Autor Wątek: Jaguar Challenge Sosnova 20.4.2009  (Przeczytany 2908 razy)

DS12

• Gość
Jaguar Challenge Sosnova 20.4.2009
« dnia: Kwiecień 03, 2009, 11:39:59 am »
Hello!

I would like to invite you to the first stage of amateur racing series Jaguar Challenge which will take place on Monday 20th April from 12 am at Autodrom Sosnová, near Česká Lípa (CZ) - http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=&ie=UTF8&t=h&ll=50.65931,14.538538&spn=0.006148,0.013819&z=16

We meet at Sosnová at 11 am when the crews will register, the cars will be shortly inspected and added to the starting and the starting fee 1500 CZK will be paid.

The first hour (12 am to 1 pm) is for the free ride, when everybody can try the track in any car He or she wants, not depending on the make. During the second hour (1 pm to 2 pm) the Jaguars will be measured for the three laps (there might be an extra attempt and then the better times will be counted) and in the third hour (2 pm to 3 pm) the track is again free for all vehicles present. The starting fee is 1500 CZK and will be paid at the beginning of the session (i.e. at 12 am), vehicles of other makes are limited to use the track 12 am-1 pm and 2 pm-3pm only.

All basic rules for use of the race track are valid at this event. The car in the driving line has priority and the slower car lets the faster overtake. Caution and respect to the competitors are crucial. The competition is about the three measured laps, when the cars will race individually.

Autodrom Sosnová is a slow technical track, where the power is not a key point and V12 Jaguar can be beaten by a straight-6. It is necessary to be aware that most of our cars are standard road-going versions which have brakes for road use and normal tires. Therefore it is recommended to cool the car down by driving slower laps, with straight-6 about every 5 laps, with V12s every 3-4 laps due to the need to cool the engine. The required equipment is a small fire extinguisher within the grasp of the driver, recommended is helmet and gloves.

The results will be divided into the following classes:
Group 1 – all models up to 1975
Group 2 – most of the participants, all cars made between 1975 and 1997
Group 3 – all models with V8 and V6 engines, i.e. form 1997 on

Classification:
1st place 20 points
2nd 15
3rd 12
4th 10
5th 8
6th 6
7th 4
8th 3
9th 2
10th 1

The points from all 4 sessions will be added, the announcement of the winners will take place at the international meeting in Karlovy Vary/Karlsbad this October.

The participants can use different cars during the championship.

Of course the results will be also kept in total, ranking in the strainght-6 x V12 engines and individually the original and modified cars.

The Jaguar Challenge is an opportunity to demonstrate the abilities of Jaguar at the race track, where the mark has always gain a good reputation; there will be also challenges against other makes during the championship.

Everybody is welcome either on the track or at the tribune. The possibility to drive on the track and have times measured is open to every owner of Jaguar regardless the racing ambitions.

Jaguar has always had its place at the circuits and we have a chance to prove that it is so even today.

I believe in large numbers of drivers and spectators, nowadays to see Jaguars on the track outside the UK is a rarity and deep experience.

Best regards
Filip Turek, President of the club

For further information in English please contact Lukas Vaverka (Lukas.Vaverka@gmail.com)

Videos of training: http://www.youtube.com/watch?v=cTr7xkmhuL0 und http://www.youtube.com/watch?v=YbYHLtTIpak

============================================================================

Hallo!

Ich möchte Ihr einladen zum ersten Teil der Amateur-Rennserie Jaguar Challenge 2009, der findet am Montag der 20. April ab 12 Uhr am Autodrom Sosnová bei Česká Lípa statt.

Wir treffen uns in Sosnová um 11.00, wenn alle Autos werden registriert für das Rennen, kurz besehen, in der Startliste eingetragen und die Startgebühr wird bezahlt.

In die erste Stunde (12-13.00) können Autos aller Marken am Ring fahren, dann 13-14.00 findet die Messen der Zeiten für Jaguars (jedes Auto 3 Runden, wer will, kann noch extra 3 Runden fahren) platz. Zwischen 14.00 und 15.00 können wieder alle Autos den Ring fahren. Der Startpreis ist 1500 CZK für jedes Auto auf der Strecke, das kann bis 12.00 Uhr bezahlt werden. Autos von anderen Marken werden um 13-14.00 Uhr auf die Strecken nicht eingelassen.

Bei diesem Event gelten klassische Regeln – wer in der Spur fährt, hat Vorfahrt und das langsamer Fahrzeug lässt das schneller vorfahren. Die Vorsicht und Rücksicht für die Gegner ist wichtig. Im Wettkampf kommt es auf den Zeiten, die die Fahrer erreichen bei den individuellen Fahrten.

Autodrom Sosnová ist ein langsamer und technischer Ring mit kleinen Dimensionen, wo die Unterschiede in der Leistung spielen nicht so große Rolle und Jaguars mit R6-Motoren können die V12s schlagen. Es ist wichtig zu wissen, dass unsere Jaguars meistens serienmäßige Bremsen und normale Reifen haben. Darum ist es empfehlungswert das Auto jede 5 Runden (bei V12 besser 3-4 Runden) langsamer fahren und die Bremsen und der Motor abkühlen. Obligatorische Ausstattung ist Feuerlöschapparat, empfehlt ist ein Helm und Handschuhe.

Die Resultate werden in drei Klassen geteilt:
1. Gruppe: alle Modelle bis 1975
2. Gruppe: die Meiste alle Teilnehmer – Autos ab 1975 bis 1997
3. Gruppe: alle Modelle mit V8, bzw. V6 Motoren, 1997 bis jetzt

Die Klassifikation:

1. Platz 20 Punkte
2. 15
3. 12
4. 10
5. 8
6. 6
7. 4
8. 3
9. 2

Die Punkte von alle Rennen werden zusammengezahlt. Das Endzeremonial findet im Oktober auf dem internationalen Treffen des Jaguars in Karlsbad Platz.

Im Laufe der Serie können die Fahrer unterschiedliche Autos rennen. Diese Events sind eine Demonstration, dass Jaguars weiterhin auf den Rennstrecken gehören. Auch Vergleich mit den Konkurrenten wird durchgeführt.

Alle sind selbstverständlich herzlich willkommen, auf der Strecke wie auf der Tribüne. Die Gelegenheit zu fahren und die Zeiten messen gilt für alle Besitzer der Jaguars ohne Ansehen auf die Rennambitionen.

Ich hoffe, dass viele Jaguar-Fans nehmen teil. Heutzutage ist es außer Großbritannien eine Rarität Jaguars auf dem Ring fahren zu sehen.

Mit freundlichen Grüßen
Filip Turek
President des Klubs

Für weitere Informationen auf Deutsch bitte kontaktieren Lukas Vaverka (Lukas.Vaverka@gmail.com)

Videos von Training: http://www.youtube.com/watch?v=cTr7xkmhuL0 und http://www.youtube.com/watch?v=YbYHLtTIpak

============================================================================

Dobrý den,

dovoluji si Vás pozvat na první díl seriálu amatérských závodů Jaguar Challenge 2009, který se bude konat v pondělí 20. dubna od 12.00 na Autodromu Sosnová v České Lípě.

Sraz na Autodromu je v 11.00, kde se každá posádka musí přihlásit do závodu, proběhne krátká kontrola vozu, poté přidělení čísel, zapsání na závodní listinu a zaplacení startovného (1500 Kč).

První hodinu 12-13.00 mohou na dráze volně kroužit vozy všech značek,druhou hodinu 13-14.00 proběhne měření jednotlivých vozů Jaguar na tři kola (V případě zájmu druhý pokus, vybírá se ten rychlejší) a ve 14-15.00 mohou opět volně kroužit všechny vozy. Startovné je jednotné, 1500 Kč za každý vůz na dráze,platí se před vjezdem na dráhu tedy do 12.00 a vozy jiných značek mají od 13.00-14.00 omezený vjezd na dráhu.

Platí klasická pravidla, kdo jede stopu, má přednost a pomalejší vozidlo pouští před sebe rychlejší. Na okruhu je důležitá opatrnost a respektování soupeřů, soutěž spočívá v měřených třech kolech kde pojedou vozidla jednotlivě.

Autodrom Sosnová je pomalejší technický okruh malých rozměrů,kde se velmi vyrovnávají výkonnostní rozdíly a mají tak například i šanci vítězit šestiválcové Jaguary nad vozy s motory V12. Je potřeba si uvědomit, že naše Jaguary mají u většiny účastníků soutěže seriové brzdy a běžné silniční pneumatiky, proto je dobré po pár kolech nechat vůz odpočinout klidnější jízdou, u R6 po cca 5 ostrých kolech, u V12 již po 3-4 i kvůli uchlazení motoru i brzd. Povinnou výbavou každého vozu je malý hasící přístroj v dosahu řidiče a doporučenou výbavou jsou řidičské rukavice a přilba.

Výsledky se budou řadit do třech tříd:
1. skupina: všechny modely do roku 1975
2. skupina: většina účastníků - vozy od roku 1975 do roku 97
3. skupina: všechny modely začínající motory V8 až po současnost 97-...

Bodování:

1. 20
2. 15
3. 12
4. 10
5. 8
6. 6
7. 4
8. 3
9. 2

Budou se sčítat body ze všech závodů, vyhlášení vítězů a jejich ocenění proběhne na mezinárodním srazu Jaguarů v Karlových Varech v říjnu tohoto roku.

V průběhu šampionátu mohou jezdci v jednotlivých závodech soutěžit různými vozy.

Samozřejmě se budou zobrazovat i kompletní pořadí, pořadí motorů V12 x R6 a samostatně dobové vozy od speciálů.

Jedná se o ukázku toho co dokáží na závodním okruhu vozy Jaguar, tam kde získávali vždy slavné jméno, během seriálu budou domluveny i souboje proti konkurenčním značkám.

Všichni jsou samozřejmě vítáni jak na okruhu tak na tribuně, možnost jezdit a nechat si změřit časy a ozkoušet si svůj vůz na dráze mohou všichni majitelé Jaguárů, či členové klubu bez ohledu na závodní ambice.

Jaguar na okruhy vždy patřil a máme možnost dokázat, že tomu tak stále je.

Věřím, že bude bohatá účast závodníků i diváků, vidět v dnešní době osobní Jaguary na okruhu je mimo Velkou Británii velká vzácnost a úžasný zážitek.

S pozdravem Filip Turek
President klubu

macho

• Gość
Odp: Jaguar Challenge Sosnova 20.4.2009
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2009, 20:53:38 pm »
A po ludzku nie można? Tzn po polsku

kyrios_paulus

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2009, 21:37:44 pm »
Hello!

Chciałbym zaprosić was na pierwszy stopień/okres(?) wyścigów samochodowych z serii Jaguar Challenge które będą miały miejsce w poniedziałek, 20 kwietnia, od 12 rano na autodrome Sosnova, niedaleko Ceskiej Lipy (Czechy).

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=&ie=UTF8&t=h&ll=50.65931,14.538538&spn=0.006148,0.013819&z=16

Spotykamy się o 11 w Sosnovej, gdzie uczestnicy się zarejestrują, samochody będą pobieżnie przejrzane, a opłata 1500 czeskich koron zostanie uiszczona.

Pierwszą godzinę od południa do 13 spędzimy na wolnej jeździe, w trakcie której każdy będzie mógł wypróbować dowolny samochód, niezależnie od marki. Podczas drugiej godziny Jaguary będą robiły trzy okrążenia (możliwe będzie okrążenie ekstra, a najlepsze czasy zostaną zapisane(?) ). Podczas trzeciej godziny cały tor będzie znów wolny dla wszystkich obecnych samochodów. Opłata wynosi 1500koron i będzie uiszczona na początku sesji, tj. o godzinie 12. Samochody marek innych niż Jaguar będą musiały przestrzegać ograniczenia, przez które będą mogły jeździć tylko w godzinach 12-13 i 14-15.

Wszystkie podstawowe zasady korzystania z toru obowiązują podczas spotkania. Samochody na driving line (- help ;D) mają pierwszeństwo, a wolniejsze są zobowiązane ustąpić im miejsca. Uwagi i szacunek dla rywali są wyjątkowo istotne (?). Zawody polegają na przejechaniu trzech okrążeń, z których zapisywany jest najszybszy czas. Każdy samochód jedzie osobno.

Autodrom Sosnova to wolny, techniczny tor, gdzie moc wcale nie jest kluczem do zwycięstwa, a Jaguar XJ12 może zostać pokonany przez zwykłą 6kę. Ważnym jest to, że większość naszych samochodó to drogowe wersje ze zwykłymi hamulcami i przystosowanymi do codziennej jazdy oponami. Dlatego zaleca się chłodzenie samochodu poprzez wolniejsze pokonywanie okrążeń (w zwykłych 6kach co piąte okrążenie, a w V12kach wymagane jest chłodzenie silnika co 3-4 okrążenia. Wymaganym wyposażeniem jest mała gasnica w zasięgu dłoni kierowcy. Zalecany jest kask i rękawiczki.

Wyniki zostaną podzielone pomiędzy poszczgólne klasy:
Group 1 – wszystkie modele do 1975
Group 2 – większośc uczestników, wszystkie samochody pomiędzy 1975, a 1997.
Group 3 – wszystkie modele z silnikami v8 i v6, tj. od 1997 roku.

Klasyfikacja:
1sze miejsce - 20 pkt.
2gie 15
3ie 12
4te 10
5te 8
6te 6
7e 4
8e 3
9te 2
10te 1

Punkty ze wszystkich spotkań będą zsumowane, a ogłoszenie zwycięzcy będzie miało miejsce na międzynarodowym spotkaniu w Karloych Varach.

Uczestnicy mogą używać różnych samochodów podczas zawodów.

??????Of course the results will be also kept in total, ranking in the strainght-6 x V12 engines and individually the original and modified cars.?????

Jaguar Challenge jest okazją do zaprezentowania możliwości Jaguarów na torze, where the mark has always gain a good reputation (help*2); będą także wyzwania przeciw innym markom w trakcie trwania zawodów.

Każdy jest mile widziany zarówno na torze, jak i na trybunach. Możwliość jazdy na torze, oraz zmierzenia sobie czasu dostępna jest dla każdego, niezależnie od jego wyścigowych ambicji.

Jaguar zawsze miał swoje miejsce w wyścigach, i mamy szansę udowodnić, że tak jest do dziś.

Wierzę, że na miejscu zjawi sie duża liczba kierowców i widzów. Widok zawodów, w których biorą udział Jaguar w Wielkiej Brytanii jest dziś naprawdę rzadkim i głębokim przeżyciem.

Z poważaniem
Filip Turek, prezes klubu.

Po dalsze informacje w j. angielskim proszę pisać do Lukasa Vaverki. (Lukas.Vaverka@gmail.com)

naughtycat23

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2009, 11:13:16 am »
Jaguar Challenge jest okazją do zaprezentowania możliwości Jaguarów na torze (where the mark has always gain a good reputation )gdzie marka od zawsze zyskiwala/zapracowala sobie na dobra opinie.

Uczestnicy mogą używać różnych samochodów podczas zawodów.

??????Of course the results will be also kept in total, ranking in the strainght-6 x V12 engines and individually the original and modified cars.????? Oczywiscie rezultaty przedstawione bede w generalce - ranking rzedowych 6 i v12 i indywidualnie orginalne i zmodyfikowane samochody ( tu pewnosci nie mam o co tak naprawde chodzilo autorowi i jak chcial to ujac )

Swoja droga nie uda mi sie w tym roku pojawic na takiej imprezie ale zapowiada sie naprawde atrakcyjnie. Czy ktos uczestniczyl juz wczesniej w tej imperezie albo w innej bardzo podobnej ???
Pozdrawiam Naughtycat23