Autor Wątek: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika  (Przeczytany 4498 razy)

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« dnia: Czerwiec 30, 2016, 19:06:42 pm »
Witam, mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika, czy powinna wynosić ona tak jak w współczesnych autach 90 st.C. czy może być ona wyższa? Oraz w zbiorniczku wyrównawczym do którego pola wlewać płyn chłodzący? Bo samochód co naleje to wypluje. Z góry dzięki :)
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2016, 19:59:25 pm »
Tak ok 90 stopni norma a z płynem to nie do lewaj tylko sprawdź do jakiego momentu wypluję tylko go nie ugotuj  pilnuj plynu
Potem będziesz się martwił jak będzie coś  źle
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2016, 22:16:29 pm »
U mnie złapał dziś 115 stopni, wyrzygał 1,5L płynu. Dolałem ale znów wypluł, później nie dolewałem. Póki co temperatura jest lekko ponad 90 stopni, i tak trzyma nie więcej. Pytanko jeszcze odnośnie wentylatora, powinien on załączać wyższe obroty jak zaczyna się grzać? Bo jak złapał 115 stopni to chodził tak jak po odpaleniu, nic nie przyspieszył.
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2016, 22:36:35 pm »
A tam nie ma dwóch bo nie kojarzę
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2016, 22:40:17 pm »
Jest ten duży żółty który chodzi od razu po odpaleniu oraz taki mały wentylatorek z przodu samochodu.
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2016, 22:58:37 pm »
 Ten  żółty to nie jest czasem na wiskozie a ten przed chłodnicą elektryczny
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2016, 23:04:12 pm »
Owszem, jest na wiskozie, ale czy nie powinien delikatnie zwiększyć obrotów? Bo elektryczny załącz się gdy jest już za gorąco :)
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2016, 23:18:49 pm »
Ten na wiskozie będzie tak szybko sie obracał jak silnik bo to on go napędza
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2016, 07:35:42 am »
Okej, teraz z innej beczki jak sprawdzić czy wiskoza dobrze pracuje? Co wskazuje na jej zużycie?
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 28, 2016, 18:10:15 pm »
Sprawdź, czy na wyłączonym silniku możesz ręcznie zakręcić wiatrakiem. jeżeli tak, to odpal silnik. Na odpalonym silniku, kiedy jeszcze jest zimny zobacz czy możesz zatrzymać wiatrak, weź kawałek jakiegoś kijka czy coś podobnego, ale delikatnie i ostrożnie, żeby nie uszkodzić wiatraka i sobie krzywdy nie zrobić. Jeżeli możesz, to poczekaj aż się silnik zagrzeje i sprawdź ponownie, czy uda sie zatrzymać wiatrak - oczywiście nie powinno sie to udać. Jeżeli tak jest to działa prawidłowo.  U mnie jest znowu tak, że mogę wiatrakiem zakręcić na zgaszonym silniku ale od razu się załącza po odpaleniu. Przez to troche wiecej pali, bo jeżdze na niedogrzanym silniku przez pewnien czas ale sa ważniesze wydatki i nie ruszam tego na razie.

pozdr

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 31, 2016, 21:25:17 pm »
Owszem, mogę zakręcić jak i zatrzymać wiatrak. Co więcej, gdy go zatrzymam na włączonym silniku i go puszcze zaczyna jakby wchodzić na wyższe obroty a później się normalizuje. Przy okazji wymieniłem termostat i przestał się (póki co) grzać. Dzięki za podpowiedzi :)
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Nemys

  • Gość
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2016, 10:01:09 am »
Piszę trochę późno ale na pewno przyda się innym.
Silniki XK 2.8 - 4.2 były projektowane na niższe temperatury, termostaty fabrycznie były na 72 stopnie.
Seria 3 to już zmiany w kierunku redukcji toksyczności spalin, i podniesienie temperatury pracy. Na początku termostaty miały właśnie około 90 stopni, później kładli na 82 stopnie.
Powód jest bardzo prosty, pękały głowice. Przyczyniło się do tego też zwiększenie średnic gniazd zaworowych (pęknięcia często są właśnie pomiędzy zaworem a świecą).
Prosta rada to albo zdobyć termostat na 72 stopnie, albo go usunąć. W moim nie mam już termostatu i silnik ładnie się stabilizuje w przedziale 70 - 80 stopni.
Do tego wywaliłem wiskoze i założyłem wentylator elektryczny.

markus gażnikus

  • Gość
Odp: Układ chłodzenia i temp. pracy silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2016, 16:45:43 pm »
Silniki XK gaźnikowe, powinny pracować  temperaturze 70-80 st.C. I tak jest zalecane przez tych "co wiedzą"). Można użyć termostatu.......z Żuka 70-75st. pasuje po zeszlifowaniu kołnierza o 1mm. Można przerobić oryginalny termostat, wycinając jeden zwój ze sprężyny powrotnej, co daje 7-10 st. wcześniejsze otwarcie. Problem jest z 3-cią serią, bo tam elektronika przy tej temperaturze, może błędnie sterować wtryskami. Ale ja zajmuję się tylko gaźnikowymi.