Autor Wątek: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju  (Przeczytany 11681 razy)

Offline Bartw93

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« dnia: Lipiec 19, 2015, 09:49:45 am »
Witam :-help,
jestem posiadaczem kota od dobrego miesiąca moja sztuka to Jag X-Type 3.0 V6 model z 2002 z automatyczną skrzynią i napędem 4x4 mój problem wygląda następująco:
wybrałem się świeżo zakupionym Jagiem nad nasze polskie morze, pochodzę z okolic Poznania czyli przejechałem dobre 400 km to jedna z moich pierwszych większych tras świeżo zakupionym autem cała trasa przebiegła świetnie dojechałem na miejsce było super. Zatrzymałem się na parkingu, żeby się posilić po trasie i dać odetchnąć kotkowi. Po posiłku wróciłem do auta jako że było u mnie świeże kontrolowałem w miarę możliwości co się z nim dzieje spojrzałem pod auto, żadnych wycieków temp na wskaźniku wszystko spoko. Wybraliśmy się na plażę, zaparkowałem na pobliskim parkingu po kilku godzinach wracam do auta a pod nim niewielka plama oleju.
Po oględzinach stwierdziłem, że to olej ze skrzyni biegów. Podjechałem bardzo spokojnie pod hotel tam zostawiłem auto na noc. Przy zgaszonym silniku ciekło dużo słabiej. Zacząłem szukać warsztatu w internecie. Jako że wyciek nie był na tyle poważny aby unieruchomić  auto wybrałem się do pobliskiej galerii handlowej :-wstyd :-wstyd, zjechałem na podziemny parking, szukając miejsca, przejechałem przez próg zwalniający i usłyszałem jakby pluskanie wody, spojrzałem w lusterko a za mną ciągnąca się plama oleju zatrzymałem się jak najszybciej i niebyło już wyjscia. Laweta i polecony przez kierowcę holownika warsztat w Gdyni. Do tej pory wszystkie biegi działały bez problemu. We warsztacie stwierdzili że pękła chłodnica oleju skrzyni biegów. Wymieniono ją oraz założono nowe wężę, zalano skrzynię olejem i po całych 5 dniach roboczych auto było do odbioru. Cena kosmiczne 2200zł. Przy odbiorze właściciel warsztatu stwierdził, że jest słaby wsteczny zaniepokojony przed zapłatą poprosiłem o kluczyki i pobiegłem sprawdzić. Wstecznego w ogóle nie było. Do teraz nie wiem co zrobić. Wiem o magicznej śrubie którą mechanicy mylą z przelewem i po której odkręceniu Jag traci wsteczny. Czy ktoś coś wie na ten temat i co zrobić, żeby przywrócić go do porządku? Jag ma przejechane 90000km  :-thank

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2015, 11:28:51 am »
Wychodzi na to ze odkrecili złą srubę. Za brak wiedzy powinni teraz naprawic Ci kota na wlasny koszt. Na bank spadla tasma wstecznego.
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2015, 08:52:44 am »

Offline Bartw93

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2015, 21:15:05 pm »
Dziekuję za odpowiedzi. PORADZILIŚMY SOBIE Z PROBLEMEM.
 Wszystko wyglądało mniej więcej tak:
Potrzebne narzędzia to dość krótki śrubokręt płaski, lewarek,klucz do kół, klucz nasadkowy 18, para rękawic jakaś latarka i co najważniejsze magnes neodymowy o wymiarach (bardzo ważne) 60x20mm oraz przekroju koła, koszt to ok 150zł na allegro (proszę zachować wszelkie środki ostrożności przy używaniu go, bo jak na swoje rozmiary jest bardzo silny, ma udźwig ok 300kg).
Krok 1
Zdjęcie koła.

Krok 2
Zaraz za zdjętym kołem tuż nad miejscem wejścia pół osi do skrzyni biegów należy zlokalizować śrubę, która wygląda jak popularny TORX jednak to śruba jest nim, a nie jak zawsze gniazdem dla niego (nie znam fachowej nazwy). Nie należy panikować z powodu braku fachowych narzędzi, bo bardzo łatwo jest sobie z nią poradzić standardową nasadkową 18.

Krok 3
Odkręcanie śruby. WAŻNE. Przy tej operacji należy nasłuchiwać czy to nie czasem my zrzucimy obręcz dlatego jeżeli usłyszymy dźwięk podobny do tego jakbyśmy wrzucali nakrętkę do puszki wtedy wiadomo, że wasz problem nie tkwił tutaj niestety (life is brutal)
i mamy do założenia obręcz, która już wcześniej była w porządku. Jeżeli jednak śrubę odkręcimy i nie usłyszymy żadnego dziwnego dźwięku, to wiemy, że to krok w dobrą stronę i działamy dalej. Przy odkręcaniu nie należy bać się o wyciek oleju.

Krok 4
Taśma która nam się ukaże, a raczej jej znikomy kawałek może być, a raczej na pewno jest w niewłaściwej pozycji, dlatego następnym naszym zadaniem jest przesuwanie jej małym płaskim śrubokrętem (nie pamiętam dokładnie ale chyba należało ją ciągnąć w dół) do momentu w którym ukaże nam się wycięty otwór w który to ma wejść nasza TORX'owa śruba i ją zabezpieczyć.
Nie uda nam się idealnie ustawić otworu ponieważ taśma powinna być naciągnięta. Ustawiamy go jak najbliżej docelowej pozycji.

Krok 5
Przykładamy nasz magnes neodymowy do skrzyni biegów nad otworem tak aby przytrzymywał naszą obręcz jak najsilniej. Wtedy ustawiamy otwory zgodnie tutaj naprawdę liczy się precyzja i należy je ustawić równo co do milimetra, dzięki tak silnemu magnesowi nasza obręcz nie powinna nam uciekać.

Krok 6
Do tak przygotowanego otworu możemy już wkręcać śrubę. Należy to robić w miarę możliwości delikatnie i kiedy poczujemy opór nie wkręcać jej dalej, a wykręcić i poprawić ułożenie obręczy/taśmy względem otworu w skrzyni, tak by były zgodne.

Krok 7
Kiedy już uda nam się wkręcić śrubę dobrym pomysłem jest oznaczyć ją jakimś lakierem (czerwonym) i każdemu mechanikowi tłumaczyć, by jej nie dotykał, bo nie jest saperem, a grzebie przy bombie.

Krok 8
Zakładamy koło i robimy test. Wszystko powinno wrócić do normy.
W tym momencie kąciki ust powinny kierować się ku uszom, a co najmniej tego Wam życzę. 

Operacja powinna zająć nie więcej niż 2h.

Pozdrawiam

 

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2015, 22:28:20 pm »
Bartw93, szacun za ten opis. Mnie problem nie dotyczy - póki co :-) ale fajnie, że jest alternatywa dla rozbierania skrzyni.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2015, 09:55:27 am »
proponuję podpiąć temat  :-W

Offline seba190

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 29, 2016, 14:07:54 pm »
To samo zrobilem w swoim x type podczas wlewania oleju. Tyle ze nie uzylem magnesu a odkrecilem boczna pokrywe skrzyni i przy pomocy srubokretow zalozylem tasme. Cala "operacja" trwala okolo 2-3 godziny.

Offline Bartw93

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Jaguar X-Type 3.0 V6 brak wstecznego po wymianie oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 23, 2016, 21:36:42 pm »
Cieszę się że mogłem pomóc. :-clap