Autor Wątek: tuning silnika  (Przeczytany 1020 razy)

Offline bart01

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
tuning silnika
« dnia: Kwiecień 08, 2017, 18:46:10 pm »
Witam, próbował ktos z posiadaczy X w benzynie podnieść moc silnika?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.339
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2017, 21:12:10 pm »
Byl temat poruszany. Maks 10-15 kucy i to po zmianie wydechu, dolotu i strojeniu. Nie odczuwalna zmiana a kasy zostawisz górę
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline bart01

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:06:05 pm »
ok, dzieki za info.
pozdr

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 917
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:09:39 pm »
Gdzieś jak dzwoniłem do któregoś z tunerów to powiedział mi do 3.0 V6 przyrosty rzędu 15-18KM i koło 40Nm. Cena 1800zł obejmująca hamowanie, wyjęcie i włożenie ECU a także wgranie nowej mapy silnika. Czy się opłaca ? To już niech każdy sam sobie stwierdzi, dla mnie modyfikowanie silników wolnossących to raczej sprawa nieopłacalna.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Realfan17

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2021, 18:33:15 pm »
Może mały refresh.
Doloty do X-type, macie może jakieś namiary gdzie takie można kupić? (Sportowe)
Co do tunera, mogę prosić o namiar? Zamontowałem do xType wydech w firmie EL-TEC, jest na prawdę fajnie. Ale brakuje mi efektu "popcorn", a to już uzyskuję się samym oprogramowaniem jak wiadomo.

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • "record a CD to DAT it's not a copy, it's a clone"
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2021, 17:12:53 pm »
Hmmm, ja mam od kuna więcej, ale zastanawiam się nad wiecznym tematem filtru powietrza...czy jest sen wkładania w ori puchę K&N do TDCi? I oczywiście nie pytam czy w ogóle tylko czy do naszych FORD/Jaguar wtykać takie "wynalazki"?

Pzdr.
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (jest)
Nissan Almera N16 1.5 dCi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
SAAB 9-3 SS 2.2 TiD (BYŁ)
Mercedes A170 CDI (BYŁ)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
Fiat Coupe 2.0 16VT (243kW) (BYŁ)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 499
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2021, 10:21:48 am »
Tak serio to na dłuższą metę sens jest wyłącznie ekonomiczny, mocy nie przybędzie

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • "record a CD to DAT it's not a copy, it's a clone"
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2021, 12:04:27 pm »
No i właśnie...mniej wysiłku przy zasysie, ale czy wystarczająco filtrowane? Czemu dodają fizelinę (czy jak to się tam nazywa) do filtrów dieslowskich a nie sam papier jak przy benzynie?

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 17:35:30 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (jest)
Nissan Almera N16 1.5 dCi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
SAAB 9-3 SS 2.2 TiD (BYŁ)
Mercedes A170 CDI (BYŁ)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
Fiat Coupe 2.0 16VT (243kW) (BYŁ)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 499
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2021, 13:46:09 pm »
filtry k&n są filtrami o trochę innej zasadzie działania. W klasycznych papierowych filtrach masz materiał który filtruje i tyle, w filtrach wielorazowych jak np. k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej. Na takiej samej zasadzie działają filtry gąbkowe.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 917
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2021, 17:07:15 pm »
k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej.

Przepływomierz, który jest zaraz za filtrem nie będzie zadowolony.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • "record a CD to DAT it's not a copy, it's a clone"
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 14, 2021, 19:16:12 pm »
No i właśnie. Miałem przedstawiciela grupy VAG który dostał takowy filtr obsłużony takim że dedykowanym olejem i na zdrowie to nie wyszło..."kaszel", utrata mocy, potem spalanie V12 a na koniec wymiana przepływki bo przy próbie wyczyszczenia jej równie dedykowanym sprayem, poszła w śmietnik bo PONOĆ się jej w ogóle nie czyści...wiem, w pewnym sensie sam odpowiedziałem sobie na pytanie czy warto stosować sportowe filtry bo przecież jeżdżą i jet dobrze...

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2021, 22:01:35 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (jest)
Nissan Almera N16 1.5 dCi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
SAAB 9-3 SS 2.2 TiD (BYŁ)
Mercedes A170 CDI (BYŁ)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
Fiat Coupe 2.0 16VT (243kW) (BYŁ)

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • XF SV8
Odp: tuning silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2021, 08:11:37 am »
Mam w swoim aucie K&N, czyściłem przepływki bo były naprawdę brudne, w pewnym momencie miałem błąd "maf sensor". Trzeba uważać z tymi filtrami.