Autor Wątek: Problem - tarcze hamulcowe?  (Przeczytany 5209 razy)

Offline Rijndael

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 25, 2017, 18:39:23 pm »
Czy są słabsze to bym polemizował. Idąc tym tokiem myślenia każda sportowa fura nie powinna mieć nawiercanych tarcz. Nawiercana właśnie sa najbardziej optymalne względem odprowadzenie ciepła a wytrzymalosc
Problem w tym, że przewiercane tarcze np. w Ferrari nie mają nic wspólnego ze "sportowymi" tarczami popularnych producentów, które są droższe o 50-100% od "gładkich" odpowiedników. To są najzwyklejsze tarcze, tylko osłabione nacięciami czy otworami dla sportowego wyglądu. Prawdziwe, sportowe tarcze, w tym ceramiczne, mają oczywiście sens (otwory czy nacięcia pozwalają lepiej odprowadzać gazy i pyły, co poprawia skuteczność dłuższych dohamowań) jednak ich jakość i cena jest zupełnie inna (komplet tarcz ceramicznych potrafi kosztować tyle, co całkiem przyzwoite auto).

Jeśli ktoś chce poprawić skuteczność hamowania w zasadzie bez utraty trwałości to polecam połączyć gładkie tarcze dobrego producenta (z pewnego źródła, bo jest mnóstwo podróbek) z bardzo dobrymi klockami, takimi jak np. Ferodo DS2500. Przy czym z tym drugim nie można przesadzić, bo typowo sportowe klocki osiągają sensowny współczynnik tarcia dopiero po rozgrzaniu, więc nie nadają się za bardzo do normalnej eksploatacji. Np. w przypadku Ferodo nie ma już sensu wychodzić ponad DS2500. Jeśli chodzi o innych producentów, to dobre parametry mają też np. EBC Yellow Stuff (ale bardzo pylą).

Offline Dominik_XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 25, 2017, 20:20:37 pm »
Z ciekawości już zapytam bo mam też problem w swoim 3.0sc, wcześniej miałem problem 2.7 diesel, widać, że tarcze oryginalne są za słabe albo za małe do tej masy auta, ktoś ma na swoim jagu nacinane albo sportowe gładkie tarcze hamulcowe?

SMiGACZ

  • Gość
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 18, 2017, 12:59:09 pm »
Dziekuję Wam za odpowiedzi i sorry ze daje znac dopiero teraz. Otóż nadal mam problem! Wymienilem tarcze przód na org. z ASO i klocki na EBC Yellowstuff. Bicie mam nadal.... Kupilem nawet specjalny czujnik i po zmierzeniu wychodzi że bicia tarcz są w normie na kazdym kole (2.5, 3, 4, 6 setek na powierzchni ciernej). Sprawdzilem tez kola i to nie one. Mierzylem piasty - tez w normie.

Wczoraj podjechalem do Bosch Service i wzialem pracownika na przejazdzke, on twierdzi ze to bedzie cos z tylem.... Podejrzenie jest takie ze juz nieco zuzyte tarcze z tylu po dostaniu temperatury sie odkształcają i powodują bicie, co myslicie ludziska?

PS. Jakie tarcze na tył mozecie polecić? Oryginalne wychodzą dość drogo i o ile rozumiem koniecznosc wymiany przodu na org. to juz tył jakoś mnie nie przekonuje.

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 18, 2017, 19:01:44 pm »
Na tył weź sobie Ate albo Textar, odnośnie tych drgań to występują jedynie przy hamowaniu czy też przy spokojnej jeździe np powyżej 140 km/h?
XF 2009 3.0D S 275 KM

Offline Waszka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 107
  • Jaguar xj 3.0 D
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 20, 2017, 08:02:43 am »
Witam po zalozeniu tarcz orginalnych w Paryzu dojechalem do Polski zrobilem okolo 3tyskm i zaczelo telepac kierownica przy hamowaniu ze 140 na godzine rece opadaja tyle kasy i dalej tlucze poszukam w polsce moze ktos poleci jakies dobre tarcze ?!! :-help

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2019, 12:05:44 pm »
Kolego Waszka /odgrzeję trochę kotleta/. Czy rozwiązałeś problem? Czy mógłbyś doprecyzować, tj. czy po założeniu nowych tarcz nie było problemu przez te 3 tkm?

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2019, 16:19:44 pm »
Nie szukaj winy w tarczach tylko jedz i wyważ porządnie koła. Przestanie telepać.

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 01, 2019, 16:15:23 pm »
Szarpanie wyłącznie przy hamowaniu nie ma nic do ważenia kół.

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 01, 2019, 18:23:40 pm »
Jak to nie. Oczywiście, że ma. Jest to pierwsza rzecz jaką powinieneś sprawdzić a nie kupować nowe tarcze i klocki. Tylko jedz w dobre miejsce gdzie mają skalę dokładności max 2g a nie tak jak w większości 5g. I do tego nie robić po taniości nabijanymi na rant. Zrób ro porządnie i nie będzie Ci walić w kierownicę przy hamowaniu.

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 14, 2019, 16:36:40 pm »
Co do klocków to zainwestowałem w ceramiczne low dust EBC Red Stuff i zadowolenie na maxa. Po przejechaniu 2tys km alusy ledwo zapylone. Tarcze zakupiłem malowane na czarno Mtec Sport Black Edition nacinane i nawiercane wyglądają rewelacyjnie i brak śladów rdzy na rantach po około roku używania.

Nie jeżdżę agresywnie. Mam lekkie wibracje na kierownicy przy hamowaniu.

Za jakieś dwa miesiące  będę w Polsce to może ponownie sprawdzę w innym warsztacie wyważenie i geometrię. Zobaczę czy może to coś poprawi.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 14, 2019, 20:54:48 pm »
Wrzuć proszę linki dotychczas tarcz i klocków.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 14, 2019, 21:21:29 pm »
Jak to nie. Oczywiście, że ma. Jest to pierwsza rzecz jaką powinieneś sprawdzić a nie kupować nowe tarcze i klocki. Tylko jedz w dobre miejsce gdzie mają skalę dokładności max 2g a nie tak jak w większości 5g. I do tego nie robić po taniości nabijanymi na rant. Zrób ro porządnie i nie będzie Ci walić w kierownicę przy hamowaniu.

Chłopie skoro nie telepie podczas jazdy to nie jest to wina wyważenia. Wywazam podczas sezonów zmian opon dobre 50-60 kpl
Druga sprawa że przy hamowaniu biła by każda krzywa felga a często jest tak że właśnie hamowanie minimalizuje bicie kół
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 15, 2019, 15:44:16 pm »
Link do tarcz jakie założyłem w swoim kocie. Jest to raczej poglądowy link pokazujący produkt, ten akurat jest dedykowany do Jaguar XF SC 4.2 . Jest to ten sam sprzedający, od którego ja kupowałem.

https://www.ebay.co.uk/itm/Front-Brake-Discs-Black-Edition-Compatible-With-Jaguar-XF-4-2-V8-03-08-01-09/290666090487?fits=Car+Make%3AJaguar%7CModel%3AXF&hash=item43ad0c8ff7:g:9ZAAAOSwFnFWEjM6

Obecnie nie wizdzę wystawionej oferty dla modelu XF 3.0 D. Wystarczy zapewne spytać sprzedawcę czy miałby taki zestaw kompatybilny z twoim kotem i myślę że coś skompletuje.

Za tarcze tego typu zestaw przód i tył + klocki hamulcowe ceramiczne low dust (przód i tył) + 2 czujniki zużycia (1 na każdą oś) zapłaciłem w zeszłym roku 370GBP + koszt wysyłki.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Luckyy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • ...
Odp: Problem - tarcze hamulcowe?
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 23, 2019, 19:11:11 pm »
Problem tarcz hamulcowych w XF ciągle wraca. Co jakiś czas ktoś narzeka, że tarcze firmy ABC są do d...
Czy ktoś kto doświadczył takiego problemu (wibracje na kierownicy po wymianie tarcz) może potwierdzić, że wymiana była dokonana prawidłowo?
Np tak: https://youtu.be/51_JPNtDBRw

Czy piasta była dokładnie oczyszczona?
Czy nie było nałożonego smaru pomiędzy piastę a tarczę?
Czy było sprawdzone bicie boczne tarczy?

Z wyczyszczeniem piasty w XF jest utrudnione zadanie przez szpilki i obstawiam, że nie każdemu mechanikowi się chce to robić dokładnie co może być źródłem problemu.

BTW: Ile wynosi dopuszczalne bicie tarcz w XF?