Autor Wątek: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC  (Przeczytany 3710 razy)

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« dnia: Czerwiec 01, 2016, 16:32:37 pm »
Zawsze jestem pełen podziwu dla fachowości i dokładności w odbudowie samochodów. Tutaj dodano od siebie kilka "drobiazgów"  :-R
Co do niektórych jestem pod wrażeniem. Ja osobiście nie muszę mieć w 100% fabrycznego kota - dla mnie liczy się jeszcze trwałość i funkcjonalność - nawet ta poprawiająca fabrykę a odbiegająca od oryginału...

całość tutaj (EN)
http://jaguar.fiboy.com/XJ12C.htm

co sądzicie?
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

markus gażnikus

  • Gość
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2016, 12:43:45 pm »
Przerabianie coupe, to psucie pięknego auta i kiepski pomysł. Szprychowe koła z adapterami i nakrętkami Rudge'a, są cięższe nawet od blaszanych, więc pogarszają wagę masy nieresorowanej, a co za tym idzie "trzymanie się drogi". Po za tym szprychy nie pasują do takiego auta wizualnie, nie wspominając o ich wrażliwości na uszkodzenia i ciągłej kontroli naciągnięcia szprych

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2016, 12:58:01 pm »

???

Na  zdrowa  logike wydaje mi sie ze im "masa nieresorowana" jest wieksza - tym "trzymanie sie drogi" jest lepsze.
Prosze o argumenty ze tak nie jest...  :)

szymek

  • Gość
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2016, 14:30:06 pm »
Tak nie jest, bo: większa masa, to większa bezwładność. Jeśli koło zostanie podbite na nierówności, to amortyzator nie ma siły "przydusić" go do drogi, tracisz przyczepność i lecisz do rowu.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2016, 17:30:44 pm »
Na  zdrowa  logike wydaje mi sie ze im "masa nieresorowana" jest wieksza - tym "trzymanie sie drogi" jest lepsze.
Prosze o argumenty ze tak nie jest...  :)

Dokładnie na odwrót. Idealnie by było, gdyby masa nieresorowana nie ważyła nic. ;)

Dlatego Jaguar swego czasu przesunął zaciski i tarcze hamulcowe w okolice dyferencjału - by zmniejszyć masę koła.

I dlatego obecnie robi się aluminiowe wahacze, czasami z włókna węglowego.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2016, 22:40:19 pm »
Tak nie jest, bo: większa masa, to większa bezwładność. Jeśli koło zostanie podbite na nierówności, to amortyzator nie ma siły "przydusić" go do drogi, tracisz przyczepność i lecisz do rowu.

Zrozumialem  ten  argument ale przeciez:
Przy tej samej nierownosci i szybkosci  pojazdu w chwili uderzenia w nierownosc - auto z wieksza masa nieresorowana podskoczy mniej niz to z mniejsza masa.
Skoro podskoczy mniej - to amorom bedzie  latwiej przydusic je do drogi.

Czy tutaj tez sie myle?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2016, 22:53:51 pm »
No przeca piszę jak jest ;)

Auto z większą masą nieresorowaną wyskoczy na nierówności o wiele bardziej.

Dobrze to wytłumaczyli tu:

https://www.youtube.com/watch?v=Sg5OZ9XLgxc

https://www.youtube.com/watch?v=VW5YumiMIPA
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

markus gażnikus

  • Gość
Odp: od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2016, 20:51:50 pm »
W dodatku, by sprawę skomplikować, ważny jest również stosunek masy nie resorowanej do resorowanej masy pojazdu.
Taki przykład. W swoim "wynalazku" opartym na Jagu XJ6 4.2 z 1975 roku, zastosowałem oczywiście oryginalny układ hamulcowy Girling typ. 100. Gdzie przedni żeliwny zacisk hamulcowy waży 8.5kg. Ponieważ całe auto waży 900kg. a XJ6 1670kg. okazało się, że przy prędkościach 140-150 na niezbyt równej jezdni, auto lekko pływało przodem. Po zaadoptowaniu elektronowych zacisków z Datsuna Z300, które ważą 2.5kg sztuka, auto chodzi jak żelazko........sprawdzane było w tym samym miejscu i to z większą prędkością. Dlatego jak napisał przedmówca, dąży się do jak najmniejszej wagi układu jezdnego. W autach F-1 wystają tylko cieniutkie wahacze, a nawet sprężyny i amortyzatory są we wnętrzu pojazdy.. Nie wspominając felg aluminiowych, które zaczęto stosować właśnie z powodów jak wyżej.