Autor Wątek: Łechtanie własnego Ego  (Przeczytany 8337 razy)

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Łechtanie własnego Ego
« dnia: Luty 17, 2016, 21:20:26 pm »



To ostatni z klasycznych modeli Jaguara - S-type zaprojektowany został przez polskiego stylistę i designera Tadeusza Jelca. Tego samochodu nie można pomylić z żadnym innym. Jego prestiżowy charakter, wyjątkowość i dostojność docenił Andrzej Dzienisz, właściciel firmy Alvik.

Charakterystyczna stylistyka zaczyna się już od maskownicy chłodnicy i słynnej pochylonej pokrywy komory silnika. Płynne linie i gładki kształt mają cieszyć oko, ale również czysto i wydajnie ciąć powietrze. Luksusowy samochód sportowy pełen przemyślanych technologii – to prawdziwy hołd dla tradycji Jaguarów o wysokich osiągach.

– Jaguar S-type wpadł mi w oko od razu. Pamiętam, jak z zazdrością patrzyłem na te samochody, gdy mijały mnie jak expres na obwodnicy. Postanowiłem więc, że sprawię sobie właśnie takie auto. Jest to typowy przedstawiciel luksusowej, brytyjskiej motoryzacji. Prowadzenie go to nie tylko ogromna przyjemność, ale w pewnym sensie też łechtanie własnego ego. Człowiek po prostu czuje, że prowadzi wyjątkowy samochód z duszą – mówi Andrzej Dzienisz.

Ta wyjątkowość to nie tylko stylistyka, ale także i silnik. Diesel z dwiema turbinami o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 435 Nm. przy 1900 obr/min uznawany jest za silnik idealny. O tym, że tak jest w istocie przekonujemy się podczas jazdy. Do „setki” auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną – 230 km/h. Kultura pracy silnika z trudem pozwala przy tym odczuć, że ma się do czynienia z dieslem. Już w czasie jazdy z niewielką prędkością przyjemny dla ucha basowy pomruk układu wydechowego i niewielki szum powietrza opływającego karoserię skutecznie zagłuszają odgłos pracy silnika, którego brzmienie charakteryzuje się wyjątkową miękkością.

Historia Jaguara S-Type sięga lat 60-tych. Pierwsze wersje w 1964 roku zostały zbudowane na bazie legendarnej sportowej, a zarazem luksusowej limuzyny Jaguar Mk II. Od tego czasu Jaguar S-Type przeszedł kolejno kilka generacji trzymając ten sam, wysoki od wielu lat poziom stylistyczny i jakościowy.

– Produkcja modelu S-type zakończyła się z końcem roku 2007. Kolejne modele Jaguara nie mają już tej unikalnej stylistyki. Bliżej im stylistycznie do Forda niż do typowego Jaguara. Pozbawione są tej skromnej elegancji, co w modelu S-type jest widoczne chociażby wewnątrz. Deska rozdzielcza nie jest może nowatorska, ale prawdziwy koneser motoryzacji doceni jej klasyczną estetykę – mówi Andrzej Dzienisz.

Pan Andrzej nie ukrywa, że za pieniądze, które wydał na swojego Jaguara mógłby kupić o wiele lepiej wyposażony samochód, ale przekonuje, że za wizerunek drapieżnego kota na masce warto zapłacić każde pieniądze.

Jakub Jakubowski

Jaguar S-type
Rok produkcji: 2007
Silnik: diesel
Pojemność: 2,7 V6 Biturbo
Moc silnika: 207 KM
Prędkość max: 229 km/h
Prestiż magazyn trójmiejski

CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Łechtanie własnego Ego
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2016, 21:27:32 pm »
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Łechtanie własnego Ego
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2016, 21:47:54 pm »
ktoś zna tego gentelmena




Amerykański gwiazdor Harrison Ford ceni sobie klasykę. Posiada w swojej stajni pięknego, zabytkowego Jaguara XK140. Model ten był produkowany w latach 1954–1957, jako 2-drzwiowe coupe lub roadster. Auto napędzane 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,4 litra, rozwija 193 KM. Dziś w tym aucie nie liczy się jednak moc jednostki, ale prestiż posiadania tak klasycznego, sportowego auta.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2016, 22:02:07 pm wysłana przez maciejcat »
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Łechtanie własnego Ego
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2016, 21:11:47 pm »
Grażyna Szapołowska - Aktorka - Złoty Jaguar XJ 1983
Grażyna Szapołowska to artystka z górnej półki, jej kobiecość mogliśmy podziwiać przez ostatnie kilka dekad na dużym i małym ekranie. To artystka rasowa i chyba spełniona zawodowo. Ma opinię chłodnej profesjonalistki, to też jej złoty JAGUAR XJ6 w latach 80-tych musiał wywoływać piorunujące wrażenie na smutnych, szarych ulicach Polski. Nie mogę obiektywnie ocenić tego samochodu, ten model to jeden z moich ulubionych - użycie w tym przypadku słowa "Kocham Go" - będzie naprawdę mało znaczącym wyrażeniem, jakim uczuciem darzę akurat tą specyfikację XJ series III. Przetrwała ona do roku 1988, kiedy pojawił się model XJ40. Jaguar Pani Szapołowskiej znajduje się w Muzeum Techniki w Otrębusach, które prowadzi z tatą - Patryk Mikiciuk znany z TVN Turbo. Aktorka obecnie użytkuje BMW 750i.


Bogusław Linda - Aktor - Jaguar XJ40
Jaguar XJ40 był wysoce skomputeryzowanym, wyrafinowanym i luksusowym samochodem. Takie rzeczy jak podgrzewane zamki w drzwiach, licznik elektroniczny dostosowany do przelicznika na różnych kontynentach świata, szlachetna skóra z krów pasionych bezstresowo czy dywaniki z owczej wełny to było coś. Bogusław Linda w latach 90-tych był naprawdę wziętym aktorem, filmowe hity z jego udziałem to filmy, których nikomu nie trzeba przedstawiać - "Psy", "Kroll", "Demony Wojny" czy "Sara". Bogusław Linda podarował swój samochód Muzeum Motoryzacji w Otrębusach. Obecnie jeździ samochodami Subaru (Forester) oraz Porsche (911).



CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Łechtanie własnego Ego
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2016, 23:58:51 pm »
Piotr Bałtroczyk (ten od kabaretów jakby ktoś nie znał) posiada 5 sztuk Jaga.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Łechtanie własnego Ego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2016, 00:49:01 am »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982