Autor Wątek: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok  (Przeczytany 4208 razy)

derekd1971

  • Gość
Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« dnia: Grudzień 26, 2015, 13:48:14 pm »
Witam serdecznie forumowiczów , wim że alternatory to temat rzeka.
Ale mój przypadek jak dla mnie jest trochę dziwny, może opowiem co się stało -
Wracam z pracy , stoję przed światłami a tu nagle ikona od ładowania na czerwono świeci, myślę pasek pękł bo tylko to wydawało się sensowne w tym momęcie i z takim objawem, macha w górę patrzę a pasek cały, dociągłem się do domu podładowałem baterię zapalam kota i nic dalej brak ładowania. Myślę może klina ścieło albo sprzęgiełko w kole pasowym , sprawdziłem moim zdaniem jest OK idzie w jedną stronę lekko a w drugą obracca się z paskiem.
Proszę o jakąś podpowiedz bo alternaror sam w sobie jest dość drogi i chciałbym mieś pewność że to on jest przyczyną problemów.
Chciałbym tylko jeszcze dodać że ostatnio poruszałem się na kródkich odcinkach i miałem zawsze włączone ogrzewanie szyby przedniej i tylniej oraz podgrzewanie foteli >
Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi

piskun8v

  • Gość
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2015, 14:25:02 pm »
Kwestja czy alternator laduje trzeba by Panie z miernikiem przeprowadzi operacje na poczatek...

mlodzieniaszek

  • Gość
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2015, 15:05:01 pm »

Zacznij od sprawdzenia czy przy zgaszonym silniku dochodzi napiecie z aku do alternatora ,jesli niema napiecia sprawdz bezpieczniki i kabelek ktory laczy akumulator z alternatorem.jesli napiecie dochodzi sprawdz na zapalonym siniku czy napiecie na zaciskach akumulatora ma powyzej 13.8 V.jezeli bedzie ono takie samo jak przed uruchomieniem auta ( okolice 12V ) lub ciut nizsze to alternator do wymiany .

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2015, 19:18:47 pm »

Zacznij od sprawdzenia czy przy zgaszonym silniku dochodzi napiecie z aku do alternatora ,jesli niema napiecia sprawdz bezpieczniki i kabelek ktory laczy akumulator z alternatorem.jesli napiecie dochodzi sprawdz na zapalonym siniku czy napiecie na zaciskach akumulatora ma powyzej 13.8 V.jezeli bedzie ono takie samo jak przed uruchomieniem auta ( okolice 12V ) lub ciut nizsze to alternator do wymiany .

A po co się tak cackac. Odpalić fure i sprswdzic ladowanie i wsio. Jesli nizej niz 13.8 albo calkiem brak to można winić szczotki lub regulator lub calkiem wnętrzności altka
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

derekd1971

  • Gość
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2015, 11:30:12 am »
Panowie sprawdziłem wszystko na co mi wskazywaliście. Wyszło że muszę wymątować alternator aby go sprawdzić dokładnie, ale nie jest to taka prosta sprawa, w tym momęcie mam go odkręconego   
I tu moje pytanie ?
Kturędy go wyciągnąć?
Górą czy dołem ?
A możę przodem ?
Może macie na to jakiś patęt ?

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:04:56 pm »
Dołączę się do wątku.  Jag XF 3.0 D 240hp 2013 , wyskoczył mi komunikat czerwony BATTERY NOT CHARGING  czyli na pewno alternator, tak powiedział mi mechanik który oglądał mojego kota.   

Błędy P0620-00/ intermittent    - generator control circuit
P065C-01/ permanent          - generator mechanical performance

Czyli można powiedzieć 458GBP z kieszeni na alternator. Pytanie czy może ktoś z forumowiczów orientuje się jaka jest żywotność paska i napinacza rolki działających z alternatorem. Czy wymieniać wszystko hurtowo czy też dać sobie na luz i tylko alternator. Czy ktoś może poleca jakiś dobry alternator w korzystniejszej cenie, który spełni wszystkie parametry techniczne do mojego Jaga?

A cała historia zaczęła się tak zrobiłem skan dual battery charging system i wywaliło mi kilka błędów, ładowanie akumulatora, hamulec ręczny itp. Wykasowałem wszystkie błędy uruchomiłem ponownie silnik i wszystko wróciło do normy. Zero komunikatów ostrzeżeń. Jakieś 10dni później wracałem w nocy i otrzymałem komunikat o nie ładowaniu akumulatora. I tak już zostało. Bateria pewnego dnia rozładowała się tak że nie dało się uruchomić auta.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Robertleniwiec48

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Kocham to forum
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2018, 15:02:13 pm »
Wpisz w Allegro regeneracja alternatora . Koszt 450 zł

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2018, 16:14:48 pm »
450?

Ja zaplacilem £200 w sklepie motoryzacyjnym ale sa firmy w UK ktore sie zajmuja regenarecja, Wymiane zrobilem sam - trzeba wyciagnac wiatrak chlodnicy i zbiorniczek wyrownawczy.

Najlepiej wyciagnac stary i pojechac z nim na zakupy - wtedy dobiara po numerze czesci a nie po rejestracji...


Jesli chodzi o pasek to zalezy w jakim jest stanie.

Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: Brak ładowania w xf 2,7 disel 2009 rok
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2018, 23:43:30 pm »
Cena z serwisu Jaguara na Jersey. A gdybym chciał go u nich robić to ostatecznie dostałbym rachunek na ponad 600GBP
Alternator już zamówiłem na e-bay za około 200GBP nowy z UK.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury