Autor Wątek: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!  (Przeczytany 6237 razy)

  • Gość
Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« dnia: Lipiec 21, 2016, 15:19:45 pm »
Witam, problem jest następujący, ubywa płynu chłodniczego ale pod autem nie ma żadnych wycieków. Ktoś mógłby mi polecić jakiegoś dobrego specjalistę z Krakowa?
dodano 23.07.2016 13:10
Koledzy brak wycieku pod autem , ale pojawiła się nowa poszlaka :-R byłem u mechanika mówi ,że na 90% uszczelki pod głowicami , podjechałem pod dom i po zgaszeniu silnika wyrzuciło mi płyn chłodzący po prawej stronie, węże miękkie nie trzymają ciśnienia .Ktoś coś doradzi?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2016, 13:11:45 pm wysłana przez MicGin »

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 778
  • JCPF Club Member
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2016, 13:12:11 pm »
Zrób test CO2
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

ŁukaszKrk

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2016, 13:25:20 pm »
zrobię to sam?

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2016, 13:35:04 pm »
zapowietrzył Ci się, albo już uszczelka

ŁukaszKrk

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2016, 14:25:33 pm »
jest gdzies jakaś instrukcja jak odpowietrzyć :P ?

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2016, 15:03:51 pm »
Nie tak. Albo masz nieszczelność w układzie i Ci się zapowietrza, albo nie masz już uszczelki pod głowica.
Odpowietrza się wszystko tak samo, ale jak masz nieszczelność to i tak Ci wywali płyn.
EDIT
Poszukaj kogoś ogarniętego, niech Ci postawi diagnozę, czy uszczelka czy nieszczelny układ

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 778
  • JCPF Club Member
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2016, 15:36:33 pm »
zrobię to sam?
Kup test w sklepie i go zrób. Koszt kilku złociszy.
Np takie:
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-aut-1-5-0613&search_scope=category-252442&string=tester%20szczelno%C5%9Bci%20uszczelki%20g%C5%82owicy%20co2
lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym.
Jeżeli będzie pozytywny to uszczelka.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

ŁukaszKrk

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2016, 16:12:03 pm »
oki zrobię test i napisze jak wyszedl jak bedzie negatywny to bedziemy szukać dalej

ŁukaszKrk

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 27, 2016, 18:39:35 pm »
Sprawa wygląda tak: Co2 negatywny ,auto gotuję i wywala wszystko rurką po prawej stronie. Kupię nowy termostat i korek

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 28, 2016, 21:39:51 pm »
Zwróć uwagę w jakim stanie masz chłodnicę. Dobrze byłoby pomierzyć ją jak odprowadza ciepło. Może jest zapchana? :- pojecia
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

ŁukaszKrk

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2016, 09:12:49 am »
narazie zaczniemy od tych najprostszych rzeczy. Wiesz sprawa jest o tyle dziwna ,ponieważ jak doleje płynu chłodzącego i odpalę auto, czy to na wolnych obrotach czy w trasie to nie ubywa ani kropelki. Trasę Krakow-Łódź przejechalem bez problemu, dopiero po zgaszeniu auta cały zbiornik wywala

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2016, 10:41:41 am »
Wlej płynu do amerykańskich samochodów, tak zwanego podwyższonego wrzenia, to standardowy problem z amerykańcami. Tutaj odrobina wiedzy teoretycznej:

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/inne/247.html
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html

Ten za 76 zł, to rzecz jasna przesada, ale XK tanim nie jest, więc może nie nadwyręży to Twojego akurat portfela.

Do oldsmobila i innych amerykanów używałem opcji budżetowej: http://olx.pl/oferta/plyn-chlodniczy-pemco-911-5l-40-niebieski-CID5-ID8V7vt.html I działało. Nawet początkowo na płukanie, 20 litrów kupowałem, później zostawała poręczna bańka :)

Temperaturę chłodnicy termometrem laserowym, najłatwiej.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

  • Gość
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2016, 11:14:52 am »
Jędzrzej, spróbuje ale autko ze szwajcarii :)

Sprawdzilem linki i teraz jezdził właśnie na tym koncentracie prestone  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2016, 14:44:40 pm wysłana przez Choina »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2016, 11:34:17 am »
Więc moje dywagacje psu na budę tym razem... :(  To że szwajcar to nieistotne, niektóre silniki po prostu lubią taki płyn.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Tomasz.xkr

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: Uciekanie płynu chłodniczego-Brak wycieków!
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 31, 2016, 22:49:50 pm »
Dopiero dziś przeczytałem Twój post i pisze.
Miałem to samo.Uzupełnienie płynu,jazda,trasa,miasto i nic .Po zatrzymaniu wyciek ze zbiornika wyrównawczego znajdującego się w prawym nadkolu i kałuża na chodniku.
Okazało się,że winny był wąz wodny,który przewodzi płyn od elektrycznej pompy wody odpowiedzialnej za chlodzenie głowic po wyłączeniu silnika.Wąż po prostu ze starości załamał się na zgięciu i nie przepuszczał płynu.Po wyłączeniu zapłonu pompa ciśneła płyn,który nie mogąc pokonać załamania przeciskała go do zbiornika wyrównawczego i dalej na zewnątrz.Węże o których mówię ma około cala średnicy i kosztuje grosze.Czas dojścia do przyczyny awarii ok.7dni.Mój samochód to XKR ale myślę,że w Twoim będzie podobnie.