Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 25946 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #120 dnia: Sierpień 27, 2016, 02:05:31 am »
Moja Kicia na gazie nie zrobiła jeszcze 10 tys więc nie sądzę żeby to była wina gazu. W Audi a4 zrobiłem 60k i nic się nie działo, a była z 96 :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 27, 2016, 08:10:25 am »
Ja mam najechane 197 tyś. (podejrzewam, że i tak był cofnięty), a inst. gazowa jest niemal od nowości. Montowali ją w Niemczech 9 lat temu (Prins, oczywiście na wtryskach Keihin). Jak na razie odpukać w aucie nie mam problemów z objawami uszczelki, więc trudno obwiniać LPG o nadwyrężanie tego elementu.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 27, 2016, 09:42:53 am »
Zapewne macie rację ale teoria spalania gazu daje podstawy do wniosków że może niszczyć uszczelkę,przylgnie zaworów itp.Oczywiście jak zawsze dotyczy to przede wszystkim marnych instalacji ale taż wpływ ma sama konsturkcja silnika.4-zaworowe konstrukcje,ze zmiennymi fazami rozrządu itp itd są bardziej podatne na problemy wynikające z montażu słabej jakości instalacji.Sam to też przerabiałem w voyagerze i pt-cruiserku i choć  tam uszczelka jest metalowa zawory się nadpalały.Prostsze konstrukcje łatwiej opanować.

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 27, 2016, 09:58:29 am »
Qlimaxer zrób jakieś podsumowanie kosztów Twojej naprawy. Demontaż/montaż, planowanie, koszty wysyłek, uszczelki, śruby itd.

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 27, 2016, 10:30:18 am »
Tak więc koszty jakie poniosłem to :

- świece Denso TT - 50 z wysyłką ze znanego portalu :)
- olej mobil super 3000 wraz z filtrem 5w40 8l - 180zl po zniżkach w arpolu. 8l bo mieli tylko opakowania 4l
- planowanie i szczelność - 200zł
- 2x uszczelka pod głowicę - 280zł również zniżki arpol
- koło pasowe wału korbowego - 60zł z wysyłką ze znanego portalu, część używana
- płyn chłodniczy 42zł - arpol
- robocizna 900zł

Czyli 1700zł bez tej końcóweczki.


Uszczelki takie jak od osłony rozrządu czy od kolektora są w ładnym stanie więc ich nie wymieniam. Również śruby od głowicy założone będą stare, gdyż nie ma sensu ładować nowych, były one dziewicze. Nie ukrywam, że gdybym dysponował na te chwile większą gotówką to może i bym jeszcze kilka rzeczy takich jak uszczelki asekuracyjne wrzucił nowe, ale po rozebraniu wszystko wyglądało naprawdę ładnie i nawet mechanik mówił, że nie ma sensu.  Uważam że cena bardzo korzystna biorąc pod uwagę ilość pracy jaką trzeba włożyć w tą operację :) Miejmy nadzieję, że jak odbiorę auto w przyszłym tyg to wszystko będzie dobrze i nie będę musiał się stresować, a kot bezawaryjnie pokona ze mną kolejne tysiące kilometrów :) Podzielę się wrażeniami.  :-super :-super


« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2016, 12:09:12 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 27, 2016, 12:58:05 pm »
Zapewne macie rację ale teoria spalania gazu daje podstawy do wniosków że może niszczyć uszczelkę,przylgnie zaworów itp.Oczywiście jak zawsze dotyczy to przede wszystkim marnych instalacji ale taż wpływ ma sama konsturkcja silnika.4-zaworowe konstrukcje,ze zmiennymi fazami rozrządu itp itd są bardziej podatne na problemy wynikające z montażu słabej jakości instalacji.Sam to też przerabiałem w voyagerze i pt-cruiserku i choć  tam uszczelka jest metalowa zawory się nadpalały.Prostsze konstrukcje łatwiej opanować.

Słucham tej teorii "spalania gazu" jak negatywnie wpływa na silniki 4/5 zaworowe kontra 2 zaworowe.

Mając pojecie o pracy silnika czterosuwowego wystarczy uszkodzony wtrysk,sonda nieszczelność i mamy problem z nadpaleniem.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #126 dnia: Sierpień 27, 2016, 17:41:16 pm »
Śruby mogą wyglądać dobrze, ważna jest długość, jeśli się rozciągnęły to troszkę strach... Dobrze znać długość nominalną, albo niech ktoś napisze czy nie panikuję zbytnio, i można śmiało wkręcić ponownie.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 27, 2016, 18:54:43 pm »
no to trochę na biednego poleciałeś, uszczelki pod głowice chociaż jaguarowskie mogłeś dać po cenie sądzę że to tanie zamienniki

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 27, 2016, 20:27:34 pm »
Wcześniej pisałeś, że przerabiałeś już taki remont. Jak to wyszło u cenowo Ciebie? Zamierzam zrobić rozrząd jeszcze w tym roku i  zastanawiam się czy nie zrobić kompleksowo z głowicami, kompletem uszczelek itd.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2016, 11:01:04 am wysłana przez MicGin »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #129 dnia: Sierpień 27, 2016, 20:46:20 pm »
Jak chcesz kompleksowo to szykuj 5 koła. :) A jaka długość śrub powinna być? Ta nominalna?
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #130 dnia: Sierpień 27, 2016, 20:50:22 pm »
Własnie tyle powiedział mi mechanik, ale może trochę zawyżył  ;D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2016, 11:01:13 am wysłana przez MicGin »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #131 dnia: Sierpień 27, 2016, 20:56:19 pm »
Nie sposób jest pół samochodu wymienić na nowy. Ja wymieniłem to co było konieczne. Skoro widziałem, że reszta gratów nie budzi zastrzeżeń, to po co mam za to płacić. Są też inne wydatki, nie tylko auto :) Jeżeli kogoś stać i ma taką ochotę to niech wymienia.
GO HARD OR GO HOME...

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #132 dnia: Sierpień 28, 2016, 12:04:45 pm »
A co do uszczelek to były jeszcze tańsze, ale gość powiedział że ich nie poleca i te które zakupiłem można śmiało ładować. :D
GO HARD OR GO HOME...

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #133 dnia: Sierpień 28, 2016, 12:25:03 pm »
ale akurat na uszczelkach nie powinno się oszczędzać bo to przecież najważniejsze, a ja za 380 zł kupiłem w oryginale jaguara

Mój jest składany od poniedziałku wszystko już gotowe jest tylko czeka na złożenie, koszty ok 5000 zł i i tak część ze stanów dużo taniej, ale u mnie zrobione wszystko na 100% nowe śruby do głowicy to już spory koszt, uszczelniacze wału korbowego, uszczelki pokrywy zaworów, pokrywy rozrządu, korektora wszystkie 12 uszczelek i jeszcze jakieś tam uszczelki,  przy głowicach prócz planowania i sprawdzenia, szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych, ustawienie luzów zaworowych, nowe uszczelniacze zaworowe, olej liqui moly i wszystkie filtry, same głowice 1040 zł wyszły. Założę osobny temat ze zdjęciami i opisem co ile kosztowało itd
 

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #134 dnia: Sierpień 28, 2016, 12:54:08 pm »
też chciałem Jaguarowskie bo 80zł w  ta czy w ta roznicy nie robi, jednak gość w Arpolu zapewniał o jakości tych drugich wiec wziąłem tak o. A znasz długość tych śrub do głowic? To swoje zmierzę.
GO HARD OR GO HOME...