Autor Wątek: Wahacze przednie dolne  (Przeczytany 3983 razy)

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Wahacze przednie dolne
« dnia: Czerwiec 06, 2015, 17:32:48 pm »
Witam, Proszę o Pomoc , w tym tygodniu wymienialem wahacze przednie dolnie w x350, i czy można sprawdzić czy są to oryginały, bo jest gorzej jak było, i mam nieodparte wrażenie że mi wcisneli jakieś marne zamienniki.
POZDR

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2015, 00:42:53 am »
rozumiem że tu na forum wszyscy jadą na zamiennikach

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2015, 08:47:15 am »
Które przednie dolne? Proste czy banany? Proste są tylko w oryginale, banany robią już w zamiennikach i jeśli dałeś kilka stów za sztukę to są to zamienniki. Zamienniki nie mają oznaczeń i nr części wybitych

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2015, 15:03:45 pm »
Tak dla potomnych, serwisy twerdzą że nie ma zamienników ( chodzi o te w kształcie banana ) niektóre warsztaty oferują wymianę gumowych tulei, podobno działa, wracając do głównego tematu to oryginalne wahacze mają tłoczona od wew. strony nazwę Jaguar, oraz datę produkcji, w moim przypadku lewy jest z 15r a prawy  z 14 r, co i tak nie rozwiązuje mojego problemu, ponieważ auto jest nadal  nadsterowne, trzy warsztaty sobie z tym nie poradziły, chyba trzeba będzie zaprzyjaźnić się z Panami z ASO z Waszyngtona

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2015, 15:57:03 pm »
Serwisy w takim razie pieprzą głupoty. Dorabianie tulei swoją drogą, ale zamienniki także są od jakiegoś czasu robione. Na ASO bym nie liczył, mają wiedzę bardzo ograniczoną a "naprawy" robią tak aby zedrzeć jak najwięcej.

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2015, 00:14:11 am »
Co do ściągania kasy to się z Tobą zgodzę, jednak czasami się przydają, chociażby dla aktualizacji oprogramowania, albo szczytania niektórych  błędów które są poza zasięgiem zwykłych warsztatów, a tak na marginesie to XJ- ty to zajebiste samochody tylko szkoda że nie ma w Warszawie serwisu który na poważnie ogarnia te auta , co niestety generuje zbędne koszty serwisowania, wielka szkoda, bo myślałem że chociaż jeden warsztat dorobił się doświadczenia, a tu H,D i kamieni kupa .

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2015, 07:50:42 am »
Od elektroniki masz Pana Jacka z ul. Wynalazek 3 - ASO wozi mu auta jak ręce rozkładają
Jest Altamira, która ma dobrą opinię
JagCar z niezłą opinią
Jest też gość w Piastowie, jeszcze jeden w Warszawie (ale nazwiska nie pamiętam, chyba na B), oraz Pan Adam z Młodnickiej.

  Do wyboru do koloru i każdy jeden lepszy i tańszy niż ASO. Przynajmniej 3 z nich zrobi Ci update i pełną diagnostykę tym samym sprzętem co ASO.

Offline jaguarmk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2015, 13:16:31 pm »


Czytając post marti pozwolę sobie na odpowiedź w swoim imieniu. Jakiś czas temu gościliśmy samochód pan Sylwka u nas i poniżej pozwoliłem sobie na odpowiedź w kilku kwestiach

Po pierwsze
- Na temat zamienników oraz ich kosztów został wysłany email w którym dokładnie zostały przedstawione koszty zarówno zamienników jak i oryginałów. Tyczy się to zarówno całych wahaczy jak i tulei. Tutaj pisze Pan że serwisy twierdzą że nie ma zamienników , co jest nieprawdą.

- "Zwykłe warsztaty" posiadają także profesjonalne komputery diagnostyczne a nie tylko testery do szczytywania błędów. My pracujemy na jednym z najlepszych dostępnych na rynku , Autologic.

- Po sprawdzeniu tulei w Pańskim Jaguarze nie stwierdziliśmy żadnych uszkodzeń, luzów, itp. Poprzedni warsztat który Pan odwiedzał wymienił tuleje na zamienniki ale były zamontowane poprawnie. Jaki jest sens zamieniać tuleje dobre na dobre? Chyba były to moje słowa żeby nie generować niepotrzebnie kosztów?

- Wszystkie elementy zawieszenia w Pańskim samochodzie były w bardzo dobrym stanie, problem polegał na ustawieniu prawidłowej geometrii, co zostało zrobione. Samochód po ustawieniu geometrii przód oraz tył wrócił do pełnej sprawności i po jeździe testowej nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości.
Ciągle porównuje Pan Audi do Jaguara a są to zupełnie inne samochody.

- Ostatnia sprawa to stwierdzenie że nie posiadamy doświadczenia na temat naprawy w tym wypadku 350" na poważnie ogarnia te auta" Oczywiście każdy może wyrażać swoje opinie na temat danego warsztatu i są to na pewno cenne uwagi dla innych użytkowników forum pod warunkiem że są prawdziwe i rzetelne.

Altamira Michał Kretkowski

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2015, 02:23:57 am »
Cytuj
Czytając post marti pozwolę sobie na odpowiedź w swoim imieniu. Jakiś czas temu gościliśmy samochód pan Sylwka u nas i poniżej pozwoliłem sobie na odpowiedź w kilku kwestiach

Po pierwsze
- Na temat zamienników oraz ich kosztów został wysłany email w którym dokładnie zostały przedstawione koszty zarówno zamienników jak i oryginałów. Tyczy się to zarówno całych wahaczy jak i tulei. Tutaj pisze Pan że serwisy twierdzą że nie ma zamienników , co jest nieprawdą.

- "Zwykłe warsztaty" posiadają także profesjonalne komputery diagnostyczne a nie tylko testery do szczytywania błędów. My pracujemy na jednym z najlepszych dostępnych na rynku , Autologic.

- Po sprawdzeniu tulei w Pańskim Jaguarze nie stwierdziliśmy żadnych uszkodzeń, luzów, itp. Poprzedni warsztat który Pan odwiedzał wymienił tuleje na zamienniki ale były zamontowane poprawnie. Jaki jest sens zamieniać tuleje dobre na dobre? Chyba były to moje słowa żeby nie generować niepotrzebnie kosztów?

- Wszystkie elementy zawieszenia w Pańskim samochodzie były w bardzo dobrym stanie, problem polegał na ustawieniu prawidłowej geometrii, co zostało zrobione. Samochód po ustawieniu geometrii przód oraz tył wrócił do pełnej sprawności i po jeździe testowej nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości.
Ciągle porównuje Pan Audi do Jaguara a są to zupełnie inne samochody.

- Ostatnia sprawa to stwierdzenie że nie posiadamy doświadczenia na temat naprawy w tym wypadku 350" na poważnie ogarnia te auta" Oczywiście każdy może wyrażać swoje opinie na temat danego warsztatu i są to na pewno cenne uwagi dla innych użytkowników forum pod warunkiem że są prawdziwe i rzetelne.

Altamira Michał Kretkowski

Witam serdecznie Pana Michała, z sympatii do Pana, to szkoda, że w taki sposób zareagował Pan na mojego posta, ponieważ nie wymieniałem tutaj nazwy Pańskiej firmy, i nie miałem zamiaru tego robić, ale z racji tego, iż po przeczytaniu Pańskiego posta można odnieść wrażenie, że jestem malkontentem to muszę zareagować, i podam tylko cząstkę suchych faktów.

- faktem jest, że zgłosiłem się do Altamira z problemem nadsterowności, w związku z
  tym wymieniliście tylne wahacze na nowe oryginalne
- faktem jest, że tego wieczoru odbierałem samochód od Pana osobiście, po Pańskich
  zapewnieniach, że prowadzi się zaje......
- faktem jest, że jeszcze w trakcie drogi powrotnej dzwoniłem do Pana z informacją,
  że istotnie, problem nadsterowności po wymianie tych wahaczy zniknął, z czego
  byłem, jak Pan pamięta mega zadowolony, ale pojawił się inny problem, również
  poważny, a mianowicie, w trakcie jazdy bardzo drgała kierownica, co było jeszcze
  bardziej irytujące, ponieważ nie można było swobodnie płożyć dłoni na kierownicy,
  i podobno osobiście Pan testował samochód
- faktem jest że Jaguar musiał wrócić do Pańskiej firmy, i faktem jest, że powodem
  usterki była błędnie ustawiona geometria, do czego osobiście Pan się przyznał, a najfajniejsze jest to, że żeby to stwierdzić
  samochód stał u was prawie dwa tygodnie, i nikt się z tym nie liczył, i najfajniejsze
  jest to, że po tym okresie, tą geometrię musiałem i tak wykonać w innej firmie, bo
  Pańska Altamira sobie z tym nie poradziła, i zrobić tego nie mogła, bo jak sam mi
  Pan oznajmił, to ustawienia geometrii w waszym wykonaniu dotyczą tylko jednej
  osi, ponieważ tylko przy jednej osi wymienialiście wahacze, czego nie będę
  komentował
- Panie Michale nigdy nie kwestionowałem jakości Pańskiego sprzętu, ale nawet, gdyby
  Pan miał komputer ze złota, to i tak w porównaniu do ASO nie macie spięcia z fabryką,
  a co za tym idzie, nie macie dostępu do aktualizacji, jak i też wykrywania niektórych
  błędów, których wasz sprzęt po prostu nie będzie widział
- faktem jest, że często słyszałem z Pańskich ust, jak i poprzedniego warsztatu, że
  Jaguar rządzi się swoimi prawami, tzn. że jest gorszym autem od
  niemieckiej konkurencji, hmm.... co do spraw mechanicznych w sensie usterkowości
  nie będę się wypowiadał, bo mam samochód za krótko, aby uczciwie postawić
  diagnozę, ale jeżeli mówimy o właściwościach jezdnych, to nie zapominajmy, że
  faktycznie porównujemy dwa różne samochody, Audi A6 C6, i X350 które ma ponad
  5m długości, gdzie Jaguar naprawdę niewiele ustępuję, biorąc pod uwagę jego
  gabaryty, co jest dla Jaga na plus
- i na koniec, śmieszą mnie opinie mechaników, którzy wmawiają swoim klientom,
  że ten model tak ma, i nic się z tym nie da zrobić ( mam na myśli tutaj podstawowe
  sprawy np. właściwości jezdnie), traktując tym samym swoich klientów jak
  przysłowiowe blondynki, a taka przysłowiowa blondynka jak ja jest właścicielem już
  szóstego samochodu, która robi roczne przebiegi w okolicach 40.000 tyś ,
  przerobiła takie marki jak Volvo, Mercedes, Peugot, Audi, Saab, i jeżeli twierdzę, że
  samochód jest nadsterowny, tzn. że jest nadsterowny, bo tak po prostu co do jazdy
  mam doświadczenie
  
  
  
    



-
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2015, 02:40:28 am wysłana przez marti »

Offline jaguarmk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2015, 11:56:20 am »
Podobno winni się tylko tłumaczą więc tylko kilka słów na temat Pańskiej odpowiedzi.
 
Manipulując moimi wypowiedziami i przeinaczając fakty utwierdził mnie Pan w przekonaniu że są ludzie z którymi nie warto jest współpracować.

Ja ze swojej strony życzę znalezienia warsztatu który sprosta Pańskim oczekiwaniom.


Altamira Michał Kretkowski

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2015, 16:15:31 pm »
[quotePodobno winni się tylko tłumaczą więc tylko kilka słów na temat Pańskiej odpowiedzi.
 
Manipulując moimi wypowiedziami i przeinaczając fakty utwierdził mnie Pan w przekonaniu że są ludzie z którymi nie warto jest współpracować.

Ja ze swojej strony życzę znalezienia warsztatu który sprosta Pańskim oczekiwaniom[/quote]

Panie Michale po raz kolejny zarzuca mi Pan kłamstwo, i niech tak będzie, nie mam zamiaru tutaj niczego Panu, ani komukolwiek innemu udowadniać.   

Tak tylko dla Pana przypomnienia , że w trakcie naszej krótkiej współpracy zostawiłem u Pana około 12 tyś zł, i jednym z głównych problemów z którymi do Pana przyjechałem była kwestia nadsterownosci, z którą
pozostałem, co wygenerowało kolejne koszty w postaci 5,5 tyś, jak się dzisiaj okazało, to niepotrzebne, bo
wystarczyło tylko poprawnie ustawić geometrię, ale trudno, nie pierwsza, i nie ostatnia kasa w błoto.

Zastanawiam się tylko kto w tym przypadku powinien, jak to Pan arogancko określa, zastanawiać się  nad współpracą z drugą stroną.

Życzę mniej wymagających klientów

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 31, 2015, 20:01:15 pm »
The End
co prawda jest to już spóźniony post, ale nigdy nie mam czasu, chciałem tutaj bardzo podziękować ASO JLR Waszyngtona w Warszawie po prawie rocznej walce z zawieszeniem jako jedyni trafnie zdiagnozowali usterkę. Od samego początku nabycia auta, przy małych prędkościach na fatalnej drodze słyszałem momentami stuki z prawej strony, ale myślałem, że to coś w bagażniku, zwłaszcza ze trzy poprzednie warsztaty zapewniały że z tylnym zawieszeniem jest wszystko ok, a tu się okazało iż tylny amortyzator ma 30% skuteczności, i co bardzo ważne gumy amortyzatorow z lewej i prawej strony były już wytłuczone, a konkretnie gumy to już praktycznie nie było, i to były powody nadsterownosci XJ-a, po wymianie elementów samochód naprawdę prowadzi się zajebiscie, teraz uczciwie mogę powiedzieć ze się nim po trasie płynie, naprawdę warto było nieodpuszczć sobie tematu, jeszcze raz dziękuje JLR przy Ul. Waszyngtona W-wa zwłaszcza ze w trakcie tej rutynowej diagnostyki wyszło po podpięciu się kompem ze na monitorze wyświetla się im S-Type a nie XJ z innym nr. VIN co powodowało również brak wyświetlania co najmniej 1/3 funkcji potrzebnych do diagnostyki, winnym tej sytuacji był moduł od ręcznego, zamiast oryginału poprzedni właściciel zamontował używkę z S-Typa i przez ten moduł zawieszenie w Jaguarze jeździło w trybie awaryjnym o czym nawet nie wiedziałem, różnica jest taka ze się znacznie utwardza w stosunku do fabrycznych ustawień na czym jak dzisiaj wiem bardzo traci komfort jazdy, i gdyby nie ASO to nadal bym jeździł w błogiej nieświadomości, nie wiedząc ile tak naprawdę daje Jaguar przyjemności z jazdy. Pozdrawiam wszystkich miłośników MARKI JAGUAR

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: Wahacze przednie dolne
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2015, 09:23:14 am »
chciałbym się podpiąć do tematu . Mam jx w longu , w zawieszeniu wszystkie elementy sprawne , amortyzatory sprawne ( jeden lewy był regenerowany , ale na przeglądzie pokazuje sprawność 72% , a prawy 70% więc różnica jest w granicach normy ) , zbieżność ustawiona prawidłowo na obu osiach , opony nowe felgi proste . Pomimo tego auto ma tendencje podczas jazdy ( szczególnie przy prędkości 130-140 ) do samowolnej zmiany pasa ruchu , myszkuje . Zauważyłem , że występuje to tylko w momencie gdy auto nie przyspiesza , a jedzie ze stałą prędkością , podczas przyspieszania nawet delikatnego nic takiego nie występuje . Może macie jakieś sugestie co jest nie tak?
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007