Autor Wątek: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć  (Przeczytany 10878 razy)

morhot

  • Gość
XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« dnia: Grudzień 11, 2016, 11:17:00 am »
Obserwuje od paru lat rynek XK8/R (w zasadzie wszystko co się pojawia na aukcjach w internetach) i odnoszę wrażenie, że XK z pierwszej serii zaczęły drożeć. Czy to oznacza, że najniższe ceny mamy już za sobą? Czy tak tanie jak 2 lata temu już nie będą ? Bo właśnie 2 lata temu były najtańsze. Czyżby XK8/R przeszły już z fazy "podstarzałego coupe" do fazy klasycznego auta sportowego, prawie już youngitmera? Co myślicie? Szczególnie osoby, które od lat siedzą w temacie - jak prognozujecie ceny?
 

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2016, 11:55:44 am »
tanieć nie będą,będą tylko w coraz gorszym stanie stosownie do wieku,przebiegu i oszczędnościach poczynionych na serwisie, ostatniego XK8 sprzedałem ze cztery lata temu i nie wątpię,że dziś dostałbym nie mniejszą kasę niż wtedy.
To auto ma wielki youngtimerowy potencjał; odpowiednia (niesedanowa)ilość drzwi,relatywnie nieduża ilość wyprodukowanych egzemplarzy i piękna,ponadczasowa stylistyka. Jest jednak też takim fordowskim dziwolągiem,nie jest to auto sportowe i nie jest to też luksusowe Gran Turismo, krótko mówiąc,lepiej wygląda jak jezdzi.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2016, 12:07:36 pm wysłana przez Witek12345 »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2016, 12:11:45 pm »
Według mnie XK będzie powoli wychodził z "doliny śmierci" ;) Na wzrosty spektakularne bym nie liczył bo to jednak słabe auto i dużo tego wyprodukowano. Więc jako inwestycja raczej nie. Do kolekcji - tak, to ostatni moment.

Taniej już nie będzie. Ale do kolekcji szukałbym XKR lub jakiejś innej specjalnej wersji.

Podobnie z AM DB7. Wydaje mi się, że to ostatni moment na tanie egzemplarze.

XJS już dawno poszybował w górę.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 403
  • XJ6 1993r
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2016, 13:04:10 pm »
Jeszcze rok temu coś się pojawiało.
Ale od około roku rzeczywiście mała podaż i znacznie wyższe ceny.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2016, 13:10:41 pm »
Jesli inwestycja to lepiej juz kupic jakiegos mercha bo szybciej zdrozeje niz jakikolwiek jag.
XK drozec bedzie ale zawrotnych sum w krotkim czasie na pewno nie osiagnie.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2016, 14:42:15 pm »
Będzie drożał, bo jego stylistyka już nie jest stara, tylko klasyczna, no i jakaś marka. Jako fundusz emerytalny nie polecam. To jest zwyczajne fajne GT do zabawy i przyjemności z jazdy, chociaż na torze nie jest to super samochód. Zabawka, którą można kupić, ze świadomością że zawsze się sprzeda bez starty, oczywiście trzeba dbać, nie zabić. Czegóż trzeba więcej...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Rafals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar XKR Cabrio "Victory Edition"
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2016, 15:08:01 pm »
Będzie drożał, bo jego stylistyka już nie jest stara, tylko klasyczna, no i jakaś marka. Jako fundusz emerytalny nie polecam. To jest zwyczajne fajne GT do zabawy i przyjemności z jazdy, chociaż na torze nie jest to super samochód. Zabawka, którą można kupić, ze świadomością że zawsze się sprzeda bez starty, oczywiście trzeba dbać, nie zabić. Czegóż trzeba więcej...

Mam takowego i zgadzam sie z przedmówcą - kupowałem zdecydowanie sercem i z każdą przejażdżką uwielbiam go jeszcze bardziej - jakbym szukał inwestycji to może nawet nie byłby to JAG

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2016, 16:21:28 pm »
XK8/XKR zrobiono 90tyś sztuk(mniej niż poprzednika-XJS/XJSC),więc będę się upierał,że pomimo seryjnej produkcji nie było to auto wytwarzane masowo,dzięki czemu dziś nie tak często jest widywane na ulicach.

Offline wojtek03

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2016, 19:10:52 pm »
Taka refleksja. Szukałem w zeszłym roku usilnie XKR-a z lat 2003-2006 w całej Europie. Im dłużej szukałem tym bardziej miałem wrażenie pewnej schizofrenii. Na forach jest tendencja , moim zdaniem , do znacznego niedoszacowania tego auta. Wg opinii prezentowanych na forach i wśród ludzi którzy w jakiś sposób są w temacie, panuje opinia ze takie auto w dobrym stanie (udokumentowane pochodzenia , nie porozbijane itd) można kupić za 40-50tys . Nie wiem , moze ja źle szukałem ale na żadną taką wielką  okazję nie trafiłem. Samochody które miały dokumenty i były w pierwszym lakierze (ewentualnie 1-2elementy malowane ) kosztowały z przywiezieniem i podatkami ok 2x tyle  ile sugerowano mi w Polsce. I nie mówię tutaj o autach idealnych. Nawet te kosztujące 80kkz mają do odświeżenia skóre, do wymiany tarcze , klocki oleje itd . Zawsze było coś do zrobienia z elektryki/elektroniki. Kilka tzw okazji niestety w zderzebniu z twardą rzeczywistością poległo. Pierwszy z brzegu przykład: okazja z Niemiec, bardzo szacowny człowiek sprzedawał taki samochód z 2003 roku w ciekawej kompletacji wnętrza po 200kkm za 18700Euro . W trakcie negocjacji Pan był bardzo uprzejmy i zeby się uwiarygodnić zamówił raport z DEKRY żeby fachowcy bezstronnie ocenili stan samochodu. No i cóż , takie auto w stanie prawie idealnym w raporcie okazało się mieć do zrobienia czy wymiany  kilka pozycji na kwotę ok 30kkz (a było naprawdę ładne) Raport był bardzo rzetelny ze zdjęciami wykresami itd. Ponadto co prawda DEKRA stwierdziła że auto jest warte swojej ceny i nawet dobrze naprawione wg zasad sztuki, co nie zmienia faktu że było dwa razy malowane (raz prawa raz lewa strona).  I tak mógłbym podać kilka przykładów.  Tak więc moim skromnym zdaniem  ceny tych aut są już znacznie większe niż chociażby rok czy dwa lata temu. To prawda że w Polsce to auto nie cieszy się takim poważaniem jak np Mercedes SL z lat 1990-1995 (zgadzam się w pełni z DEMO że na inwestycję lepiej kupić takiego Mercedesa),  ale nawet w Polsce  za Jaguara XKR  z miarę sensowną historią trzeba dać 70-80kkz, w stanie rzeczywiście idealnym ok 100-110kkz. Zresztą widziałem i takie auta za ponad 100kkz i też pozostawiały wiele do życzenia albo nie były do końca wiarygodne.. Trzeba tez uwzględnić akcyzę (mnie akurat ona bardzo zabolała)  Obecnie egzemplarze w stanie dobrym plus na zachodzie kosztują od 16500- 30000 Euro w zaleźności od wersji (wciąz mówię o XKR 2003-2006). Chyba że nastawiamy się na auto z Japonii wtedy cena jest niższa o około 2000Euro. Doliczając akcyzę przywiezienie itd... krótko mówiąc żeby takie auto kupić to trzeba się nastawić na długie poszukiwania i nie liczyć na mega okazje, bo to nierealne. To auto już drożeje , ale rynek na nie jest o wiele mniejszy niz na Mercedesy SEC lub SL. Odpowiadająć na pytanie czy warto?  Dla przyjemności bardzo TAK, dla inwestycji można, ale sa o wiele lepsze samochody do tego. 

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2016, 09:00:39 am »
XKR 4.2 to przykład auta,którego nie da się kupić i nie da się sprzedać. Za "normalne"pieniądze nie da się.
Ludzi,którzy chcieliby sprzedać za 40-50tyś. nie znajdziemy,a chcących kupić za 80-100 też nie.
Pamiętam dobrze,dawno,dawno temu,pana,który straszliwie męczył się z XKR,sprzedawał za jakieś 43(a może 45tyś-dawno to było), na allegro długo to ogłoszenie wisiało,dziś zapewne poszło by łatwiej.
I szaleństwem jest kupowanie takiego wyłącznie w celach inwestycyjnych za 20tyś.euro,bo pewnie za Odrą porządnego taniej się już nie da. Bardzo niepewny zarobek,bardziej stawiam na pózniejszy ból głowy niż na worek mamony.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2016, 12:18:27 pm »
Dlatego do spekulacji bardziej nadaje się jakiś W124 E500, R129, Mk II, E-type itp.

Inna sprawa, że zarabianie na klasykach to raczej nie w Polsce.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2016, 13:43:10 pm »
Dlatego klasyka nie można mieć na żółto... A najlepiej trzymać na papierze kraju pochodzenia, tylko że teraz taki kipisz się robi że nie wiadomo. Ja moje złomowisko typu zbieranina mam od dekad na papierach z europy, i zawsze to jest dobre rozwiązanie. Skoro to ma być emerytalny zastrzyk na opłaty, to wolę np. duńskie blachy, i w danii spuścić. Polski rynek zabytków leży cały czas płasko i ledwie łapie oddech. To jeszcze nie są miliony. Trzeba obcinać rynek, i za dwadzieścia lat może coś pójdzie. Aukcje które odwiedzam, to jeszcze nie to.
Wiadomo już że inwestycje się opłacają tylko w markę i wielki silnik, krótkie serie, to normalne... A XKR jest autem które będzie zawsze sprzedawalne, bo jest przepiękne, i legenda się snuje wokół niego. No i OC w tym powalonym systemie, mam dokumenty z innego kraju, to mnie nie obchodzi złodziejstwo ubezpieczeń... a tak po za tematem, jak to do CH... jest możliwe, żeby państwo, władza nakazywała obywatelowi nabijać kabzę prywatnym firmom ubezpieczeniowym zagranicznym. To jest SKANDAL na mirę światową.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline wojtek03

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2016, 14:00:23 pm »
Dokłądnie tak. A tak na marginesie: XK8 owszem było ich dość dużo.  Ale XKR było o ile dobrze pamiętam 13000 cabrio i 11 000 coupe. W każdym razie łącznie mniej niż 30000. Z czego znaczna część z LHD. Tak więc biorąć pod uwage naturalny proces wykruszania sie aut o takiej mocy z napędem na jedną oś do naszych czasów dotrwało może 50 procent tych liczb.... Yoohas ma rację: nawet przyjmując że za 15 lat auto bedzie miało sporą wartość to raczej nie u nas. Auto jest zawsze wymieniane w zestawieniach jako 10 top future classic.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2016, 14:23:41 pm »
To jest SKANDAL na mirę światową.

A bo to jeden ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline flavius

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 54
  • XKR 4.2 V8 SC
Odp: XK8 / XKR czy nie będą już tanieć
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2017, 10:09:28 am »
Myślicie, że warto teraz sprzedawać samochód (Jaguar XKR 2003) zarejestrowany już w Polsce? W sumie jak od marca wejdzie nowa akcyza tp to ceny aut już zarejestrowanych mogą pójść mocno w góre.
Mariusz