Autor Wątek: Problem z gazem  (Przeczytany 1553 razy)

Terk

  • Gość
Problem z gazem
« dnia: Wrzesień 24, 2016, 23:35:48 pm »
Witam
Dodaję nowy wątek, ponieważ mam pewien problem związany z moim Jaguarkiem i pewnie innych dotyczy lub będzie dotyczyć jak popełnią mój błąd.
Od razu chcę zaznaczyć, że nie jestem znawcą w motoryzacji i staram uczyć się poprzez internety :)
Posiadam Jaguara X-Type 2.1 Benzyna + LPG (iCOM JTG). Auto zostało sprowadzone około 3 miesiące temu zza granicy z zamontowaną już instalacją gazową i nie ma do niej żadnych papierów dotyczących założenia owej instalacji. W samochodzie nie działała pierw skrzynia biegów, więc została wymieniona a następnie okazało się, że na cylindrach nie ma ciśnienia i nie wszystkie działają, więc silnik też został wymieniony na taki z przebiegiem 80 tysięcy mil.
Jakiś tydzień temu zatankowałem Jaguara na hmm... stacji z bardziej okazyjną ceną LPG  :) i od tego czasu gdy chcę ruszyć "z kopniakiem" to auto mi się dławi, ledwo się toczy i brakuje mu mocy (na benzynie tego nie ma) oraz gdy już sobie jadę i tu nie ważne ile km/h to potrafi momentami szarpać tak, że mam wrażenie, iż jestem na byku :) .
Ogólnie przez to komfortu jazdy nie ma i boje się, że to może uszkodzić mi silnik.
Jeżeli chodzi o kontrolki to pali się cały czas ta w kształcie silniczka (ponieważ wymieniłem silnik i nie została skasowana) i wczoraj jak byłem 50 km od domu to nagle na trasie auto samo zjechało z obrotów (z 4.5  tys na około 2 tysie), ikonka silnika zaczęła zapalać się i gasnąć (przez około minutę) oraz zapaliła sie żółta lampka obok tego silniczka i przyznam, że bałem się, iż nie wrócę do domu, ale udało się :) przez około 100km sytuacja powtórzyła się trzy razy.
Dzwoniłem do serwisu 5 generacji w warszawie, aby zapytać, czy mogą mi to naprawić i za ile to powiedzieli że trzeba wymienić filtr i kosztuje on około 30zł (ale niby jak, 5 generacja to wtrysk bezpośredni a w zbiorniku jest sama pompa). Aby potwierdzić informację zadzwoniłem do serwisu w Łasku i tam powiedzieli mi, że nie ma tam żadnych filtrów i trzeba wymienić pompę i to ma kosztować niby 800zł, więc jako świeżo upieczony i okrojony z kasy kierowca obudziłem sie z palcem w nocniku i szukałem innego rozwiązania.
Zadzwoniłem do Łodzi i tam mi powiedzieli, że mam szukać człowieka w Uniejowie, który pracował przy tych instalacjach w Holandii. Udało mi się znaleźć gościa, więc zadzwoniłem i powiedział mi, że nigdy nie pracował przy iCOM JTG, tylko przy tej drugiej, ale kazał mi wyjeździć gazik i zatankować taki lepszej jakości a jeżeli to nie pomoże to żebym przyjechał do niego i wymieni mi pompe za 250zł i powinno śmigać. Tak więc zrobiłem i wyjeździłem gazik i zatankowałem nowy (wczoraj wieczorem 54 litry) i od wczoraj zrobiłem prawie 400km i jest już rezerwa i jest coraz gorzej, szarpie coraz częściej i błąd silnika mruga także coraz częściej, więc jutro dzwonię do gościa i się umawiamy na wymianę, chyba że WY macie propozycje lub spotkaliście się z takim samym problemem. Auto po naprawach miało wymieniane wszystkie podstawowe płyny (olej w skrzyni i silniku, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy)
Bardzo bym prosił o pomoc i pewnie nie tylko ja. Mam nadzieję, że wasze odpowiedzi pomogą też innym w znalezieniu źródła problemu w swojej DŻADZE. Jak nie dowiem się niczego do poniedziałku to dam wam znać co i jak jest nie tak :) Jest możliwość kontaktowania sie ze mną poprzez telefon: 731 811 499

                                                                                                                                                                              POZDRAWIAM  :logojcpf:

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Problem z gazem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2016, 23:56:17 pm »
Po pierwsze podłączyć kompa bo wypada zaplon. Pokaże na którym cylindrze. Po drugie zmienić świece - wszystkie. Jak nie ustąpi to masz po kompie wykaz błędów i wtedy zmieniasz dana cewke/cewki. Aha - wypadaloby sprawdzić czy instalka lpg jest w ogóle jako tako sprawna ale na początek świece + ewentualnie cewki
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Terk

  • Gość
Odp: Problem z gazem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2016, 09:50:34 am »
Tak zrobię! Dzięki

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z gazem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2016, 21:17:21 pm »
Rozumiem, że na benzynie auto śmiga jak należy?
Z piątą generacją to raczej niewiele osób się spotkało. Ta instalacja ma mało elementów, steruje komputer benzynowy, więc skoro problemy pojawiły się po zatankowaniu słabego gazu, to ja obstawiałbym wtryskiwacze.
Może się zaoleiły albo jakiś inny syf się ich czepił. Spróbuj je wymontować i przeczyścić.
Są też preparaty do czyszczenia instalacji LPG.

Wyglądają mniej więcej jak ten:
http://gazeo.pl/biznes/warsztat/Petronas-do-czyszczenia-instalacji-LPG,artykul,6521.html

Można coś takiego kupić na niektórych stacjach LPG.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 21:27:45 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Terk

  • Gość
Odp: Problem z gazem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2016, 22:27:07 pm »
Na benzynie kotek pokazuje pazur ;) Dzięki za radę, zrobię tak jak mówicie bo po analizie faktów to moje problemy mogą wynikać z tego ci mi sugerujecie :) Przed użyciem tego preparatu mam przeczyścić wtryskiwacze? Dzięki za pomoc :)  :-R Tak patrzę dostępność tego preparatu i nigdzie nie mogę go znaleźć a chciałem go zamówić.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z gazem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2016, 08:30:39 am »
Był kiedyś sprzedawany na jednej stacji w Lublinie (ale jakiejś innej firmy). Mogą mieć też w zakładach montujących LPG.
Ten preparat dodaje się do gazu i generalnie on sam ma wtryski przeczyścić. O jego skuteczności się nie wypowiem, bo choć go kiedyś kupiłem to nigdy nie użyłem.

Najlepiej jednak jak oddasz auto do gazownika na przeczyszczenie wtrysków. Wydaje mi się, że każdy powinien sobie z tym poradzić.
I będzie to na pewno skuteczniejsze niż taki preparat.

Co do "lampki w kształcie silniczka" to dobrze by było wiedzieć co ona oznacza. Jeżeli jest zapalona, to znaczy że jest jakiś problem.
W normalnych warunkach powinna zgasnąć po kilku cyklach start-stop, gdy problem nie powraca.
Nie polecam jazdy gdy się świeci. Najtaniej będzie zaopatrzyć się w interfejs ELM i telefon na Androidzie. Koszt takiego interfejsu jest mniejszy niż jednorazowe sprawdzenie w warsztacie, choć oczywiście nie ze wszystkim sobie poradzi.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 21:50:56 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si