie ale dalej dymi a za jakiś czas się powtarza. Jeszcze ten pierwszy parametr na zdjęciu czyli wyliczona wartosc obciążenia powinien maleć czy rosnąć po dodaniu gazu?

Offline maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.807
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 07, 2017, 15:19:32 pm »
Tak jak pisałem wyżej dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju , na czarno zbyt bogatą mieszankę paliwa.
Post wyżeje masz dokładnie opisane co oznacza kolor dymienia .
już  pół wieku z CATERPILLAR

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2017, 07:28:11 am »
 jkam nie wiem dlaczego ktoś podłącza nową aparaturę do auta które jest  ze sterownikiem OBD1 . szczególnie długo czy krotko terminowe podwójne dawki paliwa . wygląda ze masz auto V8 ???
 al e jesli chcesz dobrze zdiagnozować auto to sprawdź jakie masz spalanie CO i HC  . Jeśli olej spalasz To co pisze maciejcat w 100% sie zgadzam . to niedługo katalizator poleci przez olej.
  Numer jeden to uszczelki na zaworach  ale tez prowadnice zaworów . Kiedyś miałem xj40 z 1994  195 tys mil  ,kopcił  na niebiesko . spieszyłem sie zdjąłem głowicę wymieniłem uszczelki  i  go . Po  10K znowu kopcił  . I robota podwójna  prowadnice były luźne musiałem jeszcze raz zdjąć głowicę aby sprawdzić co złego i zmniejszyć tuleje.
 auto miało sporo mil tak ze nie warto było zmieniać prowadnic tylko je skurczyć. wystarczy na następne 80 tys km + .
I love and hate Jaguars

Offline jkam

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • xjs 2+2
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 08, 2017, 08:05:30 am »
Dzięki za podpowiedź. Generalnie radzisz aby zacząć od wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworów? Auto ma oczywiście silnik V6 4.0L Czy tak duże spalanie paliwa może być powiązane ze spalaniem oleju. Czy bardziej bogata mieszanka nie jest spalana powoduje kopcenie? Co dokładnie mam sprawdzić aby sprawdzić te kopcenie?

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2017, 08:24:40 am »
jkam  Jak długo kopci i czy kopci na niebiesko moze na biało-niebiesko albo na czarno ???  Jak  pisałeś kopci na niebiesko to w 100% olej  . jednak jak  rozgrzejesz auto to powinno przestać  mocno kocić.  Ja zawsze wole więcej zdiagnozować zanim silnik zacznę rozbierać . sprawdz kompresie , spytaj sie znajomych mechaników  co myślą   dlaczego i jak kopci.
  Ja aktualnie też robię xjs z 1994  R6 .  Kupinem bo niby uszczelka pod głowicą  . Super dobry deal  8 godzin i jadę  . jak zdjąłem głowicę to okazało się  ze jedna tuleja skorodowane - za długo stał i woda zeżarła tuleje .  i zamiast 8 godzin robiłem  ponad tydzień i jeszcze walczę ale już nie z silnikiem  inne du...ele .
 PS  ty chyba masz silnik rzędowy R6 a nie V6 .  V6 dopiero  zaczęli do Jaga wkładać po 1999 roku!
I love and hate Jaguars

Offline truten23

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • XJ x300 sovereign
Odp: XJS 1994 4.0 L Kopci
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:39:51 pm »
Jkam, po pierwsze masz R6 ;)
w pierwszym poście piszesz że kopci na niebiesko, jeśli tak to spala Ci olej. Pytanie czy kopci tak tylko przez chwilę, czy ciągle. Jeśli ciągle to więc robota silnika.
Ciekawi mnie ta korekta długoterminowa. No ale w sumie może ona wynikać ze spalania oleju.
Układ dolotowy szczelny?
Minęło sporo czasu, co wywalczyłeś?
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<