Autor Wątek: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora  (Przeczytany 11406 razy)

Offline truten23

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 488
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 01, 2019, 20:40:22 pm »
Sebek, no ja też miałem zrobić dokładnie jak Ty. Z tym, że jednak poskładałem wszystko w fabryczny sposób. W sumie,od tego czasu mija już drugi rok i nic mi się z tą gumką nie dzieje.
Ciekaw jestem, jak Tobie będzie się na nich jeździć.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 773
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 01, 2019, 21:39:44 pm »
Odkształci się. Ona ma takie wypuklenie do góry które teraz ci się wbijaja w gumę i ewentualnie odkształci sie tak jak to się zrobiło u mnie ;) Moja pianka(z tylnego amortyzatora) jest pewnie miękka w porównaniu do tych poduszek więc pewnie dłużej to zajmie jakkolwiek zasada taka sama.
Podkladki, może wyciąć z blachy 2mm?

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 01, 2019, 21:50:41 pm »
2mm to moze byc malo jak na taka srednice. Gieta podkladka jest usztywniona ksztaltem. Plaska musi byc z 4mm tak jak ta u góry.

Jednak przy prostej grubej podkladce trzeba bedzie troche splanowac te poduszki, bo braknie gwintu. W kazdym razie poduszki sa tak grube i zwarte, ze nie ma opcji zeby je rozwalilo. Takie jest moje zdanie i nie widze powodu by skupiac sie na podkladkach dolnych.

Truten23 czy w srodek tych poduszek wkladales fabryczna tulejke? Jak ona tam pasowala?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2019, 23:21:11 pm wysłana przez sebek1111 »

Offline truten23

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 488
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 02, 2019, 10:34:55 am »
Wkładałem oryginalną tulejkę. Nie pamiętam, żebym miał z tym problem. Więc chyba pasowało.
Ale głowy za to nie daję.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 02, 2019, 15:36:10 pm »
Zrobione obie strony, jezdzi sie normalnie, nic nie stuka nie puka. Nie spodziewalem sie jakis spektakularnych efektow bo i wczesniej nic sie takiego nie dzialo.

W sumie na starych rozgniecionych i bez centrowania w nadwoziu, z opartym trzpienien amortyzatora o karoserie tez jezdzilo to przyzwoicie :D Teraz tez jest bardzo OK. Wad przerobki nie stwierdzono :D

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 17, 2019, 11:28:56 am »
Wspomne jeszcze o jednej kwestji, czyli bezpieczenstwie prac z przednim zawieszeniem, bo od tego chyba powinnismy zaczac wszelkie dyskusje.
SPREZYNY PRZEDNIGO ZAWIESZENIA SA BARDZO NIEBEZPIECZNE I MOGA ZABIC.

Nigdy nie odkrecamy amortyzatora, na podniesionym aucie bez dobrego podparcia dolnego wahacza w miejscu oparcia sprezyny. Jeszcze raz powtarzam nigdy! Albo musi byc podparte albo zabezpieczone oryginalnym sciagaczem do sprezyn, albo nawet na zdemontowanych sprezynach.


Co moze sie stac gdy tego nie zrobimy. Wahacze nie maja zadnego ograniczenia, i przy podniesieniu auta tylko amortyzator trzyma je w dolnym skrajnym polozeniu. Jesli go odkrecimy a auto nie bedzie podparte wahacz pujdzie nizej. Jak nisko?
Tak jak na to pozwoli wychylenie sworzni zwrotnicy. Jesli przegiete w nienaturalna pozycje sworznie wyskocza (a moga bez problemu bo wahacz staje sie punktem podparcia, zuzycie sworzni tez moze byc duze co jeszcze ulatwia ich rozdzielenie) wtedy sprezyny wyskocza z ogromna siłą, wahacze rowniez beda niebezpieczne bo poleca do dolu z sila wieksza niz ciezki mlotek.

Wymontowywanie calej belki z zamontowanymi  sprezynami z x300 i xj40 to wogule szalenstwo, bo oprocz latajacych sprezyn moze odfrunac nawet cala belka lezaca na ziemi.

To zawieszenie jest niebezpieczne w obsludze, jesli nie wiemy co robimy, radze miec to na uwadze.


Online piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Kocham to forum
Odp: x300, zmiana gumek górnego mocowania amortyzatora
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 03, 2019, 22:31:32 pm »
Mialem zestaw gum od Bilsteina wczesniej, ktory byl razem z ich nowymi amortyzatorami i szczerze, fatalnie sie na nich jezdzilo, strasznie sa twarde i czuc kazda mala dziure w nich wiec mimo ze pianki sa raczej malo trwale(u mnie wytrzymuja okolo roku i niecale 20tys km) tak najlepiej sie na nich jezdzi.

Czy ktoś mógłby proszę potwierdzić/zaprzeczyć, że standardem jest iż pianki które są dostarczane z amortyzatorami Bilstein są inne (twardsze) od oryginalnych?

« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2019, 22:36:04 pm wysłana przez piorek »