Autor Wątek: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0  (Przeczytany 3418 razy)

Lipa

  • Gość
Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« dnia: Maj 12, 2016, 17:29:01 pm »
Witam na samym początku chciałbym napisać ze jestem nowy i przeczytałem sporo postów użytkowników tego forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na temat silnika który lepszy...

A mianowicie, planuje kupić xj40 3.2 benz+ gaz z 1991r
I teraz moje pytania:
-Jaki konkretnie silnik polecacie???
-Lepiej szukać 3.2 czy 4.0 i dlaczego??
-Lepszy do gazu 3.2 czy 4.0 i dlaczego??
-Którego rocznika szukać żeby sie nie przewiesc i dlaczego??
Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat zachęcam dondyskusji i oczekuje na szczere wypowiedzi.
Z góry dzięki:)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2016, 19:58:10 pm »
Było setki razy :)

- jeśli xj40 to szukaj roczników 93-94, ostatecznie 92. To praktycznie x300 w innej skórze. W miarę przyzwoita elektryka/elektronika, zabezpieczenia antykorozyjne itp.

- 3.2 nie jedzie a pali tyle samo, co 4.0 Niby różnica niewielka na papierze ale w rzeczywistości 4.0 jest o wiele bardziej przyjemny.
- 3.2 i 4.0 to takie same konstrukcje. Pancerne, trzeba się mocno postarać żeby to zarżnąć.
- szukaj wersji z przełącznikiem N/S/1 przy skrzyni. Ale to nie jest kluczowe kryterium.
- LPG wymaga dobrego speca bo sterowanie silnikiem w xj40 jest specyficzne. Poza tym pamiętaj, że regulacja luzów zaworowych jest problematyczna w silnikach AJ6.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline MP_JIMMY

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2016, 23:10:16 pm »
A ja pozwole sobie miec nieco odmienne zdanie na temat silnika 3.2. Demonem predkosci nie jest zwlaszcza w porownaniu z wersja v12;) ale zdecydowanie nie uzylbym okreslenia "nie jedzie". Mam takowego z 93 roku bez funkcji ustawiania trybow skrzyni i wystarczy wyczuc obroty optymalne do przyspieszania na poszczegolnych biegach (czytaj - momenty, w ktorych skrzynia redukuje biegi) zeby mimo prawie dwoch ton, Kotek zbieral sie bardzo przyzwoicie. Nie ulega jednak watpliwosci, ze wersja 4.0 jest silniejsza i czuje sie to szczegolnie przy wyzszych predkosciach lub gdy na pokladzie jest pelna obsada i zaladowany po brzegi bagaznik. Spalanie wersji 3.2 w trasie ok. 11 l. Cykl mieszany 13 l. Miasto/korki 15 l.
Daimler Double Six 5.3 '91
Jaguar xj40 3.2 '93
Jaguar xj81 6.0 '93

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2016, 12:50:12 pm »
Ja przy kupnie swojego nastawialem sie tylko i wylacznie na silnik 4.0, po przeczytaniu wielu watkow na forum w wiekszosci polecano wlasnie ten silnik dlatego ze :
- wieszka frajda (tryb sport)
- to samo spalanie
- oba silniki sa pancerne wiec kazdy bedzie dobry do gazu
Co do spalania to ostanim razem jak wracalem z kolega niewaskieauto ze spotkania w Tarnowskich Gorach to komputer wskazywal mi spalanie 12,5l przy predkosci 140km i 13,5l przy predkosci 160km bez uzywania tempomatu.
Jezdzac spokojnie na tempomacie poza miastem zszedlem do 10l i nizej juz sie nie dalo.
Miasto 14-15l a przy wzmozonych korkach 17-18l. Raz wyjechalem zima to komputer wskazyal 34l gdzie po 40 minutowej jezdzie mialem 32l a auto bylo juz nagrzane itd.
Wiec jedynie z tym nie jestem akurat pewien czy dobrze wskazywalo bo nie jezdze zima. Auto wykorzystuje w sezonie letnim weekendowo i raczej w zle pogody nie wyjezdzam. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 12:55:50 pm wysłana przez Demo »

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2016, 14:03:13 pm »
Poszukaj za granica tylko dolicz dodatkowe $ za koszty sprowadzenia, duza pojemnosc itd.
Ja szukalem ponad 2 lata i dzieki forum wiele sie nauczylem bo gdyby nie to pewnie jezdzilbym szrotem bez dna za 10k.
W pl masz 90% szrotow takze jak cos ciekawego znajdziesz to wrzucaj pierw na forum, zaoszczedzi Ci to sporo nerwow i kasy za niepotrzebna wycieczke.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 18, 2016, 00:41:45 am »
Jak zaczniesz szukać to jest szansa, że w tzw. międzyczasie wejdzie niższa akcyza na auta pow. 2000 ccm i nie będzie źle :)

No i zostawiłbym sobie do odżałowania jakieś 5k zł na początek - żeby doprowadzić auto do stanu zadowalającego.

PS. Nie wiem jaki masz budżet ale rzeczywiście za 10k zł swojego bym nie sprzedał. A na pewno idealny to on nie jest ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2016, 19:56:48 pm »
4.0 jest lepszym silnikiem konstrukcyjnie, dodatkowo masz skrzynię z opcją SPORT oraz ZIMA, zawsze jest to dodatkowy gadżecik do zabawy dający frajdę

w weekend zrobiłem trasę 150km i spalanie wyszło poniżej 10l zwykłej 95 BP

co do roczników tak jak kolega wyżej pisał 93-94 mają już poproawione przez forda wady z poprzednich lat, głównie elektronika, ale także np urywające się klamki itp

w jaguarze odnośnie samego wyposażenia auta jest trochę inaczej niż w innych markach tzn

4.0 nie musi mieć lepszego wyposażenia niż 3.2 np pamięc ustawień foteli, podgrzewanie foteli, lampki tylne do czytania itp , tu jest to zależne akurat od wersji w jakiej auto wyszło czyli xj6 lub sovereign , gold , insignia albo daimler , który już w sumie nie jest jaguarem i ma inne wnętrze i elementy których nie spotkasz w jaguarze


jeśli trafisz 3.2 które będzie w miare dobrej kondycji też możesz je kupić, nie będzie złe miałem 3.2 i nie było strasznie, to nie jest auto gdzie chce się pędzić , lecz raczej taki europejski krążownik w którym w miłej atmoswerze pokonujesz sobie trasę w słoneczne dni


ale jeśli masz tak jak ja ,że masz w głowie jakiś plan i chcesz go zrealizować i musisz mieć 4.0 z jakimś konkretnym kolorem wnętrza i lakieru bo taki sobie wymarzyłeś to szukaj takiego auta, w końcu się trafi i będziesz zadowolony że masz taki jaki chciałeś a nie jaki się trafił

ja zanim kupiłem swojego jeździłem kilkoma, które podczas oglądania powiedzmy były w lepszym stanie niż ten którego kupiłem, ale ten poprostu do mnie przemówił i wiedziałem że coś z niego będzie

w moim miałem stare spękane metryczne opony na których kierownica drżała już przy 60km/h , pordzewiałe błotniki od dołu i podłogę kierowcy, cały układ zapłonowy był nie ruszany od nowości auta

teraz jeżdzi się nim zupełnie inaczej po wymianach ma naparwdę moc, przyśpieszenie, prowadzi się pewnie i bez problemu osiąga max fabryczną prędkość, jeżeli zajmiesz się dobrze blacharką to będziesz miał to już z głowy na zawsze
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2016, 20:27:45 pm wysłana przez Michal_sk8 »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2016, 20:20:27 pm »
Oczywiście Daimlera kupisz tylko z silnikiem 4.0.

Zapewne to nie jest auto, które musisz mieć na już do jeżdżenia. Dlatego tak jak Michal_sk8 napisał określ swoje potrzeby i spokojnie szukaj.

Długo szukałem bo chciałem koniecznie Daimlera w kolorze zielony/granatowy z jasnym środkiem. Szukałem też końcówki produkcji 93/94. Rzadko się trafiają ale gdybym kupił któregoś z tych, które oglądałem wcześniej to żałowałbym teraz.

Bo mam kolor jaki chciałem, stoliki w fotelach (kwintesencja angielskiej absurdalności), szyberdach i bajery takie jak domykanie wszystkich szyb i szyberdachu kluczykiem. O detalach takich jak klima na R134 nie wspomnę ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.