Autor Wątek: Wymiana oleju silnikowego XF 3.0D 2010 - brak jakichkolwiek danych  (Przeczytany 2658 razy)

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Witam

Od tygodnia  jestem posiadaczem ww auta - zebrało mi sie  na  wymiane samodzielną  oleju w  silniku. Mam wszystko co potrzebne  i zajrzalem pod spód  auta..  Sam plastik od chłodnicy az  po wydech prawie. Którą oslone  mam sciagać? tą w kształcie  pólkola  z  przodu czy tą 2 metrową płachte  z  tyłu?  Chodzi mi o dostanie  sie  do korka  spustowego.  Nikt  cholera  nigdzie  nie samiescil zadnej instrukcji - a  jesli juz  to slowną ( zdejmij osłone , pozniej odkrec  korek..)  Z której strony auta  jest spust ?  Nie  moge  nigdzie  znaleźć zadnych miarodajnych informacji a  zdjecie  to juz  byłaby rozkosz i komfort.  Prosze  o jakies  rady - auto juz  na  lewarku. Z góry dziękuje

EDIT - juz  wiem - pod  większą osłoną  z  tyłu. Postaram sie  ja  tylko troche  opuscic, zeby dostac  sie  do korka. Zrobie  tez  pare zdjec  i zamieszcze jakis tutorial  bo widze, ze tutaj raczej teoretycy :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2016, 22:02:54 pm wysłana przez bartnik »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Wymiana oleju silnikowego XF 3.0D 2010 - brak jakichkolwiek danych
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2016, 22:56:13 pm »
Pp prostu wymiana oleju jest na tyle prosta że raczej każdego zadziwiles pytaniem. Tak jakby mechanik sie pytał właściciela panie gdzie korek. Jest jedno auto w którym trzeba uważać - Porsche 911 Turbo  996/997/991 oraz Cayenne 4.5 - są dwa korki zlewowe (4.5 nie wszystkie)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Wymiana oleju silnikowego XF 3.0D 2010 - brak jakichkolwiek danych
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2016, 23:22:39 pm »
Jest prosta - jak juz  sie  wie  co odkrecic :)   Szybkie  pytanie- do filtra  powietrza jak sie  dostac? są 2 klipsy ale  dalej cos  trzyma  Jakas  sruba  z boku albo tyłu? ciemno troche  wiec nie widze.
EDIT: Znowu sam sobie  odpowiem :)  Trzeba  rozkrecic opaski i odpiąć kable  od  MAF sensorów - odłączyc obie rury powietrzne , odkrecic śrube 10 miedzy klipsami na obudowie filtra a  najlepiej tez  odpiąć chwyt powietrza (na  chlodnicy owalny na  3 srubki/kołki)  i odczepic  go od  obudowy filtra.   Wtedy mozna  wyciągnac  calość z  auta  i dopiero poskladac  do kupy (po wczesniejszym oczyszczeniu) Sie  nie  popisali inzynierowie od  ergonomii -  dobrze  ze  akumulator  jest wymienny a  nie  jak w  Iphone :)   Jedno co dobre to fakt że do wymiany zarowki nie  trzeba  demontować zderzaka  jak w  x-type :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2016, 00:12:22 am wysłana przez bartnik »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Wymiana oleju silnikowego XF 3.0D 2010 - brak jakichkolwiek danych
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2016, 00:46:17 am »
A po co tyle rozbierać? Luzujesz opaski, wywalasz rurkę z MAFem i na tyle puszki powietrza masz dwa klipsy. Odginasz, przesuwasz górna obudowe w stronę środka auta i schodzi. Po kiego grzyba wywaliles cała puche z rurami wszystkimi. To sie wymienia w 10 min
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8