Autor Wątek: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.  (Przeczytany 6418 razy)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 08, 2019, 17:11:09 pm »
Ja uważam że najtańsze to padaki, ale jeśli szarpie na aktualnych to i tak lepsze. W tych autach lepiej kupić droższe, lub jakieś long lajfy bo zdejmowanie kolektora po kilka razy może sie skończyć jeszcze droższymi uszczelkami

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 08, 2019, 21:10:01 pm »
Tak, ze względu na trudny dostęp do świec w X-Type oszczędzać nie należy. Dlatego mam irydowe denso i pewnie przeżyją auto.

Natomiast co do Iskier to użytkowałem w Roverze i sprawowały się lepiej od NGK, więc cena nie jest tu jakimś wyznacznikiem.

Ale tam świece wymienia się 15 minut samemu więc można eksperymentować.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Zbyszek__

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 65
  • Kocham to forum
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 05, 2019, 15:53:20 pm »
Cześć, trochę dawno tu pisano ale dołączę się ze swoimi doświadczeniami. Po zakupie kota wymieniałem świece już 2 razy, przeleciałem nim prawie 80 tys. km. Raz wymieniałem na Bosch irydowe, raz na Denso t20tt, nie ma generalnie żadnych różnic, ładnie pracuje i na tych i na tych, teraz wymieniam kolejny raz i będę kupował denso t20tt , są naprawdę dobre mimo niskiej ceny, która sugerować mogłaby bylejakość. Co do cewek zawsze przy wymianie świec zamawiam od znajomego profilaktycznie używki z małym przebiegiem, wszystko działa jak trzeba, odpukać, nic się nie dzieje złego :) Pozdrawiam:)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 05, 2019, 22:25:12 pm »
Co do świec - miałem irydowe T20TT i po demontażu po 15kkm wyglądały dalej spoko, zmieniłem na irydowe IT20TT, przejechałem na nich już koło 5kkm i różnic nie zauważyłem absolutnie żadnych.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Jaguar

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 06, 2019, 09:09:00 am »
Mi też cewki padały w zeszłym roku, ale zdecydowałem się wymienić na trzy nowe z tyłu ponieważ do przednich jest lepszy dostęp. Cewki NGK oraz świece NGK 4968 - nie posiadam instalacji gazowej. Jak do tej pory jestem zadowolony.
Jaguar X-Type 2.1 benzyna 2003 r. manual

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 175
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 08, 2019, 18:25:15 pm »
też się zastanawiam na wymianą świec ( bo jeszcze tego nie robiłem ) a i przy okazji pewnie i cewki. Mam jednak pytanie - bo sporo jest pisane o szarpaniu - o jakiego rodzaju szarpanie chodzi ? Bo u mnie jest tak że jak dodaję gazu to nie jest to płynne ruszenie tylko takie szarpnięcie - czy to o tym mowa ?na początku myślałem że to coś od skrzyni ale żadnych błędów nie pokazuje. zauważyłem też że ostatnio stał się bardziej zamulony i wzrosło mu zużycie paliwa ( tak sobie myślę że skoro słabsza iskra to gorsze spalanie więc więcej zużywa ). Czy dobrze rozumuję ?

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 01, 2019, 21:33:27 pm »
Podepnę się pod wątek.
A jaką przerwę ustawiacie na świecach. Ja osobiście uważam że powinna być taka jak producent ustawił (1,3 - 1,4) ale niestety mój 3,0 nie pracował na LPG najlepiej z taka przerwą więc gaziarz ustawił 0,7 i było okej. Potem sam zmieniałem świece na Denso irydowe, ustawiłem przerwę 0,9 i niestety czasem szarpał w przedziale 1500 - 1800 obr/min. Przejeździłem tak 20 tyś km i teraz przy okazji wymiany oleju zmieniłem też świece na irydowe BERU. Ustawiłem przerwę 0,8 i początkowo było ok. Jednak po jakiś 200 kilometrach zaczęło szarpać i teraz po 500 jest coraz gorzej ... zajrzałem do świec na bank 1 i widziałem tam olej ... Czy to szarpanie może być powodowane olejem? Uszczelki kolektora do wymiany?
Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 01, 2019, 22:45:46 pm »
Nie kolektora tylko pokrywy zaworów
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 01, 2019, 23:28:21 pm »
Haha no jasne chodziło mi o uszczelki pokrywy zaworów. Generalnie chodzi mi o to czy ten wyciek oleju na świece może być faktyczną przyczyną wypadania zapłonu?

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 02, 2019, 14:53:46 pm »
Czy faktycznie trzeba ustawiać przerwę na świecach? Czy po prostu zostawiać tak jak jest? Myślałem, że to kiedyś się stosowało...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 175
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 02, 2019, 18:20:15 pm »
jestem świeżo po wymianie świec i cewek. Jakoś nie ustawiałem przerwy tylko zostawiłem tak jak producent zrobił - bo chyba tak powinno być. Przejechałem ze 2 tys. i nic nie szarpie .

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 02, 2019, 19:52:46 pm »
Też tak uważam że przerwa powinna być fabryczna i w każdym innym samochodzie zawsze miałem i mam fabryczną. Jednak w przypadku X-type z LPG okazało się że przerywał i dopiero przerwa 0,7 pomogła. Wielu gazowników jak i użytkowników zaleca do LPG ustawić przerwę 0,7 - 0,9. Po całym dniu myślenia i czytania o tym mam pewne wnioski. Cewka cewce nierówna i w przypadku gazu (LPG "utrudnia" przeskok iskry) słaba cewka może nie wytwarzać wystarczającego napięcia do przeskoku iskry a zmniejszenie szczeliny pomiędzy elektrodami umożliwia przeskok iskry już przy mniejszym napięciu. Ja mam teraz 0,8 i silnik bardzo przerywa. Początkowo stawiałem na problem ze szczeliną ale najpierw muszę uszczelnić pokrywę zaworów bo to może się okazać sednem mojego problemu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2019, 16:32:19 pm wysłana przez MicGin »

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 18, 2020, 22:24:10 pm »
Witam,
Informacyjnie udało mi się uszczelnić pokrywy zaworów i jest zdecydowana poprawa. Niestety gdy silnik dobrze się rozgrzeje np po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów autostradą, w zakresie 1500 - 1800 obrotów na 5 biegu zdarzy mu się szarpnąć. Planuje wymienić komplet cewek i zobaczę czy to pomoże.
Pozdrawiam

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wybór nowych cewek i świec zapłonowych.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 13, 2020, 14:01:51 pm »
Ostatecznie komplet nowych cewek rozwiązał problem. Robiłem jeszcze kilka eksperymentów i wszystko wskazuje na to że u mnie każda stara oryginalna cewka Denso po nagrzaniu się sprawia problem na LPG. Obecnie mam założone 3 Delphi i 3 NGK. Zobaczę jak będzie z żywotnością.